• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Hej Franka! Har tänkt på dig. Vad bra att du får testa något nytt. Prednisolon är på tapeten nu efter artiklar lite här och där. Jag hoppas att det går vägen. Hur har det gått allt som har med adoption att göra? Var befinner ni er nu? Hur blev din livshistoria?

Decdia, det finns massor att göra, men man får inte ligga på latsidan i missfallsvärlden. När läkaren efter ett fåtal prover säger att det inte finns något mer att göra så är det bara att sparka läkaren och söka vidare. Finkamma internet på information. Kunskap är makt, även i vår värld. Se till att ta fler prover (kolla min blogg), som Bling säger så är det en bra början. Det finns några mf-snubbar bland läkarna i landet som faktiskt tycker att det här med mf är intressant och är villiga att skriva ut exemplevis blodförtunnande. Kontakta någon av dem om du inte får det du vill ha av din läkare. Läs den här tråden och äldre trådar. Vi är många kloka gummor här som sitter på en mängd information.

AHöst, jag kan tro att Dr B kan skicka en remiss. Lucinakliniken. Han är inte den som är den. Hur mår du och Henry?

BP, testa ingefära. Riv lite över fil eller knapra som det är. Det sägs hjälpa lite. Småät annars massor under dagen. Se till att aldrig bli hungrig, det brukar slå till då. Det är skit att må illa. Urk. Flört

• Finessan

Cia, ja det är väl själva fan vad det ska vara svårt att få till det. Desto trevligare när vi äntligen träffas! Nästa torsdag it is!

Franka, jag håller med Cia. En knodd finns det. Eller fler.

• Finessan

Det fortsätter minsann att hända fina grejer i tråden! Glad Grattis till alla lyckade VUL/UL!

Hella, grattis till tjejen! Jag, liksom de andra, hoppas att det går bra idag och att ni får positiva besked. Skulle det nu vara så att du kommer att få en speciell liten tjej så kommer hon få en stor plats i era hjärtan ändå.

Mizz T, RUL i v. 19 låter alldeles normalt. Tycker att de flesta gör sina då.

Lycka, jag gick på både vanliga och specen. Jag valde att göra så eftersom jag ville känna mig "normal" också. Även om min BM inte kunde göra så mycket som på specen så var varje besök värdefullt ändå. Ta lite blodtryck, kolla järnvärdet, lyssna på bebisen, prata av sig osv. Tror det är jätteviktigt att få känna sig som alla andra gravida.

Poppy, det låter som sammandragningar.

Jazzy, de flesta läkarna jag har träffat har varit bra. Ett par riktigt underbara läkare. Bl a min och Magis läkare. Det var förresten läkaren som uttalade sig negativt om Predisolon som tillslut gav mig en igångsättningstid, när min hade semester. Får jag fråga varför du undrar?

Igår fyllde min tjej 4 månader. Hon är en stoooor tjej nu! Idag fick hon gröt för första gången och det var riktigt mumsigt. Tyvärr verkar min bröstmjölk inte räcka till då spinkisen blivit ännu spinkigare och inte gått upp som hon ska. Hon är sjövild om dagarna så jag misstänker att hon förbränner en hel del. Så nu blir det ersättning och käk. Inte henne emot verkar det som.

• Finessan

Så bra Hella! Hoppas ni kan koppla bort tankarna på det nu och njuta av graviditeten.

• Finessan

Nattuggla in i märgen. Men nu är det ju bara förkväll... Försöker i alla fall komma i säng före 24 varje kväll. Senaste tiden faktiskt före 23. Rekord!

Sussa gott!

• Finessan

Åh nej Poppy, det är inte mf på g igen. Det tillåter vi inte här i tråden. Sköra slemhinnor is the shit. Du tar väl Progesteron också? Det kan man blöda lite av. Förstår att det känns oroligt, men allt är säkert bra ska du se.

Iske, fy vilken dröm, men det är säkert inte en sanndröm. Jag tror på dig också.

Stella, oron finns som en ständig följeslagare. Men jag måste ändå säga att det inte är samma oro nu som när V var i magen. Hon finns ändå här hos oss nu och det finns massor att göra om hon tex skulle bli sjuk. Oro, oro ,oro... Inte konstigt att så många av oss har fått gå på samtal. Flört

• Finessan

Hej på er alla nya! Mamma till A, tror du har varit inne och hälsat på mig.

Efter 4 missfall så föddes i juni vår lilla Vida, så här finns ännu en solskenshistoria. Jag medicinerade med Fragmin, Trombyl och Progesteron.

Min läkare gav mig mycket goda odds efter diagnos och behandling.

Imorgon ska Vida få herrbesök. Förvånad Lilla Alvin och Cia kommer och hälsar på. Äntligen ska vi få till det!

• Finessan

Mamma till A, du skrev ett grattis i min GB, så visst lämnade du spår efter dig.

Jag tycker absolut INTE att du ska vänta med sprutorna. Och om läkaren har sagt det så förstår jag itne varför sköterskorna säger så. Tjata dig till att få Fragminet nu. Det är inte skadligt på något vis så jag tycker att de inte borde neka.
    Ang. Progesteron så finns inget vetenskapligt bevisat, men det är löjligt att inte ge det heller eftersom den behandlingen inte heller är skadlig. Fattar inte varför läkarna är så j-ä trångsynta ibland. Det är väl för sjutton bara att testa! *morr*

Poppy, bra att du sjukskrivit dig. Med 300 kanaler lär du inte få tråkigt.

Grattis till små tår, Mizz T. Tänk att det går att se så mycket på så små.

BP, jag kände v. 17, men det var tidigt. Tror att runt v. 20 är normalt.

Nu har Alvin och Vida träffats och de var SÅ intresserade av varandra. Not. Glad Tack Cia för idag. Tiden gick lite för snabbt bara.

• Finessan

Cia, tack själv! Ja, Vida verkade het på pajen som fö var väldigt god.

a80, rätt vad det är så känner du något märkligt i magen som du inte riktigt kan sätta fingret på. Du känner det oftare och oftare tills det inte längre är någon tvekan. Det är räkan!

• Finessan

Fy, jag vill aldrig mer vara gravid. Det var bland det värsta jag har varit med om... Fundersam Jag hoppas verkligen att ni alla slipper en sån graviditet som jag hade.

MTA, kör på! Jag tog 2 st, morgon och kväll. Hur många har du? Har du fått tag på kliniken än?

Cia, det blev kort. Håller med. Bara V börjar gilla bilstolen igen så vågar jag mig ut på vägarna igen.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8