• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Hej tjejer! Nu hänger jag inte alls med efter att ha varit frånvarande ett tag. Har varit lite under isen och känt mig lite deppig och trött. Mycket som kommer ikapp mig nu och sen ska jag orka vara mamma på det. Det är kämpigt ibland.

Jag vill iaf gratta Lycka! Underbart! Hurra hurra hurra!

Sen vill jag gratta a80 och Poppy till lyckade VUL. Heja räkorna!

Hälsar mizz T välkommen! Vi har skrivit lite till varandra tidigare om bl a Trombylbehandling.

Vild i håret, sorgligt med ytterligare ett missfall. Beklagar så mycket. När det gäller provtagning så kan du försöka med Lucinakliniken. De kan vekna även om de säger att de inte tar emot nya. Vet fler som kommit in ändå. De är förstahandsvalet. Som andraandsval skulle jag vilja rekommendera Läkargruppen Victoria och Anette Sjösten. Än har jag inte sett någon läkare förutom Dr B på Lucina som tar så många prover som hon. En gedigen utredning! Dessutom har jag hört att Anette har ändrat sig lite gällande behandling och är inte lika anti Trombyl och Progesteron längre.

Bling, jag hoppas att du kommer få tala om för ditt barn att det har varit fryst.

Kramar till er alla!

• Finessan

Hej på er igen! Långt mellan varven här, men det är så sällan jag sitter med två fria händer och inte känner mig stressad över något. Vi mår ok i alla fall. Bättre och bättre. Jag har fått nr till psykolog, men har inte ringt än. Tack för tankar. Kyss

Nu sitter jag och tittar på skrutten som roar sig i sitt gym. Där kan hon ligga lååånga stunder och sprattla. Och vet ni? Hon vänder sig redan! Förvånad Knappa 3 månader vände hon sig från mage till rygg och dagen efter vände hon sig från rygg till mage. Inga lyckträffar var det heller för hon upprepar det varje dag. Min stora tjej.

Bling, jag kombinerade Fragmin och Trombyl. Enl. Dr B så behövde jag inte ta T efter plus när jag började med Fragminet, men eftersom jag läst forskning på området ville jag fortsätta. Det har visat sig fördelaktigt när det gäller en del immunologiska problem att ta både T och Fragmin. Jag tror att denna mixen skulle hjälpa många vars prover visat ok. Den vanliga dosen verkar vara 5000 enheter Fragmin + 1 Trombyl. Jag fick extremt höga doser Fragmin, men det var pga att jag hade fler avvikande koagulationsprover.

Idun, grattis till 3-centimetersräkan! Detta går ju hur bra som helst! Trist med förkylningen, men räkan klarar det bra. Det är en tuff räka.

BP, förstår att det känns hopplöst. Du kan inte fråga om Fragmin? Och ta det från ÄL i så fall. Det finns en del som gör det. Prog luras inte. Som du skriver, plus är plus.

Tummar till er som VUL:ar idag!

Kramar till er andra!

• Finessan

GRATTIS BP! Nu är det din tur ska du se!  Ang blodet så är det flera som har haft så i början. Vilken plussar- och räktråd detta är nu. Förvånad

Prednisolon är ett kortison. Jobbar på att ta ner immunförsvaret om jag förstått det rätt. Dr C i Danmark skriver gärna ut det. Dr B gör det inte så gärna. Jag frågade om det.

NK-celler finns det de som säger att blodprovet inte spelar någon roll eftersom det intressanta är de som finns i livmodern. Enda sättet att kolla det här i Sverige är att låta en läkare ta en biopsi och sen skicka det till USA för analys.

Bling, det går att bekosta sina prover själv om läkarna vägrar ta dem Nu vet jag inte priset på TNF här i Stockholm men i Gbg ligger det på 600 kr. Kan det ju vara värt.

LillaD, om du befunnit dig här så hade jag bjussat på en überskön massage. Jag är massageterapeut också...

Grattis till VUL:et Stella!

Poppy, hur har du det med symptom?

Cia, hur har ni det där hemma?

• Finessan

Idun, det känns bättre. Hamnade i någon svacka efter en massa strul. Hur mår du själv nu? Kaxigheten tillbaka efter ett lyckat VUL? Du har ett nästa vecka också va?

Linan, grattis till tredje trimestern! Fantastiskt att du har kommit så långt.

Mizz T, grattis till lyckat VUL.

Jag passar på igen att tipsa om Yahoo-forumet. Det är svenskt och handlar om infertilitet med spets på immunologiska problem. Det finns galet mycket info där! Gå med, gå med, gå med!

• Finessan

*hjälper BP* Kyss

Poppy, nej det ska gudarna veta att inte allt är rosenskimrande. Lätt att tro kanske efter att ha varit så hett efterlängtat, men det är tufft. Vi tjafsar också här hemma, mer än vanligt. Märker att vi glömmer bort varandra också. Ledsen Eftersom jag gnäller så mycket nu så får jag väl påpeka att det är fullständigt underbart också, när det inte är jobbigt. Flört

Spirit, spännande! Jag mixade Fragmin och T. Började med Fragmin direkt vid plus.

a80, mysigt med hjärtdag imorgon.

Odd, så skönt med badkar nu när höst och vinter närmar sig.

Här är en film på Vida när hon vänder sig. Innan jag filmade hade hon bara vänt sig ett par gånger så detta är i vändningarnas vagga. Glad

Trevlig helg på er alla och många kramar!

http://www.familjeliv.se/hem/finesssan/video.php?v=a0szigot

• Finessan

En extra kram åt lillaD idag! En tanke bara, men då det är ett år sedan så har du ju rätt till utredning inom landstinget och IVF. Inget du har tänkt på?

• Finessan

Poppy, jag hoppas så att det går bra imorgon. Det kommer det säkert att göra. Tycker det är synd att du känner att du skäms över dina missfall. Det ska du verkligen inte behöva göra. Ledsen

Grattis Stella! Nu är det raka spåret till bebis. Glad

BP, jag gjorde ett tidigt VUL i vecka 5+något. I slutet av vecka 6. Då såg vi inget mer än ett par säckar. I v. 7 ska du kunna se hjärtat. Gå då för att vara på den säkra sidan. Hur mår du annars? Har dina demoner börjar härja än?

Och fy för den mycket olustiga historien. Jag läste hennes blogg igår och mådde så dåligt över att lillflickan hade blivit så sjuk. Har också läst en del av henne här på FL. Jag hoppas att hon inser själv att hon inte är frisk och söker hjälp. Huva.

Jag tänker på mina första VUL när jag läser om era. Om all ångest innan och den stora lyckan som bara väller över en när det lilla tickande hjärtat visar sig på den svarta skärmen. Vi skojade runt julen att hon var lika stor som en skumtomte. En sån där smaskig ni vet. Nu är hon så här stor, och hon har skrattat högt för första gången. Jag hoppas att ni alla får uppleva detta:

http://www.familjeliv.se/hem/finesssan/video.php?v=bzqxaucg

Kramar till alla!

• Finessan

Tack för era kommentarer om skrattrollet. Idag upprepade hon bedriften. Kyss

Min varmaste kram till dig, LillaD. Det var väl fan också! Usch så tråkigt.

Poppy, härligt! GRATTIS! Jag tog också P till v. 12. Och T till 37, tror jag det var. Det kan vara en mycket god idé att fortsätta med T eftersom moderkakan inte är helt utvecklad med sina små kärl förrän v. 23 någon gång. Det var först då som jag minskade min Fragmindos.

Idun, jag har T åt dig. Vi får ordna till en date snart igen.

Lycka och BP, tottont kommer verkligen och går. Jag klämde som en besatt på mina i början. Tom på nätterna. Ibland ömmade det mer, ibland mindre. Särskilt de första veckorna, sen blev det mer stabilt.

• Finessan

BP, jag tycker nog att du ska köra på 5000. Det är ändå den brukliga dosen. Förmodligen kommer du få lämna prover som ser att det är en ok dos.

Innohep och Fragmin är båda lågmolekylära Heparin.

Du lär dig ta sprutorna och det finns inga muskler i magfläsket. När magen tänjs ut så kommer du få tar mer åt sidan till. Nu i början i området om du tänker dig en leende mun 5 cm från naveln. Du kan gå till öppen mottagning hos ditriktsköterska så visar de dig hur du tar.

Det kommer att gå galant!

• Finessan

Idun, då får vi fixa det snart.

Min mage har alltid svällt supertidigt också. Jag har inte varit bekväm i mina egna brallor många veckor. Tror jag började med mammabyxor i v. 9 den här gången.

Bling, äsch för att vara sjuk. Då får krya på dig ordentligt.

Jag kollade upp lite på forumet för att se om jag kunde hitta något åt dig. Förstod att det var du som skrev inlägget om biopsi. Har du varit inne och läst i Files om prover och biopsier som skickas till USA? Jag hittade inte så mycket jag heller mer än en kvinna vars läkare hade gjort biopsin. Du skulle inte kunna fråga Anette om hon gör sådant? Annars borde hon veta var du kan få det gjort.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8