• Mjölk

Umeåmammor januari-februari?

Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

• Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?
  • Missboss

FiaÅkotten: Det är i Täfteå vi har fått nys om detta hus. Blir det inte det här så blir det att bygga nytt nästa år. Jo, känner igen det där med att man kan vara ganska elak mot sig själv. Å andra sidan så kan du inte rå för att du blivit sjuk pga ert lilla underverk. Det är ju ett underverk vi har i magen så är det ju bara.

Hoppas att du mår bättre?

• FiaÅkotten

missboss
    visst är det ett underverk och jag är lycklig för det.

Mhmm om ni bygger nytt var bygger ni då? har ni fått nys om nån tomt?

• bbpop

Ojoj. Vad ambitiösa alla är med stora renoveringsprojekt. Här sitter man själv och funderar på om man ska klämma in barnsängen mellan pianot och tramporgeln eller mellan klippbordet och vävstolen... Eller om vi helt enkelt ska slänga ut en byrå ur vårat pyttelilla sovrum och ställa in den där. Vi flyttade till en fyra för två år sedan för att få plats med både musikrum och syrum och börjar väl inse att nåt måste flyttas. Vet bara inte vad eller vart...

Det slutar väl antagligen med att vi hyr lägenheten bredvid också.

• icaS

blåbärspappa: Hyra lägenheten bredvid var ju en fiffig lösning, kan ju bli lite dyrt i längden........ Men annars får ni väll dra lott eller ha kombinerat musik/sy rum . Som tur var tar inte en baby speciellt stor plats den första tiden, en säng och en yta på vardagsrumsgolvet då är dom nöjd upp till 2-3 års åldern

• FiaÅkotten

blåbärspappan
    hihi alla är vi ju olika och tur är väl det =)
    Ni kanske kan fixa en vagga som hänger i taket om inte annat så lär det vara mysigt att sova där och bebben kanske inte får problem med sjösjuka på äldre dar =)
    Eller så sällar ni er till skaran som har stora renoveringsambitioner tror det bli villigare i längden än 2lägenheter...

men som icaS säger så tar dom ju inte såå stor plats när de är små!

Hoppas alla har en riktigt bra dag... själv är det bra men jag är fruktansvärt sugen på att gå och fika vill ha stora bakelser eller nåt....

• bbpop

Nä, hyra grannlyan är nog ingen bra ekonomisk lösning. Dessutom bor det ju en kille där som inte visar några tecken på att vilja ge sig av... Han kanse skräms iväg av barnskriken i vinter.

Vi kommer kanske få upp en 1800-talsvagn från mina föräldrar som vi ev. tänkt ha som säng den första tiden. (Blåbärsmamman måste ju få titta på den först...) Den går ju att rulla omkring och ställa lite där den får plats. Har väl räknat med att blåbäret inte kommer att ställa så höga krav på eget rum och så till en början.

• FiaÅkotten

blåbärspappan
    har ni mkt pengar ligger och skräpar så kan ni ju alltid muta honom =) grannen alltså.

Coolt med 1800tals vagn!! riktigt cool dom brukar vara så fina hade en när jag var liten faktiskt men jag vet inte var den hamnat nu...
    och man brukar ju kunna klä om dem invändigt så att de passar in i tiden lite... min var 70tals brunorange på insidan, inte så käckt idag kanske....

har förresten också tänkt lite att bebis kanske inte är sååå sugen på eget rum i början så vi hinner fixa barnrummet... eller tänkte ju ta och fixa där först men utan detaljer för barn och använda det som vårt sovrum hehe.. till en början...

*vill fortfarande ha bakelser*

• Mjölk

Här hade det hänt mycket sen i fredags! Jag kollar ju aldrig internet under helgen så jag har mycket att läsa!!!

FiaÅkotten: Gjorde du köns-UL i Umeå? Vad kostade det? Vet inte om vi ska göra det, vi har gått fram o tillbaka om det. Jag känner mig säker på att det är en flicka. Min sambo var säker på att det skulle bli en flicka i början, men nu vet han inte alls. Vi får väl se runt den 30 januari! Bakelser låter faktiskt mycket bra! Vi kanske kunde stråla ihop på nåt fik? Kanske är det fler som vill?

Vi har en digitalkamera som jag kan ta med vid en träff (dock inte nån avancerad, men det behövs nog inte). Är det någon som känner för fika redan nu i sommar?

KRAM PÅ ER!

• spes

Hej!

December:
    15. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
    15. Alice (20 år, Vännäsby, 1:a barnet)
    18. fjunfjunet

Januari:

5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
    7. Auroraborealis (32 år och bor på Öbacka)
    8. lenfre
    11. ana1979 (26 år, Teg, 1:a barnet)
    12. Bergeli
    14. Idapida(27 år, Haga)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
    26. Lisabettan (24 år, 1:a barnet)
    30. Mjölk (30 år, V. Ersboda)

Februari:

2. Äntligen bebis
    5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet)
    11. Missboss (28 år, Teg; 1:a barnet)
    13. blåbärspappa, 30 år, med fru, 31 (Ersboda, 1:a barnet)
    14. Sussieohl
    14. spes (26, Nydalahöjd, 1:a)
    19. Jummie (30 år, Teg, 2:a barnet)
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

• icaS

Hälsar spes välkommen till vår lilla tråd

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?