• Mjölk

Umeåmammor januari-februari?

Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

• Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?
  • FiaÅkotten

jummie

åh fy det är bra länge som om man inte vore gravid länge nog iallafall!? men men ut kommer dom ju förr eller senare som tur är =)

Alise
    ja kanske det om det är så viktigt för er, hör av dig isåfall, om ni åker innan 1 oktober förståss!!!

Fick jag bestämma själv så vore min bebis klar och levrerad ungefär igår eller nåt haha... trist dag idag sambon är för en gångs skull ledig men han bara sover och vi är panka. och jag är bara hungrig hela tiden helst vill jag ha oxfilé pasta, den som han gör den är såååå underbar! (kock)
    men men det blir tacofärs ala fia istället...

• icaS

FiaÅkotten: Det där med oxfilé och pasta lät fantastiskt, då vet vi alla var vi vill bli bjudna på midda när ni kommer upp hit

• FiaÅkotten

icaS javisst!! han ÄR bra på mat... Ni är så välkomna så - när köket är renoverat och klart =) innan dess blir det nog ingen avacerad kokkonst...

• icaS

Jag börjar känna mig lite nervös inför morgondagens Ul och läkarbesök, tänk om allt inte står rätt till där inne. Fast inatt drömde jag att jag kände en fot som petade ut i magen så jag får väll lita på drömmen.........

Annars är allt precis som vanligt, kronisk huvudvärk och rädsla för havandeskapsförgiftning

Nej nu ska jag sluta gnälla (behövde det lite) hoppas att ni andra mår ok, ha en bra söndag

//Ica

• Missboss

icaS: det kommer att gå bra... Bara för att du har haft det besvärligt tidigare är det inget som säger att det ska bli så nu, eller? Gnälla, det får man här

FiaÅkotten: Sant, ibland så ska man inte planera så mycket utan de kommern är de de kommer.

Jag tror att min sambon har trillat och slagit skallen. Nog har man hör om att när man skaffar barn så skall man bygga bo. Nu har han hittat ett kråkslott, och då menar jag verkligen ett kråkslott som han vill ha. Det är i behov av totalrenovering, verklig totalrenovering. Allt invändigt, tak, väggar, kök, toalett, vardagsrum, alla sovrum, nya golv osv. Utvändigt är det ny fasad, fönster och yttertak. Han tycker att vi skall köpa det och renovera det eftersom. Visst huset har en jättepotensial att bli kanonhäftigt och fint. Iofs så skulle det vara jättebilligt och så, det är på 270 kvm. Han ser det som en utmaning och jag säger att jag är rädd att vi tar oss vatten över skallen och se bebisen som en utmaning i stället. Hade det bara varit vi så okej men nu när vi ska ha barn vill jag ju ha det i ordning.

Vad säger ni, någon som har någon erfarenhet??

• jummie

missboss: hahahahaha ja du...hinner ni med att totalrenovera samtidigt som ni ska gulla med bebis så gör ni det bra

Men går det att ta rum för rum o låta det ta några år eller måste det fixas till innan det är "beboligt"?

• FiaÅkotten

Missboss... som vårt hus då! iofs fullt fungerande men det är en katastrof invändigt. Och vi har 2 månader och inga penagr att fixa det för att allt som var planerat gått åt skogen.
    jag skulle jobbat hela sommaren och vi skulle då fått en hel del pengar men så kom huvudvärken (som jag såg att icaS också lider av) och jag blev sjukskriven han bet sönder två tänder varaav den ena måste rotfyllas pengarna försvann och inkomsten också... tjohooo!

Så vad har jag gjort? Jo mailat till programmet Bygglov på TV4 och bönat och bett!!! =)
    Jag har massa planer själv för jag gillar att fixa och så men planerna sprack hade tänkt börja under semestern nu i augusti men så... och då var det lika att inte köpa huset förrän 1oktober.
    Kommer vara kaos. Men blir det för hemskt flyttar jag in hos mamma ett tag hihi...

Jag har räknat med att jag kommer kunna / hinna fixa bebbens rum innan den kommer iaf =) bara måla om och boa till det. måla går ju på 1 halv dag om man är två friska så 1 vecka för en gravid med sporadisk hjälp =)

Sen har jag egagerat halva släkten i det också och många är bra på sånt har jobbat som snickare och dyl så...

Jag vet att det kommer vara ett helsicke men... jag väljer att vara optimistisk!

• Missboss

jummie: Han planerar att åtminstone köket, 2 badrum och sovrum skall vara klara innan vi flyttar in, sedan ta rum efter rum. Det är beboeligt om man gör köket och fixar till "vårt sovrum" ifall man är beredd på att bo lite spartanskt så att säga. Det har stått tom sista året innan dess så var det en tant som bodde där. Det är jag som i såna fall kräver att toaletterna, en uppe och en nere skall vara klara innan det är dax att flytta in i såna fall. Sen så sa jag åt sambon oxå att är du beredd på att ha ett helt hysteriskt fruntimmer här runt jul som kräver att allt ska vara ordnat NU!!!!!! Jag gissar på att jag kommer att vara spritt språngandes galen sista månaden för att det skall vara ok tills bebisen är född.

Fasaden blir inte förräns nästa sommar i såna fall, taket oxå. Sen får man väl fixa eftersom.

• Missboss

FiaÅkotten: På ett sätt känner jag mig superpeppad men som jag skrev tidigare så är jag rädd för att vi tar oss vatten över huvudet. Det är nog stor omställning i ett förhållande att få barn och sedan ska vi ha ett renoveringsprojekt dessutom. Ja, vi får se... Men huset har möjlighet att bli jätteläcker, mentalt så har jag redan börjat att renovera. Ska ha klinkers i hallen, göra om ett rum till toalett och tvättstuga med dusch, andra toaletten nere får bli gästtoa med vanligt våttapet och våtrumsmatta. Kombi tvättstuga/badrum skall vara klinker, likaså toan där uppe där det skall vara badkar. Sen som det verkar så är det trägolv överallt under plastmattorna så det är till att slita bort plastmattorna och slipa och lacka trägolvet. Du märker ju, jag bor ju redan där *suckar*

Förstår att det känns surt med att du blev sjuk, när ni hade planerat allt med pengar och dyl. Kommer ni att låna upp något på huset då? Det kommer vi att göra i såna fall.

• FiaÅkotten

Missboss
    mmm jag har renoverat klart nästan varenda vrå nu.. =) i skallen. men jag har spenderat en hel del tid åt trädgården också... haha
    Var ligger ert hus?

Jo det känns ganska surt när alla planer bara brast. känns lite som mitt fel typ... men men det är imest i mina svaga stunder.
    Vet inte om vi kommer låna upp mer på huset antagligen skulle det ebhövas men.. kanske inte får. det är bara jag som ska stå på lånet och så vill vi hålla nere de månatliga kostnaderna på lång sikt, på kort sikt blir det ju en hel del men.. ja jag vet inte alls sånt längre...

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?