• jummie

Umeåmammor januari-februari?

Här är en till Umeåbo som väntar sykon till Hugo 5 ½ månad i februari -06!!!

Trodde att det skulle synas fortare nu nä r man får tvåan...men jag vet inte...*kikar ner* har väl inte precis hunnit få rutor på magen efter förra graviditeten

Är det "bara" förstföderskor eller finns det några som väntar syskon??

• jummie

Hur mår alla mammorna då??

Själv mår jag förvånansvärt bra...äter inte mer, mår inte illa, är inte sååååå trött....raka motsatsen till då jag väntade Hugo!!!!

Visst måste detta betyda att jag får en tjej denna gång??? Va va va?? Räknar kallt med att ni VET svaret..hehehe

• jummie

missbloss: oooo va spännande att bli spådd! hoppas att det stämmer då

har gjort ringtest jag med...första skulle bli en pojke (det blev det ju) andra skulle bli en tjej..så vem vet Har även gjort det kinesiska här på FL o det stämde då när jag väntade Hugo o nu säger den att det ska bli en flicka...

blir nog uppriktigt förvånad om det INTE blir en tjej

• jummie

väntar syskon här..Hugo är 6 månader om 10 dagar

Har redan varit på UL o sett pyret...häftigt att se hjärtat picka..hehe

• jummie

åååå jag börjar få svårt att stå upp.....svartnar framför ögonen på en gång...

skönt... då kan man ligga i soffan o peka efter saker

fyller i mina uppifter.....

December:
    17. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
    18. fjunfjunet

Januari:

5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
    7. Auroraborealis (32 år och bor på Öbacka)
    8. lenfre
    11. ana1979
    12. Bergeli
    14. Idapida(27 år, Haga)
    18. Mjölk (30 år, V. Ersboda)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
    26. Lisabettan (24 år, 1:a barnet)

Februari:

2. Äntligen bebis
    5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet)
    11. Missboss (28 år, Teg; 1:a barnet)
    14. Sussieohl
    19. Jummie (30 år, Teg, 2:a barnet)
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

Missboss; vart på Teg håller du hus???

• jummie

FiaÅkotten: är FK dumma med dig?? Ska vi gå o nypa dom i örat???? Det är så trist att tjata med FK...så invecklat o byråkratiskt....

Kanske kan hjälpa dig med nåt?? Har ju trots allt "bråkat" mig till en föräldrapenning...

Alltså mina svimningsattacker ger sig inte....snurrar värre än en lördagsfylla här....ska gå o se om jag har nån choklad hemma!!

• jummie

Kan ju passa på att slänga in vad som faktiskt är rätt onödigt att köpa nu när nu kommer att bli lätt shoppinggalna!!

omlotttröjor eller t-shirt, de åker bara upp o sitter aldrig på som de ska...bodys är det som gäller!!!

när det gäller mammakläder så ta en eller två storlekar för stort...känns jättetrist men det är rätt skönt att slippa köpa nytt när man bara har några veckor kvar!! Jag klarade mig på rätt lite kläder..men man är ju spyless på dem sen

• jummie

hormoner?? *tittar mig förvånat omkring* nä några sånna har jag INTE

• jummie

vi köpte vår vagn på Barnens Hus..de rear ut årets modeller runt augusti ung. sen så kan man lägga handpeng på dem (vi la 500 kr) o vi hämtade ut den vid nyår!!

Jag har en Teutonia Deta Kombivagn med hårdlift. Hårdliften har jag gillat då den går att bädda lite mer på vintern, mjukliften är lite trängre, sen kan man även använda hårdliften i sängen..vi vågade inte lägga en liten nyfödd mellan oss så det var skönt att han honom i liften mellan oss...så kunde vi sova lungt o inte oroa oss för att klämma ihjäl stackarn!!

Att tänka på..

*kolla förvaring under, tänk efter om du har behov att få in en matkasse eller två, inte alla vagnar som har direkt generösa utrymmen!!

*kolla sufletten...vissa vagnar har lite dum sufflet som inte går så långt fram..då skyddar den lite dåligt mot sol o blåst!

*ställbart handtag om ni är olika långa!!!

*myggnät o parasoll är inte en nödvändighet vintertid ..den utgiften kan man ta senare, regnskydd är däremot toppen även då det snöar så blir inte vagnen sur o möglar.

hmm ja det var vad jag kom på nu...men fråga gärna så rensar jag erfarenhets skafferiet!!

• jummie

icaS: jooo men jag o maken kunde inte sova...litar inte riktigt på att instinkten skulle slå ut då var det toppen med liften i sängen så kunde vi slappna av alla tre...

vi låg på helspänn hela nätterna o så fort jag rörde mig, eller maken, i sömnen så vaknade jag med ett ryck o fick lätt panik...hehehehe

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?