• jummie

Umeåmammor januari-februari?

Fia: hade Niferex hemma så jag hoppas att det inte ska täppa igen det hela Brukar ligga kring 120 i HB så hon blev lite orolig för mig...

Trycket brukar oxå vara lågt men inte så här lågt..men det förklarar ju varför det svartnar jämt o ständigt

Börja inte med järntabletter i onödan...tydligen inte så bra att äta dom om man inte behöver det...BM lär ju säga till om det behövs (får man ju hoppas iaf)

• jummie

Fia: ooo jaha..men järntabletter när du har ett HB på 119?? Lät lite väl...jag klarade mig en hel graviditet utan o jag låg på 120 FAst hon kanskeär den oroliga typen...tur att du inte är det..hehe

Skrattmoster: antecknar genast *ät aldrig, under inga omständigheter Duroferon*

• jummie

Missboss: hade vansinnigt mycket svamp då jag väntade Hugo..till det kommer ju dessa trevliga flytningar oxå var som rena syndafloden ibland o det kändes som om man kissade på sig...not nice!!!!!!!!!!!

Men jag antar att min mutta är härdad nu för nu är det nemans problemas!!

• jummie

Lisabettan: du behöver inte ta med ett smack till BB, i bindväg iaf...det finns där!!!

Däremot kan det vara bra att köpa hem ett paket av Apotekets stora bindor o ha hemma....

Jag blödde lite o det höll i sig i två veckor kanske..en vecka med stora bindor o sen en vecka med vanliga..sen vet jag inte hur länge man gick med trosskyd men nån vecka till! Man kan ha lite brunaktiga flytningar ett tag..

Men som sagt jag blödde lite o kort tid!!!!

• jummie

Missboss: om du inte vill äta tabletter så öka på med järnrik kost ist...124 är ju ingen fara direkt..

Men ät en leverpastejmacka o ett glas jos om dagen så kasnke det ger resultat!

• jummie

det lustiga är ju att det är samma BM som jag har haft o jag frågade om jag skulle äta järntabletter då jag låg på 120 när jag väntade Hugo o det tyckte hon inte!!

Först när mitt HB var nere på 100 så sa hon till

• jummie

Missboss: men....visst går du till Karin?? Hon sa till mig att äta men inte vilken sort...så jag tor inte hon försöker sälja in en viss sort!

Däremot så ska väl Niferex vara den skonsammaste av dom..som inte sabbar magen allt för mycket..

Har du mätt sockret oxå??? Men det ar jag aldrig gjort...mysko..är det av nån särskilld anledning som du gör det eller?

• jummie

Skrattmoster: ÅHHH GRATTIS!!

längtar jag oxå att få höra mamma från min lille Hugo...men han ser bara förvånad ut när vi "övar"..hehe

• jummie

ana: hur länge har du ätit dom då? Är lite nyfiken på hur långt bort det är innan man är som människa igen...

btw...utskrivet?? De är väl receptfria?!?!?!?

• jummie

Missboss: det är just sånna tillfällen som gör det så mycket lättare att vara nykter eller hur?? Det kan vara gott med vin, öl o drinkar men vem vill spendera en hel söndag hängades över toan..hehe

Då är man sååååå nöööööööjd över att man slapp gå ut!! Men man känner ju inte det där på kvällen direkt...men men!

• jummie

Missboss: *asg* det är nog tur att du går på yoga...så du får lugna nerverna emellanåt...hehe

• jummie

Åh nej...Missboss du ska se att allt är ok!!

Hädanefter måste du lova att ta det lungt....du kanske ska sjukskriva dig? Ligga på sofflocket o äta praliner...choklad botar det mesta hos en gravid!

nä fy så läskigt....blir ju nervös

• jummie

ja hörrni...inte blior det lätare att hålla tätt efter förlossnignen heller

Investera i ett par rediga knipkulor brudar....det har jag gjort!!! Återkommer med hemsidan för kalaset...så kan ni ju sambeställa eller nåt!

• jummie

abby: jo du...man är lite lat ibland...men man ska ju börja liggandes ned så man borde ju rent teoretisk kunna använda dom när man ligger i soffan där är man ju en del..hehe

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?