Umeåmammor januari-februari?
Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?
Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?
LIte snabb där
Onsdag passar fika alldelens utmärk för mig.. Vars spelar ingen roll för mig, bara jag får veta när och så dyker jag upp. Mekka?
Appråpå att gå upp i vikt så har jag faktiskt gått ned 2kg. Men magen har svällt upp och blivit stenhård, ser ut som jag är i 5:e månaden eller 6:e. Iofs så harjag inte haft platt mage innan men det här är extremt... Som det lutar åt nu så tror jag att jag kommer att bli gigantisk. Jag får rätt, sambon får en valross i sängen och inte en lite säl som han säger Har börjat dricka krossade linfrön för att få fart på magen *suckar*
Hur mår ni andra då??
På onsdag ska jag ner o fika på Mekka med min "gamla" mammagrupp....hehe många fikatillfällen blir det!!
Men ni är välkomna att följa med...ni kan ju studera hur det går till att vara 9 mammor med 9 ungar på ett fik! Fast jag tror inte att det blir riktigt alla på onsdag...
Kl 13 på Mekka är det iaf!
Om missboss och mjölk fortfarande är intresserade så passar mekka på onsdag kl18 bra för mig. Finns andra intresserade så är det ju jätteskoj, men jag förstår er som inte vill riktigt än...
Med vikten så är det sju kilo minus på vågen. Magen är svälld, men det andra har minskat. Fast då hade man ju ett reservlager innan... Illamåendet trodde jag var på väg bort, men där hade jag fel. Har kräkts och legat i sängen igen...
Hur har ni andra det?
Lisabettan: Låter bra med kl 18 imorgon på Mekka (var ligger det?)!
FiaÅkotten: Ville inte du ha bakelser?
Jag mår rätt så bra förutom min svullna mage då! Vad hjälper tycker ni?
Halloj!!!
Här var man borta en dag och så missade jag typ ALLT!
Mjölk jo visst är jag sugen på att fika på onsdag men jag har liksom lite lång resväg, har ju inte hunnit flytta upp än.... så 65mil enkel väg för en fika, sorry... =(
Men i slutet av Augusti när vi är uppe och thomas provjobbar och jag mäter hus då vill jag, nästan kräver jag en fika =) har noll koll på vad som finns på den fronten i umeå heller så jag måste ju träna =)
UL var vårt vanliga UL och jag gjorde det här hemma på Huddinge sjukhus och jag frågade om hon kunde kika vad det var för nån och hon kollade. Alltså inget speciellt könsUL. Fick höra att dem inte gör det i umeå så det var tur vi hann göra det innan!
Ni som frågade efter vikt. jag är hemskt bra på att binda vätska, exempelvis går jag upp 5kg vid ÄL varenda månad. Vid graviditet visade det sig vara ca10 kg iaf i början. jag blev svullen som en fläbbig flohabba. men så har jag inte gått upp alls mer utan bara ändrat form lite. Är i v20 nu och hoppas att jag inte ska gå upp så mkt mer. Hoppas att en hel del av vätskan ska försvinna när det blir kallt också men det är nog bara naivt att tro...
OK, då blir vi:
Missboss
Lisabettan
Mjölk
Fler? Vi träffas på Mekka onsdag kväll klockan 18. Var ligger Mekka?
FiaÅkotten: Just det, hade glömt att du inte flyttat upp än! Men det är KLART att vi ska fika i höst också!!! Och då tar jag med min digitalkamera!
Mjölk det blir bra! min smabo skrattade lite när jag sa att jag ska träffa en bunt gravida tjejjer när vi åker upp här har jag ju inte en kotte som är gravid, jag försökte få honom att blåsa ut magen på HMs bebis avdelning =)
mjölk: men men vet du inte vart Mekka ligger??? *asg* Det är ju de gravidas gömställe där man frossar choklad (hjälper mot div graviditets nojjor o ger vackra barn)
Det är nästan lag på att ni testar deras chokladkaka om ni går dit o fikar...alla krämpor o bekymmer är som bortblåsta efter det!!!
btw det ligger vid bågenhuset precis bredvid Skytten!
jummie: "btw det ligger vid bågenhuset precis bredvid Skytten"
Hm...det säger mig ingenting! Jag är verkligen ny här i stan! Flyttade hit 1 juni o har inte varit så mycket inne i centrum än. Vilken gata ligger Mekka på? Då kan jag kolla på karta!
KRAM!