Umeåmammor januari-februari?
Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?
Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?
hormoner?? *tittar mig förvånat omkring* nä några sånna har jag INTE
hihihi...
har någon av er kollat på vagn? och ni som redan har barn vad hade ni för vagn?
någon som hört något om denna?
www.babycom.se/view_product.php
vi köpte vår vagn på Barnens Hus..de rear ut årets modeller runt augusti ung. sen så kan man lägga handpeng på dem (vi la 500 kr) o vi hämtade ut den vid nyår!!
Jag har en Teutonia Deta Kombivagn med hårdlift. Hårdliften har jag gillat då den går att bädda lite mer på vintern, mjukliften är lite trängre, sen kan man även använda hårdliften i sängen..vi vågade inte lägga en liten nyfödd mellan oss så det var skönt att han honom i liften mellan oss...så kunde vi sova lungt o inte oroa oss för att klämma ihjäl stackarn!!
Att tänka på..
*kolla förvaring under, tänk efter om du har behov att få in en matkasse eller två, inte alla vagnar som har direkt generösa utrymmen!!
*kolla sufletten...vissa vagnar har lite dum sufflet som inte går så långt fram..då skyddar den lite dåligt mot sol o blåst!
*ställbart handtag om ni är olika långa!!!
*myggnät o parasoll är inte en nödvändighet vintertid ..den utgiften kan man ta senare, regnskydd är däremot toppen även då det snöar så blir inte vagnen sur o möglar.
hmm ja det var vad jag kom på nu...men fråga gärna så rensar jag erfarenhets skafferiet!!
jummie
tack för tipsen!! alltid bra att få. Ska försöka hitta var vagnen säljs IRL så att säga så man kan känna och klämma lite först =)
*skrattar så gott så*
Tur att ni finns tjejer!!!!! Min irritation är som bortblåst. Iofs kan jag ju erkänna att jag gick och la mig och sov så började han att städa, skura duschkabinen, torka av alla luckor i köket osv. Sen fick jag middag när jag vaknade *flinar ganska gott* Meddelandet gick tydligen fram iaf... Ibland är det ganska skönt att få vara lite arg. Iofs så har vi aldrig bråkat på 1½ år så jag var nog lite bråksugen ska jag erkänna.
NÄr det gäller mina hormoner så har jag varit som en liten kattunge i över 3 veckor, så snäll och beskedlig att det nästan är tragiskt. Har nog aldrig varit så här snäll i hela mitt liv, inte ens en kaxig kommentar till någon *tar febern på mig själv*
FiaÅkotten: Det var ju bra att möte kändes bra iaf. Jag håller tummarn på att det går vägen nu.. Annars kan jag ta min hormoner och göra ett lite besök hos din handläggare *flinar rått*
icaS: Han har nog fatta piken
Jummie: *skrattar gott* Sambon sa att helt beroende på hur jag kommer att vara den här graviditeten är avgörande för hur många barn vi skaffar *snäll som en ängel* Bra att du kommer med tips till oss nybörjare Mottages tacksamt iaf från mig.
Kram på er goa tjejer
Camilla
Missboss: Ja, himla kul att få se knodden!!! Längtar så till 30 augusti då vi ska på ordinarie UL. Jag vet precis hur du känner dig! Kan också vara så himla irriterad ibland!
FiaÅkotten: Tyvärr glömde vi bort i all glädje att be om ett foto! Jaja, vi ska tänka på det nästa gång!
Allihopa: Fick just en liten idé till när vi träffas i höst. Kan inte nån av oss ta med en digitalkamera så vi kan fota hela gänget visandes magarna. Sedan gör vi det varje gång vi träffas o sen med bebbarna!
FiaÅkotten: Håller tummarna för dej att det går bra med FK!!!
jummie: Vad bra att ha en med erfarenhet i tråden! Det där med BArnens hus låter ju bra! Ska dit o kolla i augusti!
Mjölk: Det var en smart ide detdär med digitalkamera (har ingen så jag får överlåta det åt någon annan)
jummie: Det var ju smart med liften i sängen, men du vet väll att alla människor har en inbyggd grej som gör att man inte ligger på sina barn (det har nåt med aphjärnan att göra ) enda gången den funktionen sätts urspel är när man dricker alkohol eller äter medicin.... det var en barnläkare som berättade det för mig på BB så jag har haft min kille i sängen mellan oss i flera månader och det gick jätte bra och jätte mysigt
icaS: jooo men jag o maken kunde inte sova...litar inte riktigt på att instinkten skulle slå ut då var det toppen med liften i sängen så kunde vi slappna av alla tre...
vi låg på helspänn hela nätterna o så fort jag rörde mig, eller maken, i sömnen så vaknade jag med ett ryck o fick lätt panik...hehehehe