• crimson

Här tipsar vi om BILLIG mat!

Idag är det den 15e och jag tror inte att jag är ensam om att ha ett matkonto som börjar sina.
    Jag saknar en tråd som BARA tar upp BILLIGA maträtter. Alltså mat som totalt kostar iaf under femtiolappen. Jag är rent ut sagt skitdålig på billig mat men några tips har jag.

Idag blir det blodpudding i detta hus. Två paket blodpudding 8,90st och ett paket bacon 11,90 blir totalt 30 kronor.
    In med massa billiga mattips nu!
    Vore kul med många svar, så vet iaf jag vad jag ska äta nästa gång jag inte har några pengarGlad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 16:31
    nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-72/m39187812.html

• Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!
  • crimson

ohh, den ska jag definitivt göra, redan imorgon!

inze skrev 2008-10-14 17:45:05 följande:
    Jag har ett recept som heterTRE VECKORS SALLAD1 dl matolja1 dl äppelcidervinäger3/4 dl socker1/2 tsk salt1/2 tsk salladskrydda1 kg vitkål1 kg morötter1 grön paprika1 röd paprika1 purjolökBlanda olja, vinäger, salt, socker och kryddanKokaRiv under tiden vitkål och morötterSkär paprika och purjolökBlanda alla grönsakerna i en skål Häll över den något avsvalnade lagenSalladen håller i tre veckor och blir godare och godare
  • Kaldorei

har precis gjort en lins å bön gryta :)

lite röda linser, en burk blandade bönor, en gul lök, 2 vitlöksklyftor, lite sambaloelek åsså bulgur till. å guuud så gott det blev =)

• Kaldorei

oj. glömde en burk krossade tomater =) å om man vill kan man ha gräddfil eller turkisk yogurth top till =)

Kaldorei skrev 2008-10-16 22:41:14 följande:
    har precis gjort en lins å bön gryta :)lite röda linser, en burk blandade bönor, en gul lök, 2 vitlöksklyftor, lite sambaloelek åsså bulgur till. å guuud så gott det blev =)
  • kengru

En tråd för mig, lägger den i mina favoriter.

• Tarjah
    inze skrev 2008-10-14 17:45:05 följande:
    Jag har ett recept som heterTRE VECKORS SALLAD 1 dl matolja1 dl äppelcidervinäger3/4 dl socker1/2 tsk salt1/2 tsk salladskrydda 1 kg vitkål1 kg morötter1 grön paprika1 röd paprika1 purjolök Blanda olja, vinäger, salt, socker och kryddanKokaRiv under tiden vitkål och morötterSkär paprika och purjolökBlanda alla grönsakerna i en skål Häll över den något avsvalnade lagen Salladen håller i tre veckor och blir godare och godare
    Denna salladen måste jag testa. Både jag och min dotter älskar frukt och grönsaker... TACK !!!
    Det du lämnar bakom dig kommer du hitta framför dig en dag
  • Mela1986

nu ska jag iväg å handla snart inför helgen. blir lätt en såndär sallad! tror min mamma brukar göra nåt liknande som hon kallar PRO-sallad :)

• Tola

har inte läst alla men till lunch åt vi detta

GulLök som jag brynde
    i med tonfisk och kidneybönor(blir jätte billgit om man kokar egna än o köpa på burk
    krossade tomater med vitlöksmak
    och lite creme frech

till hade vi bulgur

• Witch Child

blanda ris & frysgrönsaker (tex majs+ärtor+paprika) med champinjon-sås...mumma*

Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!