• crimson

Här tipsar vi om BILLIG mat!

Idag är det den 15e och jag tror inte att jag är ensam om att ha ett matkonto som börjar sina.
    Jag saknar en tråd som BARA tar upp BILLIGA maträtter. Alltså mat som totalt kostar iaf under femtiolappen. Jag är rent ut sagt skitdålig på billig mat men några tips har jag.

Idag blir det blodpudding i detta hus. Två paket blodpudding 8,90st och ett paket bacon 11,90 blir totalt 30 kronor.
    In med massa billiga mattips nu!
    Vore kul med många svar, så vet iaf jag vad jag ska äta nästa gång jag inte har några pengarGlad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 16:31
    nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-72/m39187812.html

• Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!
  • 02Smulan

Jag slog till o gjorde matsedel för fyra veckor, tar faktiskt inte så mkt längre tid än att göra för en eller två...Mkt går ju igen då varannan vecka.
    Och man ÄR ju fri att byta eller ändra där man vill om man har tidsbrist eller sug på nåt annat. Men det är otroligt skönt och tidsbesparande att ha en färdig lista att gå efter. Och såklart pengabesparande...

• Ms Leia

Vi har tyvärr ingen liten butik runt hörnet så även om vi bara behöver en mjölk måste vi åka till samma affär som vi veckohandlar i. (2,5-3 km)

Men klart, matlagningsgrädde & creme fraiche, de håller nog i två veckor iallafall?
    Så 2 veckors matsedel kanske vore något för oss...

Men hur funkar det med frukt & grönt?

• 02Smulan

Vi handlar en gång i veckan, måndagar, enligt matsedeln då, men sen får man ju komplettera med färskvaror nån gång under veckan...typ fredag. Man kan ju också vilja ha något gott då till helgen också

• Kulan07
    QuteCat skrev 2008-10-14 13:19:22 följande:
    veckosallad är oxå gott!Liknar mkt pizzasalladen men kanske lite roligare i längden.
    Veckosallad låter spännande, recept tack  *ber snällt*
  • zingoalla

det här var en tråd för mig.Är usel på matlagning och dessutom är kassan ständigt sinad.
    Läste att många gjort 2 veckors matsedel,någon som vill dela med sig.Jag har idé torka.

• crimson

Lägg gärna in matsedlar, men kom ihåg att alla rätter i tråden ska vara billiga, hellst under 50kr

• mammiof2boyz

Är oxå lite nyfiken på vad veckosallad är ? Så ett litet recept vore snällt

• Circus Larsson

Idag äter vi blodpudding,bacon kålsallad och rårörda lingon.
    Till 2 vuxna och 3 barn så hamnar vi under 50 lappen.
    Imorgon egengjord potatis mos och stekt falukorv.

• inze

Jag har ett recept som heter

TRE VECKORS SALLAD

1 dl matolja
    1 dl äppelcidervinäger
    3/4 dl socker
    1/2 tsk salt
    1/2 tsk salladskrydda

1 kg vitkål
    1 kg morötter
    1 grön paprika
    1 röd paprika
    1 purjolök

Blanda olja, vinäger, salt, socker och kryddan
    Koka
    Riv under tiden vitkål och morötter
    Skär paprika och purjolök
    Blanda alla grönsakerna i en skål
    Häll över den något avsvalnade lagen

Salladen håller i tre veckor och blir godare och godare

• Benjamins mamma

Ungspankaka,
    pasta med köpt pastasås sen har man i lite mera brynt rökt skika o svamp i tex.
    varmamackor.
    fiskbullar o potatis.
    poppis bland barnen.
    hem gjort potatis mos med ngt till tex. köttbullar pannbiffar el fiskpinnar tex.

Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!