• crimson

Här tipsar vi om BILLIG mat!

Idag är det den 15e och jag tror inte att jag är ensam om att ha ett matkonto som börjar sina.
    Jag saknar en tråd som BARA tar upp BILLIGA maträtter. Alltså mat som totalt kostar iaf under femtiolappen. Jag är rent ut sagt skitdålig på billig mat men några tips har jag.

Idag blir det blodpudding i detta hus. Två paket blodpudding 8,90st och ett paket bacon 11,90 blir totalt 30 kronor.
    In med massa billiga mattips nu!
    Vore kul med många svar, så vet iaf jag vad jag ska äta nästa gång jag inte har några pengarGlad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 16:31
    nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-72/m39187812.html

• Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!
  • Prettypink

Jag tycker det är krångligt med "tomtegröt". Gör ni egen? Jag köper ibland på korv. Fat det är godare att göra själv!!

• ensam88

Potatis/pulvermos och ungsstekt falukorv.

Skär ett snitt i falukorven, längs med på längden alltså men inte rakt igenom. Lägg i skivad lök om man tycker om de.
    Blanda ketchup och senap och pensla på korven och lägg sedan på skivor med ost.

In i ugnen tills osten är klar ca 200 grader.
    Servera med mos, gott och enkelt

• tempo21
    Prettypink skrev 2008-11-05 21:34:42 följande:
    Jag tycker det är krångligt med "tomtegröt". Gör ni egen? Jag köper ibland på korv. Fat det är godare att göra själv!!
    Köp Pama Minutris. gröten blir färdig på 3 min
    Vart du än vänder dig så har du skinkan där bak...
  • Licens To Kiss

Den här tråden gillar jag!

• ensam88

raggmunk och fläsk/bacon.

vanlig pannkakssmetmed riven potatis och stekt bacon/fläsk till. vet inte om nån har skrivit de men skriver de igen isf

pasta carbonara.
    pasta och carbonarasås, finns på påse eller färdig. man kan tillsätta bacon om man vill.

• ensam88

Kålsoppa kom jag också på men har inget recept.

• Licens To Kiss

ensam88: jag har recept på billig carbonara.

Bacon
    Äggula
    Svartpeppar
    Pasta

• MariaN
    Kaldorei skrev 2008-10-17 14:02:32 följande:
    den där soppan såg jag på baksidan av bulgurpaketet å tänkte göra. men det blir aldrig av...men man kanske skulle ta å göra den nån dag dock =)
    jag med :)
  • MariaN
    ensam88 skrev 2008-11-05 21:46:26 följande:
    Potatis/pulvermos och ungsstekt falukorv. Skär ett snitt i falukorven, längs med på längden alltså men inte rakt igenom. Lägg i skivad lök om man tycker om de. Blanda ketchup och senap och pensla på korven och lägg sedan på skivor med ost. In i ugnen tills osten är klar ca 200 grader. Servera med mos, gott och enkelt
    man kan ha på hackad lök och äpple också! mums!
  • crimson

jag prövade den men jag och sambon tyckte tyvärr inte att den vart god. Men smaken är som baken...

MariaN skrev 2008-11-06 08:23:52 följande:
    jag med :)
Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!