• mianfianpian

19 år, gravid, singel, arbetslös, bor hemma, har inga pengar...

Hur ska det gå?? Jag som ville plugga vidare och allt... är snart 20år.. allt är förstört... men jag vill ha min älskade bebis... är i v 14 nu... kan inte bo hemma och kommer bli utslängd!!!

• Svar på tråden 19 år, gravid, singel, arbetslös, bor hemma, har inga pengar...
  • studentbruttan29

Ungdomslägenhet då?

mianfianpian skrev 2008-09-15 01:02:27 följande:
    Hur ska det gå?? Jag som ville plugga vidare och allt... är snart 20år.. allt är förstört... men jag vill ha min älskade bebis... är i v 14 nu... kan inte bo hemma och kommer bli utslängd!!!
  • AnnaKD

Jag hoppas allt löser sig för det. Man klarar mer än vad man tror. Du kan alltid söka bostadsbidrag och sen får du ju barnbidraget och underhållsstöd från fk om du inte har kontakt med pappan. Är du säker på att du blir utslängd eller kan det inte vara så att dina föräldrar är lite skärrade just nu och "hotar" dig för att de kanske tror att du blir rädd och gör abort?

• mammamadeleine

Blev oxå gravid när ja var 19, singel o bodde hemma! Ingen kul sits, men du har rätt att få hjälp av soc, sen får du föräldrapenning oavsett om du har jobbat innan eller inte, man klarar sej bättre än man tror!! Fick dottern 5 dagar innan ja fyllde 20, fick lägenhet efter 3 månader (letade inte jätte aktivt)  Och det där med pluggandet kan du ju alltid ta upp senare, började läsa vidare när dottern började på dagis och fick min gymnasieutbildning, så jag ångrar inte en sekund att jagfick min tös! Hoppas allt går bra för dej o din lilla knodd i magen!

• SomeOone

Du kan ju alltid gå till soc och fråga ifall dom kan hjälpa dig med soc lägenhet någånstanns ?
    Hoppas det löser sig ! Lycka till.

• lotten77

Ville bara skicka en lite kram och hoppas att allt går bra! Det kommer säkert att lösa sig, du har inte någon kompis som du kan dela lägenhet med? Tycker också att du ska försöka att hitta nån som du kan prata med och som kanske kan ge dig lite råd. Kontakta din ungdomsmotagning så kanske dom kan hjälpa dig. Kram på dig!

• Carinamamma84

jag var 19år singel arbetslös utan hem jag har idag en dotter på 3år ex.et tog tillbaks mig tillslut!!
    Du klarar detta om jag gjorde det

• Carinamamma84

Jag fick inte lägenhet alls jag fick typ sova ute på parkbänk
    Soc hjälpte mig inte!!!

• mianfianpian

tack för era svar... jag funderar på abort... jag vill inte bli uteliggare å jag blir fråntagen barnet eller nåt. jag är väldigt skötsam och allt egentligen, men ensam utan pengar och med bara gymnasieutbildning känns omöjligt...

• smah

Gör inte abort om du inte vill...då lär du ju bara lida av mer ågren efteråt. Du kan få hjälp av soc och plugga kan du göra senare.

Svar på tråden 19 år, gravid, singel, arbetslös, bor hemma, har inga pengar...