• Svar på tråden Vi som bor i Italien. :-)
  • Amarena

Carla82: Åh, Ale har börjat på dagis! Vad gulligt! Klart han är både lugn, väluppfostrad och intelligent och till på köpet jätte gullig!
    Här hemma bestämmer lillgrisen rytmen, så den varierar med dagsformen kan man väl säga. Varannantimmes rytmen har fått lite längre intervaller så nu sover hon både 3 och 4 h mellan varven. Igår natt sov hon faktiskt 5 h i sträck mellan 23.20 och 04.30, rekord!! Men sen kommer timmar när hon vill amma var 20 min också, så det dröjer nog innan rytmen stabiliseras. Sjalen gillas både av henne och av mig, hon ligger här fram på magen nu och snosar, jag tycker hon blir lite varm bara, men snart kommer vintern och då kan det ju bara vara bra!

• Carla82

Amarena: Tack! Klart han är världsbäst, haha! Men du, man ska aldrig säga aldrig...med rytmen vill säga. Sånt kan gå fort. Jag trodde att potträningen skulle bli en låååååååååång historia för han verkade inte ha nån koll alls. Men det var bara han som lurades. För från en dag till en annan var han helt blöjfri. Det är lite som de känner för det. Rätt som det är kanske hon säger "vet du vad, jag tror jag ska sova hela natten"...i alla fall hoppas vi på det.

I morse fick jag inte ens komma in i rummet. Han vände sig om i dörröppningen, gav mig en puss och sa "gå nu mamma". Jaha, så mycket behövdes jag. Men är glad för att det funkar så bra. Ska prova att lämna honom fram till fyra idag. Själv sitter jag med ett gäng jobbannonser...och har en enorm vilja att ringa runt...som synes.

• Carla82

Så, nu har jag ringt en...klart för idag...haha! Den var redan tillsatt. Resten mailar jag ikväll. Så surt. Också för att vi har beställt resa till Sverige i jul...vet inte hur det skulle funka med nytt jobb liksom. Jaja, det skadar ju inte att sondera marknaden lite.

• Amarena

Carla82: Förförra julen hade jag också beställt resa till Sverige, en riktigt lång en för vi skulle på bröllop redan den 15 dec. Och så fick jag nytt jobb med start den 11 dec, men jag sa redan när de ringde och sa att jag fått jobbet att jag hade en resa bokad, och det accepterades (jag sa förstås inget om det under intervjun! )
    STORT lycka till!! Det ÄR surt som fan att söka jobb, men underbart härligt när man får ett!!
    (ps. I natt sov hon faktiskt 5,5 h!!)

• Carla82

Amarena: Ja, det var något sånt jag hade tänkt göra. Haha! Men först måste jag få en intervju också. Många annonser låter så bra men sedan ringer man och så visar det sig att jobbet egentligen är telemarketing eller sälja Kirby eller nåt liknande. Skulle inte ta emot en kirby ens om jag fick betalt för den, haha! Så då kan jag ju inte direkt sälja dem...

• Carla82

Vår resa är inte speciellt lång från 20-27 dec och den 27 kl 12 har vi ett bröllop här i Rom...hur vi nu ska få ihop det. Många gånger sitter jag och hoppas att folk INTE ska bjuda in mig på bröllopet...det skulle bli så mycket billigare. I Italien kan man ju inte direkt ge bort en brödrost eller presentkort på Åhlens. För att inte tala om att man måste köpa kläder också...suck. Har två bröllop i december, plus julklappar plus födelsedagar.

Amarena: Inatt ska du se att hon sover lite till.

• Tuntalisa

Amarena: va skönt att det verkar ga mot rätt hall, att sova mer pa natten än dagen.

Jag har bokat resa för min mamma att komma hit i december. Jag haller mig här över julen. Det är sa mycket dyrare att resa över julen och vid tva jular har vi fatt vara resor ändrade (tidtabellsändringar) vilket har bidragit till extra kostnader sa jag undviker att resa över julen i fortsättningn

Carala: oj va duktig han är din kille! Vi har försökt lite smatt hela sommaren att ta bort Natalies blöja men hon vill inte...

• Carla82

Tuntalisa: Försökte också lite smått under några veckor, sen försökte jag ta bort helt...tänkte att "ja, det får väl hända lite olyckor" och efter nån vecka gav jag upp och tog på honom blöja igen. DÅ helt plötsligt vägrade han göra sina beov i blöjan och ville bara gå på toaletten. Ska väl tillägga att jag har haft turen att han sedan han var 10 månader gammal aldrig kissade under sömnen. Bajsat har han aldrig gjort när han sover. Så jag började med att ta bort blöjan på natten och under tupplurarna och förlängde sen med att vara utan även på dagen. Tog med honom på toaletten direkt när han vaknade osv. Började alltså baklänges.

• Carla82

Visst ja, potta vill han inte ha...utan han hade en såndär ring som reducerar toaletten...och nu vill han inte ha den heller. Han vill bara ha sin ikea pall så han når bättre.

• italienskamamma

Hejsan tjejjer!

Nu har jag hittat hit... Har inte haft någon dator på länge, men nu när vädret är som det är var man ju "tvungen" att ha internet!

Här rullar allt på, stora tjejjen har precis börjat 1an! och lillkillen materna så nu är det ensamt här hemma när man inte jobbar.....

Carla82: Står A upp när han kissar? R har precis kommit på att man kan kissa på Toan, fast han använder sin ring "anka".
    Förresten vill de inte att barnen har blöjja på maternan så det är tur att han "kom på" hur man kissar nu..

Svar på tråden Vi som bor i Italien. :-)