-
-
Svar på tråden Vi som bor i Italien. :-)
-
Råkade skicka den innan jag hunnit skriva! Tog mig friheten att öppna en ny tråd efetsom den gamla är stängd för svar. Hoppas ni hittar hit!!
-
Har, hojtat till i några gästböcker! Det är ju så mycket svårare att hitta hit mot när den låg under utlandsföräldrar. Hoppas både nya och gamla som inte hört av sig på länge hittar hit!
-
Trevligt. Vi åker till Calabrien i en vecka på fredag. Ska bli roligt. Hoppas bara att vädret håller.
-
intehemma: Grattis! Förstår att det var oväntat men det blir säkert bra ändå. Den perfekta tidpunkten existerar inte.
Håller på att baka bullar. Seriöst va? Fick en allas av mamma och hittade ett recept på typ kanelsnurror fast med hallonsylt som fyllning och var tvungen att prova.
Har varit lite patriotisk den senaste tiden...dvs att jag har varit på Ikea tre gånger på en vecka. Det konstigaste med ikea är att även om man inte behöver något kommer man ÄNDÅ hem med en kasse på MINST 15 euro. Förstår inte hur det går till...jag skulle ju bara med som sällskap.
Kan tipsa om bistrons äppelflarn...de smakar som smulpaj med äpplen i.
Har äntligen fått tag i sjukhuset för att byta min medicin. Av 3 mediciner är nu tre ratade...hur ska detta sluta. Hoppas på att den här funkar. Annars funderar jag seriöst på att inte gå mer. Mår ju snarare sämre än innan jag gick dit. Diagnosen hade jag ju redan så det enda de gjort är att proppa mig full med mediciner som inte funkar och som jag får en massa otäcka biverkningar av. *muttrar* -
Åh, vad aktiva ni blev!! Hänger ju inte med.
Utan mediciner går det inte...det var därför jag sökte hjälp nu. Har haft migrän sedan jag var 6 år men det blir bara jobbigare och jobbigare. Onödigt att ta vanliga huvudvärkstabletter när de ändå inte gör någon skillnad. Vet inte om det finns så mycket alternativmedicin eftersom det är ett så pass okänt område fortfarande...ev akunpunktur. Har hört både och där en del säger att det funkar jättebra och en del säger att det inte funkar alls. Men det är trots allt bara för att förlänga tiden mellan anfall. Själva sjukdomen går inte att bota så jag behöver ändå en medicin som funkar under anfall. Emellan mår jag ju bra.
Kul att se alla igen!
Patata: Åh, vill också ha en forno a legna...nästa projekt...efter poolen.
Bara jag som hade den stora oturen att få tillbaka mensen direkt trots helamning? Inte ens det kunde jag få slippa. Men mensvärken är i alla fall mycket bättre nu...så det kan jag inte klaga på i alla fall. -
Amarena vad gulligt!! Du får väl komma hit så får jag mata dig...hihi. Synd bara att det är en bit. Har du fått smaka nåt från den "förbjudna listan" än?
-
Amarena: Åh, vad bra! Måste varit tungt...så nu får du passa på att unna dig av det förbjudna. Nej, du är inte ensam om att gå upp i vikt. Amningen skulle dessutom hjälpa till att gå ner i vikt men för mig hade det motsatt verkan. Blev så törstig framför allt och extra hungrig med för den delen. Gick bara upp 7 kg under grav och vägde mindre efter förlossningen än innan jag blev gravid...men det tog jag igen med råge.
Jaja, inte mycket att göra åt. -
Åh, jag blir så trött. Idag visade det sig att medicinen jag fick igår har jag redan provat och den funkar inte heller tillräckligt bra...tur att det finns google så jag inte hann hämta ut den. Har den redan hemma och använder den ibland till lättare anfall. Det är bara det att jag har den svenska versionen eftersom 70 tabletter kostar lika mycket som 16 här. Det visste min läkare och hon har godkänt det men eftersom hon är på semester hade den "nya" inte koll på det. Så idag fick jag ringa runt IGEN och nu har jag ännu en ny medicin...IGEN!!! De tyckte att det var konstigt att jag redan provat den eftersom den är ny här...men i sverige är den redan några år gammal. Nu sa hon att jag ska ta den här nya, funkar inte den kan jag ta den andra också och funkar inte det så vet hon inte vad hon ska säga. Typiskt mig...varför kan mediciner inte funka på mig?? Varenda gång det är något måste jag hålla på att prova 4234325 saker som jag får likamånga biverkningar av. Usch. Var bara tvungen att skriva av mig. I morgon måste jag till doktorn i 17 timmar för att skriva ett recept.
-
Hej!
Är tillbaka från en underbar semester i Calabiren...jättefint väder, bra sällskap. Det enda tråkiga var att Ale var lite knepig för han mådde inte riktigt bra. Jaja, man kan inte få allt. Efter det har det varit så mycket med allt som ska tvättas, städas, inskolning på dagis...som för övrigt går riktigt bra osv att jag inte hunnit skriva något. Dagis låter mig hämta honom lite tidigare den första månaden eftersom han är minst i klassen. Han gråter lite när jag lämnar honom men annars är han lugn säger de. De säger att han är mycket lugn, uppfostrad och att han är ett intelligent barn...det är väl klart. Klassen är också bra, bara lugna barn och inga gnällspikar.
Amarena: Hur går det? Börjar ni få någon rytm? Kul med sjalen. Ville också ha en men hade samma problem som du...de är svindyra. Nu är han för stor, jaja.
Tuntalisa: Tycker också att ni kan ta upp det där med hunden lite vänligt men det är som Amarena säger att det är nog lite svårt för ägaren att kontollera det hela. Våra grannar har också sammanlagt 15-20 hundar så det blir en del skällande här också. Man vänjer sig.