• Banzai

Problem med sköldkörteln? Del 10

Tiden går fort & det är dags för en ny tråd.

Den gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m32180343.html

www.thyroid.se

Många undrar vad som är rätt värden så jag skriver in det jag har fått reda på

TSH = 0,2-4,0
    T4 = 9-19
    Trak = mindre än 1

Mycket matnytigt även här
    www.karolinska.se/templates/DivisionStart____72887.aspx

Del 1 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m9133340.html
    Del 2 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m11317459.html
    Del 3 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m14129027.html
    Del 4 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17111361.html
    Del 5 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m20302895.html
    Del 6 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m23642893.html
    Del 7 www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26671239.html
    Del 8 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html
    Del 9 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

• Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10
  • Nufsan
    annne skrev 2008-10-12 13:37:43 följande:
    Det känns som att jag börjar bli förkyld IGEN. Har varit det jättemycket. Kan sköldkörtelproblem försämra immunförsvaret?
    Jag ha inte haft nå problem med andra sjukdomar sen jag blev sjuk i hypo, men man ska ju aldrig säga aldrig!
    ♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • 3barnsmor35
    Det känns som att jag börjar bli förkyld IGEN. Har varit det jättemycket. Kan sköldkörtelproblem försämra immunförsvaret?
    Japp! Jag har jättedåligt immunförsvar numera
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403 och Lillan 0604
  • lunaria
    jo jag brukar vanligtvis aldrig vara förkyld, men det är inget ovanligt att jag blir det titt som tätt nuförtiden. sen hjälper det nog inte att ha en liten som snorar ner saker och ting heller så bakterierna går runt
  • annne

Ja, det är inget kul. Jag har ju en 10-månaders som också blir förkyld titt som tätt. Jag som trodde att jag skulle ha ett friskt år som mammaledig! Jobbar annars på dagis. Men jag har varit sjukare nu än när jag jobbar. Vill inte ens tänka på magsjuke-tider om immunförsvaret ska vara så här!

• chippan

Nufsan & Baloomika: Tack så mkt för era svar! Intressant att höra att spannmål och mjölk skulle kunna påverka. Är det inte ganska märkligt att läkaren inte säger ett dyft om detta? Tror ni att det finns en möjlighet att TSH fortsätter att sjunka trots att jag ligger kvar på samma dos levaxin? Enligt det du skriver, Baloomika, så är det ju bra om jag kan få ner mitt TSH ytterligare.

• Nufsan

chippan,

Om din sköldkörtel själv börjar jobba på så är det ju inte omöjligt + att om du inte ätit din dos i 6 - 8 veckor så kan det vara så att den sjunker lite till!

Själv har jag fått sån himla värk i mina fötter igen.... jag som varit så bra så länge nu!
    Nån annan som känner igen sig att ha ont i hälarna och fötterna??

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • smultron smulan
    [/citat]

Jag var förkyld konstant, det tog nog 2 mån från det att jag började med Levaxinet tii det försvann.
    Nufsan skrev 2008-10-12 19:45:09 följande:
    [citat]
    chippan,Om din sköldkörtel själv börjar jobba på så är det ju inte omöjligt + att om du inte ätit din dos i 6 - 8 veckor så kan det vara så att den sjunker lite till!Själv har jag fått sån himla värk i mina fötter igen.... jag som varit så bra så länge nu!Nån annan som känner igen sig att ha ont i hälarna och fötterna??
    Tror att många har ont i fötterna som har hypo, jag har jätteont och måste ha typ foppa tofflor inne, då blir det bättre. Men så är jag ju ganska tung också :(
  • väntar i Kina kön

Vad ska ett normal värde ligga på om man inte är gravid?

• lunaria

jag mår så dåligt!! har ju giftstruma och jag har börjat få hjärtklappning igen och börjat svettas kopiöst så jag undrar ju vad som händer i kroppen??!! har ju mått bra så länge nu och börjat leva normalt och så helt plötsligt får jag tillbaks de här symptomen som jag knappt haft på flera månader. är det normalt??? har bara sovit 2½ timme inatt så jag är lite trött. hittade inderalen nu till slut oxå så det är väl bara att börja knapra igen .

• Nufsan
    lunaria skrev 2008-10-13 07:01:45 följande:
    jag mår så dåligt!! har ju giftstruma och jag har börjat få hjärtklappning igen och börjat svettas kopiöst så jag undrar ju vad som händer i kroppen??!! har ju mått bra så länge nu och börjat leva normalt och så helt plötsligt får jag tillbaks de här symptomen som jag knappt haft på flera månader. är det normalt??? har bara sovit 2½ timme inatt så jag är lite trött. hittade inderalen nu till slut oxå så det är väl bara att börja knapra igen .
    Det låter helt klart som att du är hyper. Kanske behöver du öka din medicin! Ring till läkaren idag tycker jag!
Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10