Aannna skrev 2008-08-26 11:05:35 följande:
hej hej hittade denna tråd i en annan tråd..... jag hade problem med sköldköteln under graviditeten och fick äta en tablett men låg på precis värdet och det var knappt så jag skulle få ta tabletten, men nu så är jag jätte trött, och svettar mycket mycket mer än vad jag gjorde innan och under graviditeten, kan detta ha med sköldköteln att göra???? Snälla ge mig tips på vad jag kan göra...
Hej Aannna, välkommen! Visst ska du be dem kolla ditt värde. Själv tycker jag det borde vara obligatoriskt på alla vid efterkontrollen!
Började ju må lite bättre nyss men så blir lillflickan förkyld och ingen får sova på natten. Då är det som om mina krafter inte räcker till och jag bryter ihop mentalt. Bara gråter och gråter. Värken i kroppen är däremot fortfarande bättre, skönt. Gick en promenad i går utan flås
Har funderat på vilket som är värst: kroppens eller hjärnans förfall?
Jag tror nog att det är svårigheten att tänka som är värst för mig. Det andra går ju att ta värktabletter för. Övervikten är ju inte heller kul men tänker att den är tillfällig. Men att inte kunna forma en tankekedja får mig att känna mig så hjälplös. Jag är så van att förstå världen utifrån hur saker hänger ihop och nu fattar jag inte hur nåt funkar. Jag kan inte se på en film med handling för jag fattar inte vad den handlar om. Jag kan inte läsa en bok för jag läser samma sida om och om igen, sen somnar jag. Och nu så kan jag inte hjälpa min dotter med att planera hennes skolarbete. Är så ledsen, orkar verkligen inte må så här.
Min sambo föreslog att jag skulle göra nåt kul i helgen. Men vet ni jag törs inte förklara för honom att jag är rädd för att jag inte kan ha kul längre. Förstår att han längtar efter lilla glada jag som alltid strålade, men jag vet inte var hon finns.
Ja ja det kunde varit värre. Jag tänker på dig Blombukett, många kramar.