Inlägg från: Bula på magen |Visa alla inlägg
  • Bula på magen

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Nu har jag bestämt mig!! Jag ska köpa en UJ dubbel också!! Fast nu till nästa "I-lands problem": vilken fäääärg!?!? jag gillar brun, sand och rött! Vad skulle ni välja?

• Bula på magen
    Katjan skrev 2008-08-20 09:50:09 följande:
    Är det ngn som kan svara på mitt inlägg nr 1069? Så vore det jätte snällt =). Har ingen aning om vad jag ska med den biten till, tyvärr.
    jag skulle gärna göra det men jag vet faktiskt inte. vill bara med det här inlägget säga att jag noterat det du skrivit och be om ursäkt att jag inte kan hjälpa dig, hoppas någon annan här kan!
  • Bula på magen

bonti?

HååGe skrev 2008-08-20 10:54:14 följande:
    Snabb fråga - vet någon här om man kan beställa ny suflett till Frog någonstans???
  • Bula på magen
    zmulizjanzon skrev 2008-08-20 12:49:42 följande:
    Vilken färg ska jag välja??? Har fått möjlighet att köpa klädsel till min vagn...RÖD eller MOSS???Vilken ska jag välja??Tacksam för hjälp.
    ta det röda så kan jag köpa mossfärgen!
  • Bula på magen

Hej alla UJ fantaster! Nu har jag fått ett helt nytt chassi till min singelvagn! Det var framgaffeln som glappade (vagn+barn studsade hej vilt samt att det lät metalliskt då vagnen körde på varje liten ojämnhet i marken). OTH vill inte ta detta på garanti för att det är ett "känt vanligt problem" och uppmanar alla återförsäljare att reparera själva. I mitt fall hade både babyland och barnens hus reprarerat min framgaffel 2 gånger vardera och alternativet var att svetsa fast framgaffeln så att hjulet inte längre skulle gå att svänga på. Jag blev rasande och krävde att de skulle reklammera vagnen vilket de gjorde efter mycket om och men...men nu har jag ett nytt chassi! Tycker fortfarande att UJ är DEN BÄSTA vagnen ever!

• Bula på magen

Någon som vet om en pepitarutig klädsel passar till 08 chassi?

• Bula på magen

Fröken Sophia skrev 2008-08-25 08:38:30 följande:

Hej UJ-fantaster!Min kollega hävdar envist att UJ är den bästa vagnen han vet och att jag absolut måste köpa en sådan. Den går enkelt över stock och sten.Men hur är den i snö/snöslask/modd och på is är min största fråga? Är det någon som har en UJ, bor på landet och går promenader med sin hund oavsett väderlag/underlag?
    Har ingen hund men bor nära skogen och tar gärna prommenader i skogen. UJn går huuur bra som helst över stock, sten, berg, mossa, på stig och asfalt! Hur stadig som helst och lättkörd! Om man kommer till en väldans trång passage (tex två stenar som är i vägen) är det bara att lyfta bakändan och köra på framhjulet en kort sväng. Har haft flera andra vagnar och ingen slår UJn!!!

I snö/modd/is är den rena traktorn pga de stora hjulen. Det är bara att låsa framhjulet om det är riktigt mycket modd, annars kör jag gärna med svängbart framhjul!

UJ ÄR den bästa vagnen!
  • Bula på magen
    Anke skrev 2008-08-25 09:57:00 följande:
    ja, jag har funderat på att köpa en slit och släng syskonvagn, men köper jag en uj måste jag ju köpa en speciell liggdel till den och en annan liggdel till den "vanliga" (har ingen sen tidigare) och det känns jäkligt meckigt.
    men du kan ju sälja liggdelen när du "är klar". liggdelen används ju inte sååå länge
  • Bula på magen
    zmulizjanzon skrev 2008-08-25 10:42:43 följande:
    Jag har haft en på min 08:a vagn...Den kom med den klädseln importerad från USA...
    OK, tack!
  • Bula på magen
    Johnsson skrev 2008-08-26 10:57:18 följande:
    Alltså jag behöver HJÄLP!!!! Har blivit erbjuden att köpa en beige klädsel från 05,lite solblekt inne i sufletten men annars fin för 650:-,en moss för 1000:- andvänd ett par gånger eller en helt ny brun för 1200:- & hemkört :)Vilken ska jag ta?????
    brun eller moss!!!
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII