Inlägg från: Bula på magen |Visa alla inlägg
  • Bula på magen

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Hej tjejer!
    Måste be om råd!

Som de flesta kanske vet är jag gravid och kommer få barn nr 2 i januari. Isabel kommer då att vara precis 2 år fyllda. Hon kommer med största sannolikhet att vara i behov av vagn efter att nr 2 har fötts.

Hur stor nytta har man av en dubbelvagn?
    Vi har gångavstånd till affärer etc så vagn är ett måste. MEN det är inte gångavstånd till dagis som vi har det just nu så jag kommer troligen inte att gå till förskolan för att hämta Isabel när jag är mammaledig med nr 2. Dock kommer nog Isabel att vara hemma med mig 1 dag per vecka. På helgerna är både jag och min man hemma så då skulle det kunna funka med två singelvagnar.

Hur som helst måste jag ha två singelvagnar men frågan är om man ska ha två UJ singlar eller en UJ singel och en paraplyvagn a la slit och släng? Paraplyvagn känns ju inte så roligt på vintern om det är snö på backen?

Jag vill ha alla tips och råd jag kan få! Hur har ni gjort/tänkt?? Tacksam för svar!

• Bula på magen
    Martha skrev 2008-08-12 10:03:33 följande:
    Jag hade från första början när bebis kom.. En UJ - singel och en Brio Happy + Syskon UJ.  Happyn hade jag till bebisen. Dock tyckte jag inte att den var nått vidare å sitta upp i när hon blev så pass stor så hon ville sitta upp lite.. Tyckte hon gled ner hela tiden. Då fick hon istället åka storasysters UJ och det funkade mycket bättre.  Efter ett tag sålde jag Happyn och köpte en till singel UJ istället. Vi har nog använt singlarna  och dubbeln ungefär lika mycket. Men jag hade ALDRIG klarat mej utan dubbeln.  Då hade jag aldrig tagit mej nånstans när jag var själv med bägge.  Hade jag fått en till nu hade jag absolut köpt syskonvagn och liggdel till en av singlarna. :)

ditt råd är alltså....två UJ singlar (en för sittdel och en med liggdel) SAMT en dubbelvagn?
  • Bula på magen
    Lille Mammsen skrev 2008-08-12 10:40:49 följande:
    Kollade preeeecis på denna oxå...syggt foder i liggdelen iallafall
    hahaha, ja faktiskt!
  • Bula på magen
    Fiffa5 skrev 2008-08-12 10:59:27 följande:
    Vi har precis 2 år mellan våra flickor, den minsta är 7 veckor nu. Vi köpte en UJ duo som vi nog trodde att vi inte skulle använda så mycket, men den visade sig vara otroligt bra så den används mest nu! Sen har vi en Bugaboo till bebisen o en Brio sitty till 2-åringen, men de används inte så jättemycket. Endast om någon av oss går iväg med bara ett barn, går vi med båda barnen tar vi duon även om vi är två vuxna.
    Det låter som om en duo är det jag behöver
  • Bula på magen
    3småttingar skrev 2008-08-13 00:37:47 följande:
    Hej alla!Undra vad det är som händer egentligen :) Bonti verkar rea vissa färger men inte alla.Svart, röd, brun och moss reas inte. Men det görs plum, pumpkin, ljusblåa, fifties, coco. Dom visar även bild på nya duo 08/09 som dom kallar dom, i färgerna, navy, moss, sand, gråa och svarta. Så antar att dom nya 08/09 inte kommer komma i dom färgerna som reas?
    så vitt jag har hört så reas ljusblå/softblue, pumpkin, fifties och coco ut för att de utgår helt som färg. fifties är väl en LE så det är väl därför den utgår? Plum har jag inte hört någonting om så jag vet inte om plum utgår som färg eller inte.

de nya färgerna tror jag inte kommer att reas...men om nån ser att nya sand kommer på rea så hojta till för då slänger jag mig in till den affären som rear för att köpa!! tycker den nya sand är sååå snygg (kanske inte så praktisk eftersom den är ljus men jag är ändå helt såld på den).
  • Bula på magen
    Johnsson skrev 2008-08-12 18:34:57 följande:
    Ska sälja min Uj klädsel..Är det bara att knäppa av den? Hur får jag av sufletten??
    Det är bara att knäppa av dem och med suffletten är det bara att anävnda lite ömsint våld
  • Bula på magen
    Merze skrev 2008-08-13 08:34:12 följande:
    HEJ!!Var i barnaffären i går & lät sonen provsitta en UJ syskonvagn. Han är 2 år och 4 månader & 91 cm lång och jag blev välldigt förvånad över hur lite platts det var melllan suffletten & hans huvud. Sonen är ju inte ens stor för sin ålder!Är det någon som har en syskonvagn till ett barn i samma ålder & längd. Vad tycker ni ? Just i dag så tycker jag inte att jag klara mig utan vagn i dag!! Han gillar att åka vagn & vi bor i centrala Göteborg så man kan inte ha ett barn löst... Känns skönt att ha han sitter fast i en vagn Hur har ni gjort som har syskon???
    vad väger han?
    Vi ska i helgen åka och provsitta en duo. Vår tjej kommer vara 2 när syskonet kommer så vi kommer att vara i samma sits som du då. Kommer vår tjej att få plats?

Hur stora kan barnen vara innan de blir fastklämda i en duo? Ni som har duo kom med kloka råd!
  • Bula på magen

Jag ska sälja och skicka en klädsel till en tjej nedåt i landet och undrar om någon har erfarenhet av att paketera och skicka en klädsel. Hur gjorde ni och vad kostade det att skicka? postens hemsida känns inte speciellt informativ.

hur bör man göra med betalning? postförskott?

• Bula på magen
    zmulizjanzon skrev 2008-08-13 10:06:53 följande:
    Är det någon som vet om det är rea på klädslar nu???
    bonti hade tydligen rea på vissa färger enl tidigare inlägg.
  • Bula på magen
    zmulizjanzon skrev 2008-08-13 10:57:16 följande:
    Jaha...trodde att det var på vagnarna
    ah, kanske jag som fattat fel? jag skulle ringa bonti och fråga...tror inte de lägger upp klädslarna på deras webbshop
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII