Inlägg från: Bula på magen |Visa alla inlägg
  • Bula på magen

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

lime!? Om hon hör av sig fråga om det är lime 06 hon menar då eller om hon menar moss!!! samt hör om priset!

• Bula på magen

Någon som vet vad fårskinn till UJ kostar?

• Bula på magen

Jag ställer min fråga igen:

Ni som har UJ duo: Hur stora kan det stora barnet vara (längd, vikt) innan de blir fastklämda i en duo eller slår i suffletten? De ser så smala ut jämfört med en singel som är väldans rymlig. Ni som har duo kom med kloka råd!

• Bula på magen

jag har en fifties och är sååå nöjd!!!

Johnsson skrev 2008-08-13 19:10:49 följande:
    Ohh,har dom rea på fifties klädslarna??? *Vill ha*
  • Bula på magen

Hoppetossan 79 skrev 2008-08-14 07:13:50 följande:

Om stora är 2 år och 10 månader när den lille kommer tror jag att jag skulle hoppa över ssykonvagn... Våran dotter har precis fyllt tre år och vi sålde syskonvagnen för några veckor sedan eftersom vi använde den jättesällan. De få gånger storasyster behöver sitta en bit kan hon faktiskt sitta i singeln tillsammans med lillebror.
    Hur skulle du göra i mitt fall när äldsta är 2 år och 1 månad när nr 2 kommer? nr 2 kommer i januari vilket förhoppningsvis betyder snö vilket kanske gör att behovet av vagn för äldsta tjejen är större?

Idag går hon på förskolan och det kommer hon att göra även när nr 2 kommit, dock funderar jag på att ha henne hemma minst 1 ggr/v för att det är mysigt. Idag åker vi bil till och från förskolan och går inte med vagn - dels för att jag är lat, dels för att spara tid för det tar 1 timme att gå enkel resa och åker jag direkt från jobbet till förskolan så kan jag inte spendera 1 timme extra på att gå dit - jag längtar ju efter min tjej och vill inte att hon ska vara på förskolan "mer än hon behöver".

Efter förskolan åker vi hem, och allra oftast blir det att vi stannar hemma ute på gården och leker med grannbarnen - alltså, singelvagnen används inte sååå mycket i veckorna utan mer på helgerna då hon sover middag ute i vagnen samt när jag och min sambo går tillsammans för att exempelvis handla eller bara promenera.

Behöver jag dubbelvagn?
    Vad skulle ni rekommendera? Jag velar något grymt fram och tillbaka om jag behöver det eller inte...min tjej är duktig på att gå redan idag men som sagt så vill hon gärna sova middag i vagnen på helgerna...
  • Bula på magen

Hoppetossan 79 skrev 2008-08-14 12:32:23 följande:

Min dotter ar 21 månader när sonen kom och då var det OUMBÄRLIGT med vagn. Men du måste ju känna efter själv. Obs att du bara får ha henne 15 timmar per vecka på dagis då du är hemma med syskonet. De flesta dagis har det uppdelat 3 timmar 5 dagar eller 5 timmar 3 dagar.
    I vår kommun får vi ha 25 timmar i veckan. Det är precis nyinfört från att få välja fritt hur många timmar som helst så vi har det väldigt generöst.

vi ska fundera en sväng till i det här med dubbelvagn eller inte, tack för tips. Det är ju minst 4 månader kvar innan liten tittar ut så vi har god tid på oss att fundera.
  • Bula på magen

Hoppetossan 79 skrev 2008-08-14 18:44:40 följande:

Vilken lyx. Trode det var en nationell regel med 15 timmar har aldrig hört  något annat. Vilken kommun bor du i?
    Jag bor ute på värmdö! Nya regeln med begränsat antal timmar införs 1a september så de som varit föräldralediga hitills har verkligen fått bestämma helt och hållet själva.

Jag tycker det är generöst med 25 timmar per vecka som max och det varierar mellan förskola och förskola om det är 5 timmar per dag som gäller eller om det är 7 timmar mån-tor och ledigt fredagar. Det är verkligen lyx!
  • Bula på magen
    Amanda skrev 2008-08-15 09:20:32 följande:
    Bula på magen skrev 2008-08-15 07:44:14 följande:
    Kul med en till v-ö bo Vårt dagis har "25-timmars-barnen" mån - tors 8.45 - 15.00. Fredagarna får de inte vara där.
    vilken förskola har ni?
  • Bula på magen
    tröttamamman skrev 2008-08-15 10:46:29 följande:
    Och en fråga till, vad kan man använda för skötväska till en dubbelvagn? Funkar vanliga eller måste man använda en dubbelvagnsväska? Tänkte kosta på mig att köpa en ny till detta barnet och vet inte riktigt vad jag skall välja, vill ha en riktigt snygg och funktionell! Några tips?
    jag gillar ju skip hop otroligt mycket! har ingen duo vagn än så jag kan inte svara på hur en vanlig skötvästa sitter på en sån, men man kan alltid hänga i axelremmen och justera den, eller så kan man hänga skötväskan på ena sidan (antar att den dubbelvagn du tittat på har stag mellan handtaget)
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII