Inlägg från: Bula på magen |Visa alla inlägg
  • Bula på magen

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

LitenBlomma skrev 2008-09-24 14:23:10 följande:
    Brunt e inte min grejj, har alltid haft lite svårt för just brunt. Mossen är fin, den kan jag tänka mig att ha som singelvagn om det blir en pojk! Mörklila och rosa är mina favoritfärger!! Men är inte plum svår att sälja sen? Har hört det nånstans...
    tror att det går i vågor lite...
    jag sålde min plum och det gick huuur lätt som helst, den var såld bara på någon dag. har sett fler i tråden som gillar färgen trots att det sägs att den är svårsåld. Men om mörklila och rosa är dina favoritfärger varför oroa sig för om det går att sälja sen?
  • Bula på magen
    charmmiss skrev 2008-09-25 15:15:55 följande:
    miss oktober skrev 2008-09-25 13:11:17 följande:
    jag köpte min uj dubbel 04:a för 2500kr, det var jättebra pris,tjejen hade blivit sönderringd sa hon, men jag var först
    Kan jag förstå att hon blev...väldigt väldigt bra pris!
  • Bula på magen

Någon som vet måtten på 07/08 jämfört med 08/09? Det sägs ju att de nya ska bli mindre ihopfällda...hur mycket mindre?? Någon som vet?

• Bula på magen
    Merze skrev 2008-09-26 09:39:32 följande:
    Den nya 09 an är samma modell som USA vagnarna i princip, det reglerbara handtaget gör att vagnen blir 3 cm kortare när man fäller ihop den OM man nu viker in handtaget. Jag har jämfört ligglåget & skillnaden är löjligt liten! Så e det ju mugghållaren & de röda plopparna på bromsarna.... Annars e måtten som den gamla modellen. Så jag e ju rätt nöjd att ajg har en USA vagn den e ju mer lik 09 an än den svenska & det reglerbara handtaget är UNDERBART!!Bula på magen skrev 2008-09-26 08:48:47 följande:
    tack för svar!
  • Bula på magen
    Jenny26 skrev 2008-09-28 21:58:40 följande:
    Någon som vet vad en sittdyna kostar?
    495kr
  • Bula på magen

Är det någon som vet om man kan montera handbroms på sin UJ single? Det vore himla bra att ha det då jag ofta går nedför en braaaaant mördarbacke och nu när vintern är i antågande skulle det kännas bättre ifall man kunde bromsa vagnen på vägen ner så man inte behöver kämpa emot själv...tänker på halkrisken...

någon som vet?
    kostnad?
    var kan man göra det?

• Bula på magen

Man måste ju kunna ringa till typ Bonti / Babyland / Barnens hus / Mammarazzi och fråga ifall de vet och om de kan hjälpa till?

• Bula på magen
    Kaxmaja skrev 2008-10-02 08:35:37 följande:
    Fingerar den amerikanska hemsidan för er? Varje gång jag ska gå in på den så hakar de och strular sjukt mycke.
    samma strul för mig!
  • Bula på magen
    MariaD skrev 2008-10-02 22:14:10 följande:
    Är väl egentligen en smaksak. Den känns rejälare o lyxigare. Lite fler fack o bra funktioner. Sen gillar jag designen. Fast ibland vill jag vara "lite enklare" och då passar Skip*hop bättre.Men man kan ju köpa en väska för under 100-lappen som fyller sin funktion.
    Precis som du skriver är det en smaksak...jag är def fan av skiphop just pga den enkla designen...enkelt, stilrent, men ändå väldigt praktisk!! har en choklad, en brun och en rosa skiphop samt att jag har en svart polarn och pyret skötväska som jag byter mellan. (behöver jag tillägga att jag gillar att byta klädsel på vagnen också? hihi...va galen man är)
  • Bula på magen
    hag7 skrev 2008-10-06 09:16:47 följande:
    ingen som har provat Dittens fotsack till uj ?
    Nej tyvärr men den ser helt OK ut. =)
  • Bula på magen

daniels baby skrev 2008-10-07 14:36:55 följande:

hej alla!!funderar på att köpa en urban jungle årsmodell 04 för en billig peng:).vi ska använda den som en extra vagn. är det något jag borde tänka på innan,går det att byta klädseln och vart kan man köpa nya däck?tacksam för svar!!mvh
    Ja det går att byta klädsel men inte till vilken årsmodell som helst. De som passar är klädslar innan 05 om jag inte missminner mig. Du hittar begagnade klädslar på blocket, tradera typ.

Som någon skrev tidigare i tråden som jag tycker sammanfattar det man ska tänka på när man köper begagnat är:
    "Om du köper en begagnad så ska du kolla att det inte finns några sprickor runt handtags lederna (om handtaget är ställbart) dom byttes 06/07 till leder som har en extra metalled på utsidan. Kolla också att vagenen inte är sed i chassiet. Tag av hjulen och kolla så att bakaxeln är hel. kolla när du går med vagenen med lite tyngd i att hjulen inte wobblar en massa. Kolla så att framhjulet går att låsa (fjädern i spärren brukar lossna)

lycka till!
  • Bula på magen

Ni som redan har beställt får ju betala det pris som gällde när ni la er beställning (alltså reapriset) kan inte tänka mig att det blir tal om annat!

OM de mot all förmodan skulle kräva full betalning från er har de ju frångått sina förpliktelser och inlett er i falska förhoppningar - då kan ni dra detta mot konsumentverket. Ni ska inte behöva betala mer än reapriset eftersom det var det priset som gällde när ni beställde.

• Bula på magen
    Kerplunk skrev 2008-10-15 09:46:07 följande:
    Oh tack för lite användbar info! Nu känns det lite lugnare igen!
    varsågod!
    luta er tillbaka i lugn och ro nu och bara vänta på era nya fina vagnar! jag är lite avis faktiskt...hade gärna velat haft en NY 08 (09) men min "gamla" 08 får duga...

Funderar på en swift faktiskt...men vill se den live först...undrar när allra första exemplaret kommer finnas för åskådning!?
  • Bula på magen
    Kaxmaja skrev 2008-10-15 09:46:22 följande:
    Om jag skulle gissa så tror jag att det Är sjukt många som har beställt UJs så de märkta att shit nu klarar vi inte fler. Och då la dem till den texten. Ni som redan har beställt har ju kontrakt och om de bryter dem blir det kontraktbrott. Då kan ni stämma arslet av dem   Men om ni nu inte litar/litade på dem varför inte ta på faktura när det handlar om så pass mycke pengar?
    jag tror också det är sjukt många som har nappat på reaerbjudandet och har beställt nya 08an...och att det är därför de väljer att avsluta rean på just UJ. Men jag vet inte, bara jag som tror...
  • Bula på magen

Malin med Tim skrev 2008-10-15 10:56:45 följande:

Jag bokade också en vagn hos Mammarazzi men avbokade den idag då jag fick samma rabatt hos en annan återförsäljare men på en Swift (personligt erbjudande). Så nu har jag gått och blivit med en swift! Men den kommer ju i December om jag har tur! Får även rulla min bugga fram till dess!
    ååååh!
    jag är riktigt avis!!!
    vill så gärna se den live!!!!!
  • Bula på magen

Malin med Tim skrev 2008-10-15 11:16:08 följande:

Du det vill jag också Nu gjorde jag en chansning efter att ha läst lite amerikanska recensioner... Känns knasigt att beställa en vagn jag inte sett!
    Ja det förstår jag...men samtidigt...UJ är ju en enormt bra vagn så det lär ju vara riskfritt att köpa en swift!
  • Bula på magen
    rew skrev 2008-10-15 14:05:55 följande:
    Vad är swift för vagn? Vad har jag missat?
    Mountain Buggy lanserar en helt ny vagn. Den heter Swift och ser ut precis som urban jungle fast i mindre storlek. Det blir lite som en rejäl och snygg sulky..

www.familjetorget.se har bilder

den kommer i december
  • Bula på magen
    hag7 skrev 2008-10-15 14:27:58 följande:
    Nån som har tips på va man ska göra när gummit på handtaget börjar gå sönder ?
    en barnvagnsaffär kan hjälpa dig att beställa ett nytt som reservdel, dessutom hjälper de dig att byta ut det gamla mot det nya. har för mig att det kostade väldigt lite
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII