Det här blev långt, hoppas det inte är för långt...
Du sätter fingret precis på det som är så viktigt att förstå när man pratar om sådana här relationer - att det är så olika.
Jag vet par som lever enligt principen att hon inte gör något över huvud taget utan att han har godkänt det innan. Det innefattar val av kläder, när man får gå på toaletten o.s.v.
Dock kan jag säga att det är väldigt svårt att upprätthålla den typen av ordning kontinuerligt om man också ska fungera som familj t.ex. Det blir helt enkelt för omständigt, men det finns de som tycker att det är värt det och som kanske prioriterar att få leva så framför att passa in i "normen".
Själv har jag mycket frihet i min vardag, men det är alltid hans ord som gäller som slutord. Vissa saker är stående instruktioner. Han vill inte att jag klipper håret kort och jag har vissa regler vad det gäller klädval som gäller mer allmänt. Han utgår ifrån att jag följer de regler han satt upp. Jag har alltså mitt eget val att göra; gå min egen väg och ta konsekvensen (att han blir besviken) eller göra som han vill. Saken är att eftersom jag fungerar som jag gör anpassar jag mig automatiskt till hans vilja, och tycker inte det är jobbigt att inte kunna ha t.ex. djupt urringade kläder eller extra kort kjol. Det innebär inte att jag inte kan ha snygga, sexiga, sensuella kläder, bör jag väl tillägga. :)
Vardagen ser inte så annorlunda ut egentligen. Jag arbetar inte idag, vilket egentligen har sin bakgrund i att jag behövt vila efter att varit på väg att bränna ut mig helt i mitt tidigare arbete. Min man låter mig välja i det här fallet. Hans mål är att jag mår bra, han ser helst att jag är hemma, men mår jag dåligt av det ser han ingen anledning att tvinga mig.
Så vad är då skillnaden, kanske någon undrar?
Tja, han har alltid sista ordet. Alltid. Många tror ju att man som undergiven aldrig får uttrycka sin egen vilja och aldrig få opponera sig - som du säger. Men då ska ni se hur tongångarna går här hemma... Det är väldigt gott om egen vilja och jag opponerar mig ständigt. Som min man brukar säga när jag frågar om jag är för jobbig: "Hade jag velat ha en liten bimbo till docka hade jag inte valt en stark, intelligent och självständig kvinna som du." Så han får vad han ber om helt enkelt. Han kan alltid dra gränsen, går det för långt räcker det med en blick, ett ord, en hand som greppar om nacken och jag släpper omedelbart mina argument, blir mjuk som smör i knäna och hoppas att jag inte dragit på mig någon bestraffning...
Så till det som det hela kanske mest kretsar kring: Han kan ha sex när han vill, hur han vill och var han vill. Han väntar inte på något godkännande från mig för den saken utan kan helt sonika ta ett nacktag och leda upp mig i sovrummet, ställa mig på alla fyra i sängen och ta vad han vill ha. Eller så ger han helt enkelt order där vi råkar vara. Mängden leksaker kan ofta vara obefintlig, eller en viktig del av det hela. Allt efter hans humör.
Och var är då min njutning av det? I alltsammans! I tvånget, i vetskapen av att han njuter av mig, när jag väljer kläder och tänker på vad han skulle tycka om finns en känsla av tillfredsställelse. I vetskapen om att han tar det han vill ha oavsett om jag vill det eller ej tänder jag till maximalt och det oavsett hur intresserad jag var från början. Till och med när han retar mig till maximal upphetsning utan att ge mig den där orgasmen kroppen skriker av njuter jag av att han har makten att göra detta mot mig.
Varför? Ingen aning!