Inlägg från: JewelGirl |Visa alla inlägg
  • JewelGirl

LCHF tråden 3

drömhus: Det var duktigt! Det är ju starkt att bara kunna smaka men att inte goffa i sig halva av allt som bjuds
    Tycker inte att man ska avstå helt men att stanna vid smakbitar. Även om det heter "många bäckar små.." så kan man unna sig någon gång att få smaka.

• JewelGirl

Äsch Köpte sådan där stickor för att kolla om man nått Ketos-läget men jag fick en bit ifrån att vara i Ketos. Undrar om man ska köra lite fakir då? Eller vad tror ni?

• JewelGirl
    JewelGirl skrev 2008-07-31 20:19:39 följande:
    Äsch Köpte sådan där stickor för att kolla om man nått Ketos-läget men jag fick en bit ifrån att vara i Ketos. Undrar om man ska köra lite fakir då? Eller vad tror ni?
    Eller vänta nu? Har jag läst av resultatet galet? Det var nog visst så positivt det kunde bli. Har någon annan testat ketos-stickor? Hjälp snälla
  • JewelGirl

Nu har jag rett ut det här med ketos själv
    Jag är i ketos så mycket man bara kan bli!
    Kul kul, stickorna var bara för nöjes skull för att se att man gör något rätt. Det är kombinerade stickor så man får även glukosvärdet och det var normalt.

• JewelGirl

Jag fick lila, det "högsta" man kunde få. De jag köpte heter Keto-diaburtest. Det är kombinerat med glukostest.
    Ketosdiastix har utgått fick jag veta idag.
    De jag köpte kostade 113kr för 50st.

Linda1976 skrev 2008-07-31 20:55:19 följande:
    100:- för 50 st. Ketosdiastix heter dem.Men när jag läste Skaldeman, så skriver han att i början utsöndrar man ketoner (dvs röd/vinröd sticka) och när kroppen är "ren" så visar de inte utslag längre. Jag fattar nada. Har alltid trott att röda nyanser = ketos???(Körde med stickor när jag CK:ade också!)
    Jag har ju ätit LCHF i över 5 veckor, när ska man i så fall vara "ren"?
  • JewelGirl

Fjällräven: Har inte märkt av ketos på något direkt jobbigt sätt, därför var jag lite nyfiken på stickorna. Alla får ju inte utslag på andedräkten, hade varnat maken och han lovade att hojta till om jag själv inte märkte det. Men nu har jag 49 stickor kvar så det blir ett test lite då och då

Grattis till viktminskningen

• JewelGirl

Fjällräven: Vet du cirka hur länge du kissade mörklila utslag?

• JewelGirl

devega: Jag märkte inte att jag är i ketos. Kände inte igen mig i dom klassiska symptomen så därför köpte jag stickor och kunde inte få bättre utslag än vad jag fick.

• JewelGirl

drömhus: Satt och funderade på om man kunde begränsa armlängden något men kom inte på något vettigt (att alltid sitta på händerna?)
    Men håller med, den där robotarmen som tycks veta ens eget bästa är en ständig fiende om man vill avstå sånt som numera är ajjabajja.

• JewelGirl

Callina: För min del är det helst max 5% per dag. 75-80% fett och resten protein.

Svar på tråden LCHF tråden 3