Inlägg från: JewelGirl |Visa alla inlägg
  • JewelGirl

LCHF tråden 3

leende guldbruna: Ja, yoghurt och andra mejeriprodukter (bortsett från smör) är okej så länge du märker av att du tål det och inte är känslig. Och ju fetare desto bättre. Jag äter en yoghurt från Arla, Meze heter den och har 10% fett. Är väldigt krämig och mäktig, man pallar inte med så mycket men den är jättegod. Brukar ha lite kanel på till exempel.
    Bara det är det fetaste du kan hitta så är det okej Gäller grädde, yoghurt, creme fraiche etc...

• JewelGirl

drömhus: ja det är lugnt, jag har ju själv "lånat" länkar och även länkat till andras lchf-bloggar (så kan det gå när man lägger ut sig offentligt på nätet ) men jag kan ju vara fin och fråga om jag får länka till din blogg, drömhus?
    Och low carb pizzan ska kollas in

• JewelGirl

leende guldbruna: Som drömhus sa är KiF = kolhydrater.ifokus. Har sett förkortningen innan och den är smidig

Lchf är som GI-noll kan man säga. Har iaf hört det.

• JewelGirl

drömhus: är inte det GI-noll? Det trodde jag Men det är säkert rivstart jag syftade på.

Vad är GI-noll då som jag läst men inte läst ingående.

• JewelGirl

Hägris: Har du uppfattning av hur många teskedar 12,5g kokosfett kan vara? Gissa bara. Jag har gått upp till 3 tsk nu (är väl 1 msk). Kan ju väga kokosfettet ikväll till kvällstéet annars.

• JewelGirl

Hägris: Streck? Här stoppas fettet ned i en låda på en gång så några streck hann jag aldrig lägga märke till.

• JewelGirl

Hägris: men kokosfettpaketet är väl något större än smörpaketet? Då bör ju strecken bli smalare men fortfarande vara 50g.
    Får kolla på nästa paket

• JewelGirl

devega: Många får förändrade "tider" för att göra tvåan. Tror det är så att många får en jämnare, nästan daglig syssla att gå på toa istället för flera dagar mellan.

• JewelGirl

leende guldbruna:
    Jag köper vilket bacon som helst som ser fetast ut, är hittills ingen som väljer bort e-ämnen. Köpte senast det bamsepacket bacon som willys har och det är gott. Hur mkt e-ämnen vet jag inte.

Jag har 3 tsk (15g) kokosfett i morgontéet och i kvällstéet. Enbart för att få i mig extra fett under dagen. Om det hjälper magen och toabesök är det bara bonus. Det ger ingen smak och jag tycker inte att den hinna som blir på kaffe/te är något jobbigt alls. Man kan ha smör i kaffe/te oxå men DET låter gräsligt

Annars kan man ha mer smör till maten bara.

• JewelGirl

leende guldbruna:

Det är helt och hållet på hur strikt du vill vara
    Man ska ju sträva mot så naturlig mat som möjligt men jag orkar inte jaga e-ämnen oxå utan håller mig till att se att det står max 5g kolhydrater och har så mkt kött och fett som möjligt.

Korv äter jag ibland. Lidl har riktigt bra korvar faktiskt. Det tipsades jag om på Kolhydrater.ifokus och de korvarna var fina faktiskt. Noll kolhydrater och inga eller lite e-ämnen.

Svar på tråden LCHF tråden 3