• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Smurfan 81
    nirakkarlsson skrev 2008-10-05 18:54:52 följande:
    Svar på #2677Ok vad bra,nä jag har försökt att inte ätit några kolhydrater alls...men det finns ju lite lite i keso osv...så det går ju inte att undgå helt.
    Nä, helt utan kolhydratger blir svårt. Försök hålla dig under 5% per dag. KÄnner du till www.minmat.net ? Där kan du knappa in vad du ätit och få fram hur mycket kolhydrater du fått i dig.
  • Smurfan 81

Behöver hjälp! På lördag ska jag på kurs och i pausen bjuder de på mackor! Vad kan jag ta med mig att äta som inte behöver värmas?

• Muminski
    Smurfan 81 skrev 2008-10-05 18:59:06 följande:
    Åt förresten currykyckling med blomkålsris idag. Fasktiskt jättegott! Saknade nog gelén lite, men det gick bra ändå! Frös in det "ris" som blev över nu så jag hoppas det funkar.Vi var på IKEA idag och skulle äta lunch. Jag tog barnen till ett bord och min man skulle beställa. Jag sa "Sallad och typ fetaost går jättebra, dressing är ok men inga kolhydrater" Ok sa han och gick. Bad kom han tillbaka med? Jo, en tallrik med isbergssallad, rödlök, rivna morötter och dressing... "Ja, det fanns en annan sallad men den var det kyckling i..." "Kyckling få jag äta!" "Får du?" "Älskling, vet du vad kolhydrater är?" "Nej".Härligt! Så där satt jag med en sallad var var extremt INTE LCHF och blev förstås jättehungrig en timme senare! Så nu ikväll är jag riktigt sugen (förstås). Har gjort iordning fetaost och oliver på tandpetare samt parmesankex med lite Glada Kon ostar. Jag ska INTE fuska ikväll!
    Hahaha  söt man
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • MrsFreckles
    Svar på #2627
    Du har sa ratt, mar ocksa bra av det har sa ser det mer som en livsstil, och nagon gang ibland maste man ju fa ata lite annat! Men ska forsoka kora utan sa mycket kolisar som mojligt fram till jul.
  • nirakkarlsson

Men det är många som skriver att flatbröd är bra till frukost/kvällsmat,men det innehåller ju 70,2g kolhydrater/100g det är väl inte bra?

• Livshlädje

Jag kör strikt och tycker inte flatbröd är okej. Jag tror man räknar med att det inte är så många kolhydrater per skiva och därför äter en eller två med mycket smör o pålägg..

Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • LoveMyFamily

Halloj!
    Jag undrar en sak: Hur stor är era portioner?
    Och hur mycket grönsaker äter ni per måltid?

Jag har gått upp alldeles för mycket sedan jag slutade med CK, NU måste jag ta mig i kragen och försöka mig på LCHF-metoden.

Jag som var på så god väg.. Hade "bara" typ 10-12kg kvar.

jaja

• nirakkarlsson

hur lång tid tog det för er innan ni såg att midjan/magen minskade?

• Pumba

mätte mig inte veckan jag startade, men från andra till 3:e veckan så försvann 2 cm

Svar på tråden LCHF tråden 3