Inlägg från: nirakkarlsson |Visa alla inlägg
  • nirakkarlsson

LCHF tråden 3

Är det någon mer än jag som är jättesmal föutom magen som ser ut att vara i v.20?(ganska stor)...

Jag vill ju inte gå ner så mkt i vikt utan minska cm runt magen,tips??

• nirakkarlsson

Men jag har ingen aning vad jag ska äta,äter inte så mkt kött,men bacon älskar jag

Vad ska jag äta?
    finns det enkla recept?

• nirakkarlsson
    Svar på #2565
    nirakkarlsson skrev 2008-10-03 10:54:42 följande:
    Men jag har ingen aning vad jag ska äta,äter inte så mkt kött,men bacon älskar jag Vad ska jag äta?finns det enkla recept?
    kan man ta till proteinpulver när jag är så dålig på att äta kött?
  • nirakkarlsson
    Svar på #2565
    nirakkarlsson skrev 2008-10-03 10:54:42 följande:
    Men jag har ingen aning vad jag ska äta,äter inte så mkt kött,men bacon älskar jag Vad ska jag äta?finns det enkla recept?
    INGEN???
    Kan jag dricka proteinpulver för att få i mig mer protein när jag är så dålig på att äta kött?
  • nirakkarlsson
    Svar på #2574
    Livshlädje skrev 2008-10-03 15:05:02 följande:
    Jag vet inte. Men "grundregeln" är att livsmedel inte får innehålla mer än 5g kolhydrater per 100gram, och enligt det gissar jag att proteinpulver är okej. Jag har dessutom sett att små mängder proteinpulver ingår i en del LCHF-recept..
    Vad äter man då ist för kolhydrater? jag är så dåligt på det här,men jag måste verkligen börja ett nytt liv,sluta äta massa fikabröd,godis och chips...
  • nirakkarlsson
    Svar på #2579
    JewelGirl skrev 2008-10-03 15:45:44 följande:
    Har oxå en make som inte äter lchf, är inga större problem alls, gör bara lite potatis eller vad han nu vill ha till. Tur är så ökar han inte i vikt trots grädde i maten och mer kolhydrater, det kanske inte är så för alla?
    ja han behöver då gå upp i vikt ist!så det är ju bra men är det bra mat för små barn då?
  • nirakkarlsson
    Svar på #2583
    JewelGirl skrev 2008-10-03 15:56:03 följande:
    Nej, han behöver tappa i vikt. Men karlar är ju som de är, inte alltid lätt att få de att motionera mer eller äta bättre Mina barn äter ännu inte "vår mat" så att säga utan är ännu mest inne på barnmat, skulle de äta vanlig mat så skulle jag ge dom kolhydrater i lagom mängd, tror att växande barn behöver lite sånt oxå.
    Sorry jag skrev lite lummigt där..jag menade at min karl behöver då gå upp i vikt ist
  • nirakkarlsson

Måste oxå fråga är honung ok att ha i sitt te?

Nu har jag bestält boken smörstekt få se om jag får nått bra recept,

Undrar oxå vad äggmjölk är?

• nirakkarlsson

Jag skrev i recepttråden,men ingen vill svara,skriver här ist och hoppas på att få svar!

Reder ni såser eller gör ni enbart på grädde och smör?
    Vad äter ni till köttet?
    Vi ska göra kantarellsås idag och nått kött,men vad ska vi ha till?

Jag är ingen köttätare direkt,vad ska jag äta då?

• nirakkarlsson

Hej!
    Hur bra är den här metoden för hjärt&kärl???Tänkte om det blir så att man får lättare att få sånna sjukdomar?

Solrosfrön i yoghurten är det ok??

• nirakkarlsson
    Svar på #2677
    yrväder skrev 2008-10-05 18:51:22 följande:
    du lägger inte på dig fettet så länge du inte kombinerar det med kolhydrater. Så det är ingen fara för hjärtochkärlsjukdom
    Ok vad bra,nä jag har försökt att inte ätit några kolhydrater alls...men det finns ju lite lite i keso osv...så det går ju inte att undgå helt.
  • nirakkarlsson

Solrosfrön då? kan man äta det?

• nirakkarlsson

Men det är många som skriver att flatbröd är bra till frukost/kvällsmat,men det innehåller ju 70,2g kolhydrater/100g det är väl inte bra?

• nirakkarlsson

hur lång tid tog det för er innan ni såg att midjan/magen minskade?

• nirakkarlsson

Måste fråga,Ni som har kollat på minmat.net hur ska resultatet se ut på intag kolisar,fett och proteinet??

Svårt att veta exakt hur mkt gram man har ätit av allt,men vill gärna veta hur mkt Ni har!

• nirakkarlsson

tack,jag har legat på 72% fett och 8% kolisar..men då vet ja inte exakt hur mkt jag har ätit i gram...har nog räknat för mkt

Svar på tråden LCHF tråden 3