Inlägg från: Smurfan 81 |Visa alla inlägg
  • Smurfan 81

LCHF tråden 3

Jag har verkligen tröttnat på äggmuffinsen med bacon, mina med fetsost/oliv och mozzarella/soltorkad tomat är såååå mycket godare! Måste nog göra fler såna idag...

• Smurfan 81
    MrsFreckles skrev 2008-10-14 10:33:09 följande:
    Ska gora lite aggmuffins idag med rokt lax - som variation!
    Det lät också gott! Om man äter dem till lunch, inte till frukost... Jag äter nästan uteslutande äggmuffins till frukost.
  • Smurfan 81

Bläääääääääää! Igår hade jag en provsmakning inför bröllop och det blev tårta över. Ikväll var maken på möte på kvällen så jag fuskade! Usch vad jag har mått illa hela kvällen! Nu blir det inget mer fusk den här veckan kan jag tala om, så här vill jag inte må! På sätt och vis är det ju bra att man mår dåligt av att fuska för då vill man inte göra det.

Jag mätte mig i helgen. Sen jag gick över från ViktVäktarna till LCHF har jag gått ner 1cm lår, 2cm höft och 2cm midja! Jag ligger faktiskt ganska nära det jag låg på för 6 år sen när jag var "klar" med ViktVäktarna. Nu har jag ju fött 2 barn så jag räknar inte med att få tillbaka exakt samma mått, men låren är i alla fall samma nu! Bara 8 hekto kvar...

• Smurfan 81
    Pumba skrev 2008-10-14 21:47:30 följande:
    Har genom LCHF - kost gått ner 9,5 kg och försvunnit 30 cm på min kropp på bara 7 veckor.Nu undrar jag bara vad skillnaden är mellan Cola light och Coca Cola zero?
    Det är olika sötningsmedel (sukralos i light och aspartam i zero). Sen är det mycket en PR-grej, light är så inbitet riktiat mot kvinnor så de skapade zero för att rikta den mot män (tänk på reklamen...).
    www.coca-cola.se/contentstore/se_SV/pages/products/cocacolalight.html
    Här ser du light, klicka uppe på zero för att jämföra. Mer kolhydrater i zero!
  • Smurfan 81
    Maddisen80 skrev 2008-10-15 18:19:09 följande:
    Svar på #2898smurfan81 för att provsmaka,då behöver man ju inte äta så mycket,de räcker med en tesked eller två?=)Tigern 83 välkommen hit,hoppas du kommer trivas
    Det var inte jag som provsmakade! Jag hade en provsmakning inför bröllopstårtor och så blev det över. Det år jag av... och jag provsmakade inte...
  • Smurfan 81

Medusan
    Med LCHF får du inte äta för lite kalorier, då får du ingen bra viktnergång! Jag har blivit tillsagd att äta minst 1300 kcal per dag men helst mer. Du måste liksom väga upp det låga intaget av kolhydrater med fett för att få en jämvikt i kroppen.

• Smurfan 81
    Medusan skrev 2008-10-15 18:36:36 följande:
    Smurfan1300 kcal låter ju som en rimlig nivå att ligga på. Men kan man gå ner så mycket som 1 kg i veckan på den nivån?
    Hela grejen med LCHF är att man inte behöver räkna kalorier! Det var en dag som jag inte "hann" äta och hamnade jättelågt på kcal och fick lite "bastning". Nu är jag inte den som ska prata viktnedgång egentligen för jag har bara 0,8 kg kvar till mitt mål så det går vääääldigt långsamt för mig! Men så är jag inte superstrikt heller. Ligger oftast runt 7% per dag och kanske 2400 kcal. Trivs väldigt bra med dieten eftersom jag slipper gån hungrig som jag gjorde med ViktVäktarna. Sötsuget är borta! Så jag skulle kunna leva med de där sista 0,8 om det skulle vara så!
  • Smurfan 81
    Mamma till viljestark dotter skrev 2008-10-15 19:06:55 följande:
    Får man ställa en fråga? Har sett att många äter äggmuffins eller nån form av "bröd"... Var hittar man recept på detta????
    Jag har lagt in ett halverat recept i min blogg (här på FL) för jag tyckte det blev så otroligt många av orginalreceptet.
  • Smurfan 81

Vi var bjudna på middag i söndags, då hade jag skurit ner en ölkorv i småbitar och lagt i en liten burk. Det hade jag till fördrinken (mousserande) istället för chips och crostinis. Supergott!

• Smurfan 81
    Livshlädje skrev 2008-10-15 22:05:00 följande:
    Du! Du borde nästan få medalj för hur aktiv du är i LCHF- trådarna!
    Generad Oj då!
    Visst kan jag starta ny tråd! Jag är lite sån, när jag sätter mig in i något blir jag väldigt dedikerad (eller hur det nu stavas). Jag vill lära mig ALLT!
  • Smurfan 81

Förresten, 3% kolisar idag! 12 gram totalt (och då har jag faktiskt tagit en liten bit vit choklad bara för att jag hittade förpackningen i en låda, och inte var det särskilt gott heller!).

Svar på tråden LCHF tråden 3