LCHF tråden 3
Jag har verkligen tröttnat på äggmuffinsen med bacon, mina med fetsost/oliv och mozzarella/soltorkad tomat är såååå mycket godare! Måste nog göra fler såna idag...
Jag har verkligen tröttnat på äggmuffinsen med bacon, mina med fetsost/oliv och mozzarella/soltorkad tomat är såååå mycket godare! Måste nog göra fler såna idag...
Bläääääääääää! Igår hade jag en provsmakning inför bröllop och det blev tårta över. Ikväll var maken på möte på kvällen så jag fuskade! Usch vad jag har mått illa hela kvällen! Nu blir det inget mer fusk den här veckan kan jag tala om, så här vill jag inte må! På sätt och vis är det ju bra att man mår dåligt av att fuska för då vill man inte göra det.
Jag mätte mig i helgen. Sen jag gick över från ViktVäktarna till LCHF har jag gått ner 1cm lår, 2cm höft och 2cm midja! Jag ligger faktiskt ganska nära det jag låg på för 6 år sen när jag var "klar" med ViktVäktarna. Nu har jag ju fött 2 barn så jag räknar inte med att få tillbaka exakt samma mått, men låren är i alla fall samma nu! Bara 8 hekto kvar...
Medusan
Med LCHF får du inte äta för lite kalorier, då får du ingen bra viktnergång! Jag har blivit tillsagd att äta minst 1300 kcal per dag men helst mer. Du måste liksom väga upp det låga intaget av kolhydrater med fett för att få en jämvikt i kroppen.
Ölkorv är också bra! De flesta märken har 0% kolhydrater!
Vi var bjudna på middag i söndags, då hade jag skurit ner en ölkorv i småbitar och lagt i en liten burk. Det hade jag till fördrinken (mousserande) istället för chips och crostinis. Supergott!
Vem startar ny tråd?
Förresten, 3% kolisar idag! 12 gram totalt (och då har jag faktiskt tagit en liten bit vit choklad bara för att jag hittade förpackningen i en låda, och inte var det särskilt gott heller!).
Så där då!
www.familjeliv.se/Forum-11-258/m37318427.html
Skrev inte in vikttråden för den går nog ut imorgon. (den hade jag faktiskt missat helt!)