Inlägg från: Smurfan 81 |Visa alla inlägg
  • Smurfan 81

LCHF tråden 3

tessan8micke skrev 2008-10-10 10:35:01 följande:
    Jo, jag tog också 5-6 påsar som är tänkt att de ska räcka länge Men brownies, gud så gott! Vad är KiF?
    Kolhydratger i Fokus, länk i TS. Finns massa roliga recept där!
    Fast jag vet inte om jag skulle kalla det brownies, men nåt ska det ju heta!
  • Smurfan 81
    Hägris skrev 2008-10-10 08:49:45 följande:
    det är dom man tar upp det finns polysackarider(tror jag det hette) som kroppen aldrig tar upp det är kolhydrater men tas inte upp. Det är ändå alldeles för mycker kolisar och sötningsmedel för att funka i lchf. Gör ischoklad, parmesanchips och dyl ist!
    Ok! Tas de inte upp i kroppen som kolhydrater så är jag nöjd!
    Min första tanke med LCHF var att jag skulle unna mig själv godis på lördagar när jag nått min målvikt, men då är ju det här godiset tusen gånger bättre än riktigt godis så då tycker jag att ajg kan unna mig det! Ska ju inte bli några mängder ändå!

Förra helgen blev det MYCKET fusk vilket resulterad i 0,6 kg viktuppgång, det har tagit mig hela veckan att gå ner det igen så idag stod jag på samma vikt som förra fredagen. Totalt 1,4 ner sen jag bröjade med LCHF. Nu i helgen ska vi ingenstans, bara till svärisarna på söndag och jag har redan kollat upp maten! Fläskfile med banan. Till det brukar hon ha ris. Jag tänkte ta med mig en bytta blomkålsmos och så får maken min banan (då blir han glad! ) Så jag tycker att jag borde klara helgen nu!
  • Smurfan 81
    Kattmor skrev 2008-10-10 17:25:56 följande:
    Nu är polar bröden i ugnen Ska bli spännande att smaka på detta!En sak jag undrar över är att det står att keson ska rinna av, men jag la keson i en typ pastasil & det kom inte ut en droppe... ska man pressa ut vätska tro eller är det ok ändå?
    Det hade jag också svårt med! Sen rann ju iofs mina "bröd" ut lite också. Jag tänkte prova lägga i ett kaffefilter i en sil som får stå ett tag så ska jag göra en sats ikväll.
  • Smurfan 81
    Kattmor skrev 2008-10-10 17:47:10 följande:
    Nu har polarbröden varit inne lite drygt 20 min & är rejält gyllenbruna.... men de är mer eller mindre råa inuti & så sitter de fast på bakplåtspappret
    Mina satt fast också. Låt dem svalna först sen går det lättare att ta bort dem.
  • Smurfan 81

Nu har det nog runnit av ett helt kryddmått i skålen! Undrar vad som menas med det där egentligen... Är det nån som lyckats få keson att rinna av?

• Smurfan 81

Ska på kurs imorgon och har sagt till att jag inte vill ha lunch, de bjuder nämligen på mackor. Tänkte göra polarbröd ikväll och ha ost på. En ölkorv till det. Vad tror ni, det måste ju räcka som en lunch eller hur?

• Smurfan 81
    Maddisen80 skrev 2008-10-10 19:06:23 följande:
    Svar på #2809smurfan macka är väl inte bra lchf mat???==
    Nä, det är ju därför jag sagt att jag inte vill ha den!
  • Smurfan 81

Mina är inte heller gyllenbruna, men jag tog ut dem efter 20 minuter. Förra gången blev de lite högre. Jaja, det är nog gott! Tror jag förbererder 2 st med ost imorgon för säkerhets skull, ska ju orka med en kurs ända fram till 17.00!

Smakade mina "brownies" ikväll. Mättande till tusen! Jag gjorde 1/4 av orginalsatsen och åt kaske 1/8 av det och sen var jag nöjd! Har aldrig varit så INTE sugen på godis i hela mitt liv! Helt otroligt! Är nog mest chockad med tanke vilken godisgris jag egentligen är... Lägger in receptet i recepttråden!

• Smurfan 81
    Kattmor skrev 2008-10-11 00:10:46 följande:
    Jag åt några polarbröd förut & jag kan ju inte påstå att det var särskilt goda!Tunn & fluffig konsistens var det också, så det gick ju inte ens breda bregott på dom för de gick sönder direkt.Kanske är godare om man tar i mer kryddor & t.ex lite bacon så det blir typ som potatisbullar, men som bröd var det inte gott.
    Brukar aldrig ha några problem att bre dem!
    Hade i svartpeppar den här gånge (hade inga kryddor alls sist), men jag kände inte så stor skillnad. Åt en dubbelmacka till lunch med ost och skinka mellan, supergott tyckte jag i alla fall!
  • Smurfan 81
    Maddisen80 skrev 2008-10-11 19:51:11 följande:
    Svar på #2811smurfan förlåt jag läste inte ordentligt sorry :) hur är läget med dig då ?
    Här är det bara fint! Jag älskar verkligen den här dieten!
    Idag har jag suttit på kurs hela dan, åt min dubbelmacka vid halv 2 och sen åt vi inte middag förren vid 8 och jag var inte hungrig däremellan. Nu har jag stått och gjort tårta på kvällen, har både "godis" i skåpet och "brownies" som jag gjorde i förrgår och egentligen  är jag inte sugen på npt av det! Imorgon när svågern ska firas och tårtan ska ätas täntke jag ta med mig en brownie-bit till mig. Haha, hur ser det ut? Det är jag som gjort tårtan men JAG tänker inte äta den!
Svar på tråden LCHF tråden 3