• Svar på tråden *Hej! Tycker att det är dags att
  • Paprikan

Halloj!

Dizzie: Verkar ju vara ett bra alternativ om man har myom. Har du det??

Jag har semester den här veckan, jätteskönt!

Kram på er allihop!!

• Paprikan

Här var det ingen som skrivit på länge... Hoppas det är för att ni alla är så upptagna av att vara gravida att ni inte hinner hänga här längre

Själv har jag fått äggledarinflammation eller livmoderinflammation, inte kul alls.. Men det går väl över kan man hoppas.

Kramar!!!

Paprikan

• tjej71

En till som fått sitt tredje missfall i dag (4:e totalt). Är så less och deppig, känner mig helt förtvivlad.

Paprikan- När fick du livmodersinflammation? Blöder du? Jag har haft det, det var inte kul, forsade blod hela tiden...

Kängu är på semester några dagar (saknar dig redan kompis

Dizzie- det var länge sedan. Har hållt mig borta här länge. Har du fått myom? Har inte läst hela tråden och era GB. Jag har tagit bort sådana, fast mina var lite större, så de fick skära genom som kejsarsnitt.

Ha det bra alla från en just nu jättedeppig tjej

• Rövardottern

Såg inte att ni hade samlingstråd sen innan.. å ändå brukar jag hänga här.. jaja..

Tycker det är jobbigt att alla får olika svar av olika läkare....själv kommer jag be om att få gulkroppshormon utskrivet tror jag.. många verkar äta det även om det är omdiskuterad effekt..

Man vill ju göra nått..

• Rövardottern

Idag är jag så glad... igår fick jag brav hem om kromosomtester.. allt normalt.
    Idag träffade jag barnmorskan på återbesök och denna barnmorska är helt underbar.. (haft henne innan )
    fick iaf reda på att mina immunprover var bra med .. så alla test är normala. MEn sen förfärades hon av att vi inte hade fått en tid till läkaren alls.. hon menade på att denna läkaren är jättebra och man brukar alltid kunna trycka in någon.. iaf en telefontid och mitt återbesök var ju jätteviktigt.. hon upprrepade hur olyckligt det var. Och hon sa att hädanefter ska jag bara ringa henne och hennes kollega så skulle de fixa allt.

Hon skulle även nu gå ut och prata med de i normala telefonmottagningen .. eftersom jag är där väldigt ofta så är jag ju ganska välkänd där nu av de flesta.. trots att det är kk i en ganska stor stad.

Hon fixade även tid när läkaren var tillbaka från semestern... och hon skulle hålla ett vakande öga över oss. Dessutom tyckte hon inte jag behövde vänta på att försöka bli gravid tills vi gjort urugrafin.. blir jag gravid så får den vänta.
    Och eftersom alla tester var bra så tyckte hon absolut inte att vi skulle vänta..

Funderar på att köpa blommor eller iaf ett kort till henne..
    Hon hade dessutom hand om mig vid båda MA när jag fick ta tabletter.. och hon kände igen mig från mitt första MA för 2 år sen..

• Kängu

Hej på er!

Något jag funderat över är om man kan ha kromosomfel på ägg eller spermier som bara är i äggstockar eller testikel, men som inte syns på kromosomprov som tas som blodprov. Eller nåt annat gravt fel.

Har någon av era läkare funderat på om ni behöver ägg eller spermiedonation? Har någon av er speciellt kollat ägg eller spermier? Kan man suga ut ett ägg eller så för att se om det ser normalt ut?

Alla mina missfall verkar gå fel nästan exakt samma dag efter ägglossning/implantation, de utvecklas nästan exakt lika, sen dör de. Därför känns det inte som slumpen. Känns som att det är ett utvecklingssteg som våra befruktade ägg aldrig tar sig förbi. men vi blir gravida jättelätt. Är inte det konstigt!?

Har någon besökt Margareta Wramsby (StGöran) ang era missfall? Tror att hon skrivit en avhandling om ämnet.

Rövardotten, vilken bra barnmorska!!

PS Har min fjärde graviditet och troligen mf på gång, **** vad less man blir

• Kängu

PS kan en skiljevägg i livmodern ge upprepade tidiga missfall?

• Paprikan

Hej!

Nu är jag nog frisk igen, skönt!

Tjej71: Nej, jag blödde inte alls. Bara ont som vid mens i flera veckor. Ush vad jobbigt du har det *kramar om*

Kängu: Bra frågor om ägg och spermier. Tyvärr har jag inga svar... Skiljevägg i livmodern finns det massa olika uppfattningar om. Jag har väl hört allt från att det absolut INTE påverkar till att det absolut HELT KLART berott på den vid mina MF.. Hmm, vet inte riktigt vad jag ska tro...

Nu väntar vi otåligt på att få en kallelse till IVF! Längtar sååå till att få komma igång igen

Kramar!!

• Rövardottern

Enligt min fertilitetsläkare så beror missfall så tidigt vi har dom inte på skiljeväggen...
    fast det beror kanske på ... men om man som mig har hjärtformad livmoder med 2 hålor å skiljeväg som inte kan tas bort utan då måste man öppna upp hela livmodern och sy ihop så det blir en håla.. då kan det så här tidigt inte bero på det.

Tror också att våra foster dör av nån anledning....on jag blir gravid nu igen kommer jag vara i v 6 på återbesöket å då är det lite sent att börja nån form av medicinering tror jag.....
    usch vad detta är jobbigt...

Men vad tråkigt Kängu.....vet inte vad jag ska säga...

• Dizzie

Kängu; hur går det? Jag håller alla tummar för dej. Varför tror du att du håller på att få mf igen? Hur långt gången är du? *KRAMAR OM*
    Paprikan; jag måste ha fattat fel, jag trodde att du hade myom, det var därför jag skrev om den alternativa metoden.....?
    Tjej71;Jag är såå lessen för din skull... *KRAMAR OM DEJ OXÅ*

Hoppas att ni kan njuta liite av att det är sommar.
    Kram

Svar på tråden *Hej! Tycker att det är dags att