• Svar på tråden *Hej! Tycker att det är dags att
  • grynis

Boo77; (ville skriva en liten rad till dig, men hann posta innan jag hann tillägga)
    Förstår att ni har det jättejobbigt nu, förstår din frustration, men kunde de inte ge dig ngn. med. typ som vid en abort el. nåt?
    Ta hand om varandra och försök att se framåt, även om det är svårt just nu...
    Kram från mig.

• Boo77

Tack grynis, det värmer.

jag hade en grymt oproffsig gynekolog som började prata om barn som dör i Afrika varje dag när jag började gråta. Jag var inte riktit i tillstånd att argumentera när hon sade att man nu för tiden gärna ser att det kommer ut av sig själv, men om det inte kommit ut inom en vecka så går jag till SÖS gynakut aller något annat.

• Paprikan

Boo77: Nej, vad jobbigt!! *kramar om* Usch, det är det värsta jag varit med om, att gå med ett dött foster i magen... Därför krävde jag en skrapning vid mitt andra MF. Jag fick verkligen stå på mig och både gråta, skrika och hota med självmord, men det var det värt.
    Men jag fick en infektion efter skrapningen och blev inlagd på sjukhus med antibiotikadropp, och efter detta har jag bara passage i en äggledare.. (vet inte säkert om det är pga detta eller pga mina operationer, men jag hade passage 6 mån tidigare iaf...) Så det är verkligen inte riskfritt... Men man kan ju få medicinsk behandling också, samma som man får vid abort. Inte kul, men bättre än att gå omkring och lida... Gå till en annan läkare, den du träffade sist verkar ju helt puckad!! Stå på dig och kräv en behandling pga psykisk stress eller något.

Hoppas det ordnar sig och att ni har mer tur nästa gång!! Ge inte upp!!

Stor tröstkram från Paprikan

• NinaFina

Hej på er igen! Hur går det för er?

Tack för gratulationerna till mitt bröllop! Ja det var verkligen underbart! Men dagen gick alldeles för fort så jag vill göra om dagen igen! Sitter ofta och tittar på mitt finger och ser ringen glittra och gnistra. Härligt härligt!

Kängu: Vad härligt att få se den lill* på VUL. Måste ju trots allt kännas som en lättnad.

Paprikan: Vad skönt att ni fått en tid för IVF. På något märkligt sätt så är det inte helt ovanligt att när man väl fått en tid så blir man gravid spontant. Så var det med en kompis till mig, och samma sak med svågerns syster... Lustigt det där. Kanske man slappnar av på ett annat sätt så man inte är så fokuserad på att få barn, och då släpper "de psykiska spärrarna"... *filosoferar* Håller iallafall tummarna för dig.

igc: Hur ser man om man har en "svag" äl?

Boo77: Usch vilken korkad gynekolog! Det är ju inte direkt det man vill höra när man är där. Jag har all rätt i världen att sörja mitt foster, och det ska ingen ta ifrån mig! Den gynekologen borde jobba med nåt annat istället! Hur går det för dig nu?

Nu har vi "inofficiellt" börjat i bebisverkstaden igen. Ska bli jättespännande att se om det går bra denna gång eller om det är samma visa som upprepar sig igen. Om jag ens lyckas bli gravid vill säga... Har ju bara en äggledare kvar nu så chanserna minskar betydligt tyvärr. Men skam den som ger sig.

Stoooor kram till alla i tråden! Kämpa på tjejer!!

• igc

Hej!

Jag hade vid kontroll låga progesteronvärden, vilket min gyn menade på att min ägglossning ej är normal. Var dock lite osäkert eftersom det är väldigt viktigt var i cykeln man tar proverna, och jag var lite osäker på min äl den månaden. Fick iallafall Pergotime, men efter att nu ha blivit gravid 3 ggr på sex månader så ska jag ej fortsätta med Pergo i höst utan prova utan.

Hej från mig denna gång!

• NinaFina

igc: OK då förstår jag! Lycka till i höst i bebisverkstaden!

• Citron69

Vill också vara med här. Har varit en smygtittare och bara gjort lite få inlägg här tidigare men nu är det dags att skriva lite också. Jag fick mitt 3:e ma/mf konstaterat idag. Nu väntar skrapning på måndag och ett besök hos min gynläkare 3 veckor senare då vi bl a ska diskutera en utredning. Jag vill såklart ha den så snart det bara går. Kändes så tröstlöst idag.

Kängu: Jag är så glad att det går bra för den här gången. Det ger mig lite hopp också.

NinaFina: Grattis till giftermålet. Ni verkar ha haft det underbart.

Boo77: Beklagar ditt ma.

• NinaFina

Citron69: Usch vad tråkigt! Stackars dig! *kramar om* Hoppas det går bra för dig på måndag.

• Laisa

Hej tjejer!
    Kängu, vilka underbara nyheter jag läser när jag gluttar in på den här tråden igen! Jättekul verkligen, nu ska du se att det går vägen!! sitter på jobbet och läser och blir alldeles gråtmild, jag var ju själv i samma sits för inte länge sen... Mitt Pyre har nu hängt kvar i 24 veckor och sparkar hejvilt hela dagarna så allt känns bara fantastiskt bra just nu! Men vi verkar ju så sakteliga lämna denna tråden en och en och vandra vidare till "Vänta barn" trådarna så jag håller tummar som vanligt att alla ni andra också snart kommer dit....
    Många kramar från Laisa

• Kängu

Hej!
    Vågar mig på att skriva igen....
    tack för alla grattis.....igår i v10+6 sprallade den och plaskade runt för oss. Underbart!! Kunde tom se tummen!!

Hoppas det ändras drastiskt till det bättre för er andra också....

Hoppas, hoppas vårt pyre stannar, men det känns mer och mer hoppfullt

• Paprikan

Kängu: Åhhh vad roligt att allt går bra för er!! Blir så glad när jag får höra det

Svar på tråden *Hej! Tycker att det är dags att