• Svar på tråden *Hej! Tycker att det är dags att
  • LillSkruttet

Hoppsan, blev två inlägg.....sorry...lite ivrig på musen

• pear

Hej! Här har ni ännu en tjej som drabbats av upprepade missfall. Tre stycken närmare bestämt. Genomgår utredning som i princip är avklarad förutom svar på kromosomprover som vi ska få i nästa vecka. Tycker att det är i det närmaste outhärdligt att gå och vänta på detta svar eftersom det i princip är avgörande för om vi kommer att få några egna barn, jag och min sambo. Övriga prover och undersökningar har dock varit bra.
    Jag är så glad att sidor som denna finns där man inser att man inte är ensam om dessa problem.
    Kram till er alla!

• Baloo

Det är onekligen skönt att man inte är själv. Fi får försöka vara positiva. Det e ju många som lyckats efter flera mf/ma. Kram

• NinaFina

Hej på er igen! Oj vad länge sedan jag var här nu, men jag har ju haft allt bröllopsbestyr att stå i. Men nu är bröllopet över så nu kan jag börja husera här igen.

Hur har ni det alla?

Kängu: Vad roligt att det stannar hos dig! Håller alla tummarna för att det stannar hela vägen ut!!

Vi ska snart iväg på bröllopsresan och då ska jag naturligvis få mens!!! *suuuuuuck* ska till gyn dagen innan resan för att förhoppningsvis få medicin som skjuter p mensen, men med min otur så lär det ju inte funka så hela resan blir förstörd pga mensen! Grrrr... MEN! Efter det så ska vi sätta igång i verkstaden igen! Ska bli spännande och nervöst. Mensen nu var försenad 2,5 vecka! Jag testade 4 ggr med samma resultat (negativt) och besvikelsen var lika stor varje gång även om jag innerst inne visste att jag inte var gravid. Men hoppet finns ju alltid...

Kram på er!

• Paprikan

Hej allihop!!

Åhh vad härligt att höra att lill'n fortfarande stannar kvar hos dig Kängu Jag fortsätter hålla tummarna...

GRATTIS till giftemålet NinaFina!! Visst var det underbart??

Vi har äntligen fått tid till CvL och IVF. Första besöket i slutet av september, behandlingsstart ev i slutet av oktober. Är ju en hel evighet dit, men man är ju van att vänta... Hoppas ju så klart på att under ska ske och jag ska bli spontant gravid under tiden

Kramar på er allihop!!

• Dizzie

Grattis NinaFina!! Visst är det häftigt med giftemål?! Härligt att ni snart kan starta verkstaden igen.
    Paprikan; skönt att du fått tid så ni kan gå vidare. Men jag förstår att du hellre skulle vilja att det kommer av sej själv. Men å andra sidan så är det ju bra att det finns hjälp att få. Jag har en kompis som fick befrukta sina ägg med killens spermisar i provrör, hon fick tvillingar vid det andra försöket. Men det blir ju som bi-barn iaf.
    Kram till er andra oxå

• Kängu

Hej igen,
    vågar knappt skriva, känns som att så fort man blir glad och tror på nåt så går det dåligt, men jag skriver ändå....igår, v8+6 så var vårt lilla pyre 22-23mm, den rörde på sig (såg ut som det i alla fall, vet inte om de rör sig så tidigt, vet nån???) hade små armar och ben och hjärtat slog fint. Jippie!!!

Hoppas lyckan fortsätter för oss och att det stärker och smittar er andra i att det kan (kanske...i mitt fall, vet ju inte ännu....) bli bättre även efter ett flertal missfall.

• igc

Hej!
    Tänkte oxå vara med på ett hörn, då jag och min man gått igenom fyra (ev. fem) tidiga mf under det senaste året. Har gjort utredning och man har inte hittat några fel förutom lite "svag" äl - vilket jag nu fått Pergo för. Även fått utskrivet progesteron som jag bara har hunnit prova vid den senaste graviditeten.

Har nu lite paus i själva "verkstaden", men mentalt så är man ju uppe i det och hänger här mycket....

Förresten i allt det dystra, Grattis till bröllop NinaFina! och lycka till Kängu med ert lilla pyre - hoppas att det ska gå vägen nu....

Kram till er alla och ta hand om er!

• Boo77

Hej,

fick just ett besked om missed abortion. Nummer två nu på kort tid. Går fortfarande omkring med det för Gynekologen tiýckte att den skulle komma ut naturligt. Vet ni något tips på att få den att snabba på lite, det är olidligt att gå omkring med ett dött foster, dessutom kan jag ju inte försöka igen lika snabbt.

Blir väldigt ledsen på att man inte kan få utredning innan man har haft tre stycken missfall. Tänk om det är något jättelätt att åtgärda, och så måsye man gå igenom detta lilla helvete en gång till bara för att...

Hur stor är egentligen sannolikheten för två missfall för ett helt frisk par som är relativt unga? Hur stor är sannolikheten för tre? Någon som har några siffror?

Någon som har en solskenshisoria?

• grynis

Hej allihop:)

Kängu; grattis:) och hoppas det går bra med graviditeten!

Boo77; Jag har läst ngn.stans att risken att få 3 el. fler mf är ca 1 % för alla par som försöker skaffa barn.

Kram tiller alla kämpar som finns här=)

Svar på tråden *Hej! Tycker att det är dags att