• Svar på tråden *Hej! Tycker att det är dags att
  • Kängu

Tack för alla kramar

Jag är väl i v6+0 tror jag. Men precis som de två förra gångerna (kommer inte ihåg alla) så börjar symtomen försvinna bara några dagar efter att jag testat plus, tempen går ner, magen blir mindre svullen, brösten blir mindre svullna...och precis som i alla fall förra gången så ändras det några dagar senare (tar progesterone-vaggisar, kanske beror på dem) och brösten blir ömmare och ömmare igen, men den riktiga graviditetskänslan saknas och jag har varit med om detta förr, jag vet att det är nån slags ofostrig grav eller så, som ger en del hormoner fastän allt är fel och åtminstone så länge som jag tar progar händer inget.

Så även om jag inte sett en droppe blod (har varit lika sluga missfall de andra gångerna), så är det ändå så fel. Tyvärr. Väntar på vul den 3 augusti så att jag ska få slippa progarna (för det kommer bara att finnas en pytteliten hinnsäck), så att det får blöda ut så min kropp blir normal igen. Det är så "elakt" när brösten gör så ont och det ändå inte blir nåt.

• Laisa

Hej tjejer... Tänkte titta in och krama om er allihop... Tråkigt att se att så många av er är kvar i den här tråden, men Kängu, jag håller tummarna för dsig att du inbillar dig den här gången att symptomen är över! Jag hoppas så att det ska gå vägen!
    Än så länge sitter min inneboende nummer 3 kvar, var på UL i fredags och allt visade sig vara normalt och BF hamnade på 27 december. Jag grinade som en tok eftersom jag varit så grymt nervös och orolig innan att nåt skulle vara fel igen, så när spänningen släppte så rann tårarna hämningslöst, men nu känns allt bra. Jag hoppas så att ni alla snart får ett foster som vill stanna kvar!!!

Många kramar till er alla i sommarregnet.... Åtminstone där jag huserar efter norrlandskusten är vädret bara piss.... Kul med semester som man måste spendera inomhus

• Paprikan

Kängu: Stort GRATTIS till graviditeten!! Jag håller alla tummar och tår för att det går vägen denna gången...

Laisa: Åhh vad underbart att höra att allt går bra!!! Det är ni verkligen värda!! Stort GRATTIS

Själv har jag första dagen på min semester idag Känns sååå bra!! Har varit rejält deppig några dagar, men nu känns det bättre igen. Mens på ingående, vilket är bra, eftersom jag inte kunde bli gravid denna månaden och ska till Grekland om en vecka.

Ikväll ska jag ut med min man och äta god middag och dricka många glas gott vin! Det gäller ju att utnyttja tiden på bästa sätt, en dag kanske man är gravid igen

Kram på er alla!!

Paprikan

• Rövardottern

Jaha... då var man troligtvis skengravid .....började få lite mollvärk igår som kom å gick lite å det stack till i brösten.. samma sak idag.
    Men IM är inte förrens på tis... var tvungen att berätta på jobb dock att det kunde vara på gång.. Skulle annars stå vid vår maskin imorgon och den är inte så nyttig för gravida.. nu ska jag bara stå där max 30 min.. 15 när vi startar å 15 när vi stannar.. så det är väl oki..

Känns ju inte lönt att testa än.. iofs testade jag positivt 4 dagar innan Im förra gången jag var gravid.. men imorgon är det ju 5 dagar innan... jaja.. testar nog iaf men tror inte på nått..

Tror ju egentligen inte att jag kan vara gravid... första försöket efter MF.. har bara haft sex 2 g.. eftersom vi börjat jobba efter semestern och varit helt slut...

• Dizzie

Kängu; hur har det gått på vul? Jag lovar att hålla alla tummar och tår för dej att allt ska gå bra.
    Rövardottern; hur går det för dej, har du testat?
    Själv tar vi det lungt på tillverknings frågan just nu. Vi behöver nog det båda två, även fast min hetaste önskan fortfarande är ett barn till...
    Kram

• Baloo

Hej tjejer
    Jag har fått två mf, eller ett mf o ett ma. Hade min första mens efter ma för nästan 3 veckor sedan. Jag hade lång cykel innan o jag vet inte hur den ändrats efter ma. Säkert lbitt ännu längre. Hur gör man för att inte tänka på äl, bim o barn. Det e jättelätt o säga att bara man inte tänker så går det bättre. Men det askassa vädret som varit de senaste veckorna gör det inte lättare. Idag e det helt ok dock. Några tips

• Kängu

Hej!
    Tro det eller ej, jag trodde inte på det, men för en vecka sedan, på vul, så hade vi ett 11mm foster med hjärtslag....men jag är så rädd. Ska på vul igen på tisdag, ca 9+0......

Det är ännu jobbigare, för så här långt har vi inte kommit förut och får jag missfall nu så orkar jag inte....

Lycka till till alla er andra
    kram

• Dizzie

STORA KRAMAR TILL DEJ KÄNGU!!!!
    Gud, va roligt! Jag hoppas verkligen att det ska gå vägen denna gång. Försök att njuta så mycket du bara kan och tänk på att du väntar ett barn och inget annat. Du ska se att det ordnar sej nog denna gång, det är du väl unnad. Kram igen.
    Laisa; en stor kram till dej oxå.

• LillSkruttet

Får man vara med här? Har 2 tidiga mf bakom mig den här våren, ett i slutet av feb och ett i början av juni. Har försökt skaffa barn i 1,5 år nu, lite drygt. Deppigt!
    Men nästa graviditet blir ju avgörande, antingen en frisk liten bebis efter 9 mån eller mf och då blir det utredning.

Någon som vet hur en missfallsutredning går till?

• LillSkruttet

Får man vara med här? Har 2 tidiga mf bakom mig den här våren, ett i slutet av feb och ett i början av juni. Har försökt skaffa barn i 1,5 år nu, lite drygt. Deppigt!
    Men nästa graviditet blir ju avgörande, antingen en frisk liten bebis efter 9 mån eller mf och då blir det utredning.

Någon som vet hur en missfallsutredning går till?

Svar på tråden *Hej! Tycker att det är dags att