• Dizzie

*Hej! Tycker att det är dags att

Jag ställer mej i skaran.
    Jag hade ett mf i december -04 och före det hade jag ett -93. Mellan dessa har jag två underbara barn som är 10 och 8år.

Paprikan; Jag har letat på jobbet men har inte hittat artikeln. Ska kolla i morgon igen. Däremot så fann jag ett repotage om en tjej som hade endometrios, där fanns det länkar till hemsidor om just detta. Vet inte om du känner till det men här kommer adresserna: www.endometriosforeningen.se och www.endoliv.se. Kanske det står nåt bra där...

Kuben; jag lider med dej. Vissa nätter kan jag inte heller sova pga att jag tänker en massa. Jag har börjat lyssna på radion i hörlurar, då stör jag ingen och kan ibland skingra tankarna lite. Men jag tycker det är bra att du är öppen för alternativ OM det inte skulle gå att få bio-barn. Jag ska hålla tummar och tår för dej.

Kängu; skönt att du har fått din utredning. Hoppas att allt ordnar sej.

Kram till er alla

• Dizzie

Hej tjejer!
    Nu har jag hittat artikeln som jag skrev om förut.
    Det heter Embolisering. Så här står det;
    Embolisering mot myom i livmodern är ett skonsamt ingrepp som oftast görs med lokalbedövning. Läkaren gör ett minimalt snitt i ljumsken på patienten och för in en tunn slang, en kateter, i ljumskpulsådern.
    När katetern nått livmoderartären släpper läkaren långsamt ut små plastpartiklar, stora som sandkorn, i blodet. Partiklarna kilar fast sej i just de kärl som går till myomen och blockerar blodflödet till dessa,villket så småningom gör att de krymper ihop. Blodflödet till själva livmodern tas däremot över av andra kärl, och fortsätter fungera normalt.
    Ingreppet görs av en specialutbildad röntgen läkare som samtidigt på en skäm följer vad som händer. Själva ingreppet brukar ta mellan en och två timmar.
    En natt på sjukhus och 7-10 dagars sjukskrivning brukar räcka efter ingreppet.
    Vill du läsa mer så försök få tag i Året Runt Nr 22, 26/5-2/6 -05. Eller så kan jag skriva resten om du vill.
    Ha de! Kram

• Dizzie

Är alla på semester eller???
    Jag går på semester den 18/7, det ska bli sköönt.

TREVLIG SOMMAR OCH KRAM

• Dizzie

Kängu; hur går det? Jag håller alla tummar för dej. Varför tror du att du håller på att få mf igen? Hur långt gången är du? *KRAMAR OM*
    Paprikan; jag måste ha fattat fel, jag trodde att du hade myom, det var därför jag skrev om den alternativa metoden.....?
    Tjej71;Jag är såå lessen för din skull... *KRAMAR OM DEJ OXÅ*

Hoppas att ni kan njuta liite av att det är sommar.
    Kram

• Dizzie

Kängu; hur har det gått på vul? Jag lovar att hålla alla tummar och tår för dej att allt ska gå bra.
    Rövardottern; hur går det för dej, har du testat?
    Själv tar vi det lungt på tillverknings frågan just nu. Vi behöver nog det båda två, även fast min hetaste önskan fortfarande är ett barn till...
    Kram

• Dizzie

STORA KRAMAR TILL DEJ KÄNGU!!!!
    Gud, va roligt! Jag hoppas verkligen att det ska gå vägen denna gång. Försök att njuta så mycket du bara kan och tänk på att du väntar ett barn och inget annat. Du ska se att det ordnar sej nog denna gång, det är du väl unnad. Kram igen.
    Laisa; en stor kram till dej oxå.

• Dizzie

Grattis NinaFina!! Visst är det häftigt med giftemål?! Härligt att ni snart kan starta verkstaden igen.
    Paprikan; skönt att du fått tid så ni kan gå vidare. Men jag förstår att du hellre skulle vilja att det kommer av sej själv. Men å andra sidan så är det ju bra att det finns hjälp att få. Jag har en kompis som fick befrukta sina ägg med killens spermisar i provrör, hon fick tvillingar vid det andra försöket. Men det blir ju som bi-barn iaf.
    Kram till er andra oxå

Svar på tråden *Hej! Tycker att det är dags att