• Paprikan

*Hej! Tycker att det är dags att

Bra initiativ Kängu

För alla nya kan jag berätta att vi försökt få barn i 2 år och 4 månader. Vi har fått två MF, ett i nov -04 och ett i mars -05. De var i v 7 och v 8. Vi har genomgått en MF utredning som inte gav några förklaringar till varför vi fått MF.

Vi är även utredda för barnlösheten och jag har bla endometrioscystor, hypothyreos och stopp i ena äggledaren.
    Nu står vi i kö till IVF och ska kanske börja med det redan i höst.

Snart är det iaf ÄL-dags igen Min favorittid

Kram på er alla!!!!

Paprikan

• Paprikan

Hej tjejer och glad midsommar på er!!

Kängu: Det verkar ju spännande med den danska läkaren... Hoppas verkligen att det går vägen nu!! Men varför får du inte göra kontraströntgen?? Fånigt tycker jag! Jag gjorde det efter två MF, och då såg dom att ena äggledaren inte funkade längre, men att resten såg normalt ut (förutom att den är klart hjärtformad) Kan vara bra att veta... Stå på dig och få det gjort!!

Här är det den eviga väntan på icke-mensen som tar upp den mesta av tankeverksamheten. 4 dagar kvar till BIM, men jag tror inte jag hade ÄL den här månaden, så det är väl typ 1 % chans att det kan ha lyckats... Ja, ja, den som lever får se...

Stor kram på er!!!

Paprikan

• Paprikan

Hej!

Kängu: Att jag hade skiljevägg såg man på flödesultraljud men inte på vanligt ul. Och att livmodern är hjärtformad visste jag sedan tidigare, men det syntes väkldigt tydligt på kontrastspolningen. Vad man mer kan se är ju polyper, det kan tydligen vara svårt att se utan kontrast och kan vara en orsak till barnlöshet och MF (hade inte jag som tur var). Och så är det ju bra att kolla så man har normal passage i äggledarna eftersom risken för utomkveds ökar med dålig passage (som jag har på ena sidan).

Kram på er alla!!!

• Paprikan

Halloj!

Dizzie: Verkar ju vara ett bra alternativ om man har myom. Har du det??

Jag har semester den här veckan, jätteskönt!

Kram på er allihop!!

• Paprikan

Här var det ingen som skrivit på länge... Hoppas det är för att ni alla är så upptagna av att vara gravida att ni inte hinner hänga här längre

Själv har jag fått äggledarinflammation eller livmoderinflammation, inte kul alls.. Men det går väl över kan man hoppas.

Kramar!!!

Paprikan

• Paprikan

Hej!

Nu är jag nog frisk igen, skönt!

Tjej71: Nej, jag blödde inte alls. Bara ont som vid mens i flera veckor. Ush vad jobbigt du har det *kramar om*

Kängu: Bra frågor om ägg och spermier. Tyvärr har jag inga svar... Skiljevägg i livmodern finns det massa olika uppfattningar om. Jag har väl hört allt från att det absolut INTE påverkar till att det absolut HELT KLART berott på den vid mina MF.. Hmm, vet inte riktigt vad jag ska tro...

Nu väntar vi otåligt på att få en kallelse till IVF! Längtar sååå till att få komma igång igen

Kramar!!

• Paprikan

Kängu: Stort GRATTIS till graviditeten!! Jag håller alla tummar och tår för att det går vägen denna gången...

Laisa: Åhh vad underbart att höra att allt går bra!!! Det är ni verkligen värda!! Stort GRATTIS

Själv har jag första dagen på min semester idag Känns sååå bra!! Har varit rejält deppig några dagar, men nu känns det bättre igen. Mens på ingående, vilket är bra, eftersom jag inte kunde bli gravid denna månaden och ska till Grekland om en vecka.

Ikväll ska jag ut med min man och äta god middag och dricka många glas gott vin! Det gäller ju att utnyttja tiden på bästa sätt, en dag kanske man är gravid igen

Kram på er alla!!

Paprikan

• Paprikan

Hej allihop!!

Åhh vad härligt att höra att lill'n fortfarande stannar kvar hos dig Kängu Jag fortsätter hålla tummarna...

GRATTIS till giftemålet NinaFina!! Visst var det underbart??

Vi har äntligen fått tid till CvL och IVF. Första besöket i slutet av september, behandlingsstart ev i slutet av oktober. Är ju en hel evighet dit, men man är ju van att vänta... Hoppas ju så klart på att under ska ske och jag ska bli spontant gravid under tiden

Kramar på er allihop!!

• Paprikan

Boo77: Nej, vad jobbigt!! *kramar om* Usch, det är det värsta jag varit med om, att gå med ett dött foster i magen... Därför krävde jag en skrapning vid mitt andra MF. Jag fick verkligen stå på mig och både gråta, skrika och hota med självmord, men det var det värt.
    Men jag fick en infektion efter skrapningen och blev inlagd på sjukhus med antibiotikadropp, och efter detta har jag bara passage i en äggledare.. (vet inte säkert om det är pga detta eller pga mina operationer, men jag hade passage 6 mån tidigare iaf...) Så det är verkligen inte riskfritt... Men man kan ju få medicinsk behandling också, samma som man får vid abort. Inte kul, men bättre än att gå omkring och lida... Gå till en annan läkare, den du träffade sist verkar ju helt puckad!! Stå på dig och kräv en behandling pga psykisk stress eller något.

Hoppas det ordnar sig och att ni har mer tur nästa gång!! Ge inte upp!!

Stor tröstkram från Paprikan

• Paprikan

Kängu: Åhhh vad roligt att allt går bra för er!! Blir så glad när jag får höra det

Svar på tråden *Hej! Tycker att det är dags att