• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Bling: 70-timmars veckor låter slitigt. Förstår att det lätt kan bli så för dig som egen företagare och förhoppningsvis är det ju stimulerande också. Inte glömma återhämtningen efter en hård jobbperiod bara! *Lova* Det börjar väl närma sig återbesök för provresultat snart för er eller?

Poppy: Jag blev också förvånad att han ändrat sig när det gällde min behandling men han sa inte att det var några generellt ändrade rekommendationer, det fick jag inte intrycket av. Jag har ju en förhöjd faktor VIII (koagulation) i min diagnos, vet inte om det är det som gör att han ändrade sig kanske. Heparinet ska injeceras. Tråkigt med förkylning och feber, tror som Bling att det inte är någon fara alls. Illamåendet låter hoppfullt!

*öser på med kramar till tråden oxå härifrån*

• mammawannabe

Babblar: VA havregrynsgröt är ju smarrigt ju, sitter just precis nu och äter det

Heparinet är från plus enligt dr B, inte innan.

Visst var det häftig bild, skulle vilja haft den med mig .

Mivitotal innehåller alla B-vitaminer. Folsyra 400 mcg per dagsdos.

• mammawannabe

Fast iof mitt Faktor VIII-värde har tagits två gånger och ena gången klart förhöjt och andra gången precis på gränsen förhöjt.

*kliar mig i huvudet och skickar frågan vidare och hoppas någon annan kan svara babblar*

• mammawannabe

Babblar: Aha, du fick det?! Vill oxå! Kanke ska ringa o fråga om de kan skicka den, eller då kanske man är helt locko

• mammawannabe

Har inte kommit igång med att ta Trombylen än men nu är det ju helt klart dags att börja.

Alla T-knaprare: Har ni fått några direktiv när på dagen T ska tas? När man ska äta 2, delar ni upp det på två tillfällen eller båda samtidigt? Bra att ta det tillsammans med nåt eller något man inte ska inta samtidigt med T?

• mammawannabe

YES Idun!! Grattis grattis, vad underbart att det är en liten skrutt där med ett tickande hjärta!

Absolut, nästa Sthlmsresa tar jag gärna en fika!

Lycka: Vad stark du är som kämpar på så bra med jobbet. Det är ju jättetufft att komma tillbaka i början när man varit borta ett tag. Bra med tiden på tis på Lucina. Hur blev det med din dos Levaxin, ska du öka den först vid plus eller hur blev det?

Välkommen Lilo!

Hur står det till Lilleskuttan, vilken vecka nu?

• mammawannabe

Vad veckorna går snabbt för dig Lilleskuttan! Och så skönt att det gått så bra så här långt. Spännande med bubblorna!

Vill gärna höra om fler framsteg framöver!

Lycka till på UL på onsdag!

• mammawannabe

Lilleskuttan: Tack, idag är en bra dag efter positiva besked från HSG-röntgen och Lucinabesök igår. Ska bara samla mig lite innan vi troligen startar upp bäbisverkstan nästa ÄL (om ÄL kommer som den ska vill säga).

• mammawannabe

Grattis till fina feta plusset Stella!!

Babblar: Inte-ge-upp pepp från mig oxå. En T per dag kanske är det som gör susen. Och progesteron från efter ÄL har vi ju nyss fått bevis på att det kan funka utmärkt.

Finesssan: Åh vad skönt att Vidas förkylning äntligen verkar släppa och att bajseriet också funkar.

HK: Vad jättejättebra att dina leder är bra. Så tufft att gå och ha ont i vanliga fall förstår jag . Nyfiken är det något direkt som lett till förbättringen eller har den "bara" kommit?

Poppy: Såklart vi håller tummarna imorrn. Jag har ju hållt dem sen i början på veckan så nu börjar dom bli lite platta . Var VUL på em? Lova att inte hålla oss på halster för länge efter du varit där, okej? Massor lycka till nu!

a80: Grattis till 12 veckor! Jobbigt och ledsamt för din kompis. Tror nog att hon kan känna att det är okej att prata med dig även fast du är gravid just för att du varit i samma sits tidigare. Jag har varit i samma sits som din kompis och jag tyckte det var helt okej att prata med min då gravida kompis när jag fått mitt första MF, just för att hon hade haft svårt att bli gravid tidigare med misslyckade IVF:er bakom sig. Att vi hade en gemensam tråkig erfarenhet var det viktigaste att hon sen var gravid just då spelade ingen roll för mig.

Lycka: Hoppas du har haft en skön helg med skön återhämtning efter din jobbiga vecka.

Bling: Grattis på födelsedagen i efterskott! Skit att den inte så kul som en födelsedag bör vara . Har du testat screentrycksetet än? Låter spännande!

Inte för att det är någon tröst Bling men jag kan dela lite av samma upplevelse ang födelsedag och tårar.

Jag fyller extremt många och jämna 40 år på fredag. Efter året som varit har jag inte varit upplagd för att ställa till med fest eller bli firad med buller och bång. Min pappa med fru frågade om vi hade lust att fira mig i all enkelhet med middag hos dom igår med bara de närmaste (typ 10 pers). När vi väl kom dit visade sig att det var kanske 30 pers inkl småbarn och varav yngsta var 2 mån. Föräldrarna till alla barn är runt 30 och jag är äldsta kusinen och den enda som inte har barn. När vi kom in stod alla uppställda och stämde upp i "ja må hon leva..." jag bröt ihop och började stortjuta mitt framför allihop och sprang ut därifrån. *skitkul att fylla år*.

När jag sitter med min bäbis i famnen och är 40+ ska jag stötta alla åldersoroliga 30-ischare här i tråden.

Nu blev det långt....

• mammawannabe

Poppy Poppy: GRATTIS & HURRA! Bra att du och lilla hjärtat klarat av dagens pärs. Tänk att det är en liten en där inne.

LillaD: Hej gumman och vad härligt att "se" dig igen. Du är efterlängtad!

HK: Hoppas hoppas att den nya medicinen fortsätter att fungera låååång tid framöver nu.

Mikes Bride: Grattis till en bra läkarbesök. Vill oxå gärna höra mer om forskningsstudien framöver. Nyfiken på vilken typ av blodförtunnande och/eller kombinationer av olika de olika grupperna kommer få?

Babblar: Det där med vitaminerna verkar vara svårare än jag fattat . Förutom att det inte är bra att överdosera generellt, är det extra viktigt att inte överdosera B12? Jag har trott att eftersom b-vitaminer är vattenlösliga kissar vi ut det vi inte tar upp och inte mer med det. Är det ngt jag missat tro?

Lycka och Idun: Välkomna hem efter helgen!

Mama: Håller tummarna för att det blir klart med intervju och ett psoitivt besked innan ni far till Thailand. Heja heja!!

Bling: Vilken underbar gest av din mamma med messet på dina födelsedagar. Kan ju få en att börja gråta utan annat elände bara för att det var så fint gjort.

a80: Vad bra att det kändes bra med kontakten med din kompis och spännande med besöket hos BM. *nyfiken* Ska ni gå på vanliga MVC eller blir det spec-MVC?

Cia: Hm, inte bra att det känns som något kan vara vajsing . Bra att du tagit tag i det och bokat tid. När skulle du få komma?

Kram alla!

• mammawannabe

a80: Vad spännande med Angelsoundet. Ska ni testa det imorrn efter UL eller? . Okej, vad bra att ni fått en läkartid inbokad. Jag skulle gärna vilja gå på spec-MVC om jag blir gravid(tror jag) om det går att komma in där. Har inte alls koll på hur svårt det är??

Tack, det är ganska ok med mig. Var helt klart matt igår efter mitt släkttrauma i lördags men idag känns det bättre med lite distans till allt. På tal om drömmar hade jag on top på lördagens upplevelse en hemsk dröm samma natt. Drömde att jag hade cancer och att jag skulle sköta min egen cellgiftsbehandling, men att den var i tablettform och inte via dropp. Jag missade att ta tabletterna och läkarna var skitarga att jag var så slarvig och nu fick jag typ skylla mig själv att jag nog inte skulle bli frisk. Bläks! Känslan av drömmen satt i ett bra tag in på dan igår. Ganska lätttolkad för drömtydarna oxå tror jag .

Mer positivt är att jag har fått en weekendresa av mannen i födelsedagspresent och vi åker till Rom tors-sön. Det är det jag lever för just nu känns det som.

• mammawannabe

Det där såg lite konstigt ut . Inte så att jag tror att jag blir gravid utan att jag tror att jag skulle vilja gå på spec-mvc. *ja ja, ni fattade säkert första gången*

• mammawannabe

Nu ska jag ta mig ut i löparspåret. Fattar inte vad segt det är att hålla igång träningen, ska det va så svårt . Tror jag fått sockerpiller istället för Levaxin, för inte har jag känt av ngn ökad energi än inte. *mutter mutter medan löparskorna knyts*

• mammawannabe

a80: Vad modigt att våga testa Angelsoundet! . Härligt att det funkade bra och att räkans hjärta hördes fint. Lycka till på UL imorrn!

Poppy: Nu vet vi att även inga symtom ända fram till vecka 8 med en svag släng av grötillamående också är bra symtom för ett tickande hjärta. Den glada nyheten förgyller även kvällen.

Lycka: Var det imorrn du ska till Lucina eller kommer jag ihåg fel? Håller självklart alla tummar stenhårt för ett plus nu i slutet på veckan. Hoppas du får till testadet. Är du helt klar hos dr Nie?

Babblar: Struligt med vitaminerna . Jag skulle nog försöka hålla mig i från järnet i alla fall.

Finesssan: Har oxå boken du tipsade och kommer ihåg att jag tyckte mkt om den. Men det var länge länge sen jag läste den. Kanske skulle ta och leta fram den och läsa den igen.

Drömmar verkar hett! Vi kanske skulle starta en ny tråd där vi kan skriva av oss våra drömmar och tyda varandras *skojjar *

• mammawannabe

Poppy, det där med få gravida i Italien låter perfekt!

Tack , hade helt klart behövt en kram från en som vet hur det är i lördags. Fortsättningen blev att jag samlade mig ett tag i hallen, säkert 30 min, sen gick jag in igen och bet ihop i 5 timmar och var min trevliga och kontrollerade variant. Kostade en del energi kan man säga. I min släkt är man inte så bra på att prata om jobbiga saker, mkt sopa-under-mattan-taktik. Många vet om våra MF men det är inget man vill prata om.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7