• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej tjejer!

Bling: Superfint det var tyget med elefanterna, limefärgställningen = vill ha! Ser fram emot att få se dina alster.

Lycka: Nu ska vi ändå hoppas på ditt kommande FET och inte bara se det som transportsträcka. Har du varit iväg och gymmat? Vad gör du? Lyfter vikter eller pass?

Lilleskuttan: Otroligt vad snabbt de här 15 veckorna gått, tycker det var igår du plussade. Heja heja!

Vink till Cia, Krusbär, babblar, LillaD o alla andra!

• mammawannabe

Lycka: Bra jobbat med träningen. Känner igen det där med att ge järnet i båda lägena .

Ha en trevlig helg med jobbträffen!

• mammawannabe

Kajolajo: Visst är det svårt med andras graviditeter (utom här) och det har blivit helt klart svårare ju fler MF jag fått för mig oxå. Du är INTE ensam om att känna som du gör, det kan fler här intyga. Igår när jag var på stan var första gången som jag tyckte det var RIKTIGT jobbigt med alla barnvagnar. Har funderat mkt på det där på sistone och pga av att man befinner sig i MF-träsket känner jag att man blir så isolerad. Det är ju så mkt vanligare med tjejer som blir och är gravida utan problem och de får så naturligt ett gemensamt samtalsämne och erfarenheter att dela.

Senaste tillskottet i min närhet är en kompis som jag fick veta i förra veckan att hon är gravid i v 13, faktiskt skitjobbigt och också skitjobbigt att jag känner att det är jobbigt, lite dubbelt upp. Har inget bra sätt att hantera det känner jag.

Låter som ni haft en mysig dag ändå!

• mammawannabe

Ah shit, det där med dagis måste vara skitjobbigt! Det slipper jag men barn i bostadsområdet känner jag igen. För två veckor sen flyttade en familj in i huset precis mitt emot vårt och de har en treårig kille som är hur go som helst men i princip det första jag ser när jag går upp på morgon är hans trehjuling eller andra leksaker.

Förstår att det inte blir så mycket gemensamt för syskonen. Vill tjejen hjälpa till med tre-åringen eller mer jobbigt med lillebrorsan? Förstår verkligen att du vill ha en till och att det inte ska hinna gå för länge mellan de minsta.

• mammawannabe

Okej, tvillingvagn allså. Vagn helt klart för mig oxå. Kan inte låta bli att kolla in olika modeller och fundera på om jag tycker de verkar bra eller inte, sen arg på mig själv att jag håller på och fantiserar.

Vilken supertjej och syster låter det som. Men konstigt att hon intresserar sig mer för kompisar än familjen .

• mammawannabe

a80: Vecka 10, ja fantastiskt, vad fort det går!! Söta räkan ska stanna nu!

Lillasöt: Du är väl inte på jobbet än eller? Bra att du tar hand om dig så gott det går mitt i allt jobb. Kram på dig!

Poppy: Det är tyvärr en bit kvar innan blödning. Är på dag 5 av 10 i kuren idag. Blödning nästa helg troligen. Verkar som det jag slapp i biverkningar förra kuren kommer igen nu, kanske inte så konstigt eftersom det är dubbeldos men inte kul varken för mig eller omgivningen. Håller på att bli en ond människa känns det som. Humöret har successivt blivit sämre och sämre, Arghhh .

Hur har det gått med värken i äggstocken? Ingen tant? Tänker du testa i morgon?

• mammawannabe

Poppy: Tack för att du delar med dig, mkt hellre veta och kunna förbereda sig än bli överraskad. Redan förra blödningen gav värk from hell, så jag är beredd med receptbelagda värktabletter. Blödning troligen på dag 28 i min "vanliga cykel" så det bör inte finnas jättemycket att blöda men det kanske det blir ändå om cystan ger med sig, det märks tids nog .

Lilla: Ja verkligen tufft för alla som måste hålla på att mixtra med hormoner, det är ingen räkmacka direkt . Och ja, det låter klokt med film mm. Betedde mig helt klart asocialt på golfbanan tidigare ikväll, där borde jag inte varit idag. Nu har jag landat framför Golden league istället, här kan jag sitta och muttra för mig själv o va otrevlig i största allmännhet .

Bra att tanten inte visat sig, hoppas på testet nu på sön då!

• mammawannabe

Är visst inte bara arg utan snurrig och, sista meningen i förra inlägget var ju till Poppy, missade att skriva det.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7