• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Idun: BRA att du inte tog illa vid dig! Man är ju så sårbar i en sån situation tycker jag.

Vad ska köras igång, menar du bäbisverkstan? Nej nej ifall det är det du menar, jag ska ju hänga här i tråden länge har jag ju lovat .

Nej men så är det. Jag kan inte köra igång än, ska göra HSG-grejen nu efter hormonkuren. Sen tror jag faktiskt att man ska vänta minst en månad för att kolla att dosen Levaxin blir rätt. Men jag kommer köra helt på Dr B-spåret nu i höst har jag bestämt. När han säger att det är okej att köra kommer vi göra det. Vet att aku är negativ till hormoner men ska fråga en gång till nästa gång jag ska dit. Nu när jag "äntligen" får Levaxin vill jag absolut inte avstå från det. Om det skiter sig igen får jag väl köra ett "rent" aku-spår senare. Dr B försvinner ju snart men akupunkturen kommer ju finnas kvar. Jag kan däremot tänka mig att fortsätta med aku nu i höst om akupunktören är beredd att behandla fast jag tar Levaxin.

• mammawannabe

Missade visst ett par frågor Idun. Ja Levaxin är sköldkörtelhormon. Om inte cystan gått ner nu efter den här kuren, tror jag dr B resonerar så att den får vara kvar och man hoppas på att den inte stör vare sig att bli gravid eller under graviditeten.

• mammawannabe

Levaxin ÄR ju inte sköldkörtelhormon, det så lite roligt ut, en syntetisk variant är det väl?!

Idun, du har helt rätt, visst ska det hängas här när/om det plussas .

Hm, när du säger det, undra när jag faktiskt ska börja ta T, inte innan blödningen i alla fall, det har jag koll på, men sen trodde jag nog att jag skulle börja. Det borde väl vara så??

• mammawannabe

Nu är det ju Idol .

Fråga Idun! Hur menar du att du tog T? Började du typ dag 10 i cykeln och sen upphåll under mens?

Lycka: Visst var det du som också tar Levaxin? Vilken dos får du? Hade du den diagnosen redan innan MF/IVF-resan eller upptäcktes det då?

• mammawannabe

Poppy: Superbra att dina värden var perfekta!! Och nu fick jag veta vad perfekta värden för gravida är . Hur kommer det sig att dina värden var så mycket sämre förra grav? Är det inte alltid de går att få ordning på?

Är lite uppspelt här hemma, då är man väl långt ifrån frisk om man blir speedad av ett besked att man ska få en viss medicin .

• mammawannabe

Lilla: Vad duktigt att ha hållt en föreläsning på engelska och på "ovant territorium". Naturligt att du är matt efter det. Bra jobbat gumman, hoppas du är nöjd med din insats, det är jag övertygad om att du bör vara.

Vad trååååkigt att dina dag-8 symtom inte är hoppfulla . Förstår att det känns skit . Varför vill det sig inte?! Läste någonstans här på FL att pergo kan göra att slemhinnorna växer till lite väl mycket så att det kan bli svårt för simmarna att komma fram. Har ingen aning om om det kan vara så eller om det är blaj blaj. OM det finns någon sanning i det kanske det är det som händer för dig. *famlar efter halmstrån*.

på dig!

• mammawannabe

Lilla och Idun: Iduns idé att det "bara" är mer tid som behövs för plus LillaD-gumman är betydligt troligare än min, segt segt att vänta men troligen en bra förklaring. Tids nog kommer det ju att gå, så är det!

• mammawannabe

Lilla: Okej, nu kan vi anta att du kommer att surfa på efterdyningarna av pergon nästa cykel och slemhinnorna kommer vara i helt perfekt tjocklek, ni ser till att jobba på bra i verkstan, sen blir det ett fint plus och bäbis kommer lagom efter det att du haft din sejour på den där tekniska fakulteten i vår.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7