• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej tråden!

Här har det varit supersegt några dagar. Någon slags backlash kanske (fast ingen koll på vad)och det där jädra Levaxinet funkar ju inte, har inte blivit smal, pigg och gravid . Nejvars, men än så länge (en veckas intag imorrn) känner jag inte någonting alls förutom att jag blir lite konstigt yr och får lite tryck i huvudet ca 30 min efter jag tagit tabletten och det varar någon timme.

a80: Vad bra och skönt att räkan hänger kvar. Det känns mycket hoppfullt, tror stenhårt på att det kommer gå vägen den här gången.

Kram till Poppy-utan-gravsymtom! Hur länge är det kvar till VUL nu?

Bling: Hoppas sykursen var inspirerande . Vilken lättnad för alla att din pappa verkar komma få bättre vård framöver.

Lycka: Shit gumman vilken vecka du har haft . Inte alls konstigt om du är helt slut. Hoppas du har möjlighet att vila ut nu i helgen.

LillaD: Skitmens . Hoppas din svärfar fortsätter krya på sig bra.

mamarazzi: Härligt med ett positivt brev från fert.doktorn och lycka till med nästa intervju.

Kramar till Finesssan och Vida som kämpar på med amningen.

Kajo: Angående prover att ta vid utredning så har Finesssan en omfattande lista i en blogg. Kolla in den, jättebra att ha med vid besök hos gyn när prover ska diskuteras.

Välkommen Fredag 13!

Kram kram alla!

• mammawannabe

Cia: Har varit både på väst och östsidan i Thailand men inte någon gång i okt/nov. Mannen var i slutet på nov för ett par år sen i Hua Hin (öst) och då hade de mkt hög luftfuktighet, varmt och en del regn. Så den perioden var inte den bästa där iaf.

• mammawannabe

Lägg av Bling, de där byxorna låter ju underbart söta .

Nu blir jag jättesugen på att sy nåt!

LOVA att du kommer visa byxorna när de är klara!!

• mammawannabe

*Tittar in lite kort*

Här är det fortsatt lite segt. Hänger med och läser men inte så mkt mer aktivitet än så just nu.

Ett extra Lycka till till Lycka! Här hålls det oxå alla tummar som finns för att det ska ta sig!

Kram till alla!

• mammawannabe

Poppy: Vad bra att det känns lite bättre idag ang kollegan och jippi för dina pytte-symtom. Hoppas SÅ mycket att det ska gå bra den här gången för dig. VUL på måndag - jag börjar nedränkningen!

Idun: Bra bra med dina symtom oxå och lycka till med ditt VUL på torsdag.

Här är en till som varit och sett Mamma Mia nyss (förra veckan). Tycker musiken (såklart) och Meryl Streep stod för hela behållningen. Är oxå ett stort fan av MS redan innan och shit vad bra hon var!

Inga vidare kollegor Lycka . Varför ska det vara så svårt att höra av sig eller tänka sig för vad man säger. Egen rädsla och obetänksamhet, okej men ändå, man blir ju så ledsen. *kram*

Cia: Låter som en radikal förändring när det gäller frisyren. Foto?? . Hoppas Alvin är bättre med förkylningen.

Gravida i ens närhet. Jag har oxå en kompis som jag fick veta att hon är gravid för ca 1 måndad sen. Jag klarar inte av att prata med henne. Klarar av att ses om det är i grupp men det är ändå j*vligt jobbigt. Har en annan kompis som ska ha sitt andra barn typ imorrn och henne har jag inga problem med alls. Känns helt ok att tom fråga om graviditen och hela konkarången. Båda hennes grav har kommit till enl plan och varit gräddfilsvarianten. Förstår inte varför man kan känna så olika.

Känner verkligen igen känslan att bekantskapskretsen minskar. Upprepade MF är verkligen stigmatiserande . Sån enorm tur att ni kära tråd-människor finns. på er!

Igår var jag i a80-land (sjukhuset här i stan). Spanade på alla yngre kvinnliga läkare jag mötte i korridorerna, men såg ingen med namnskylt som det stor a80 på

Babblar: Lycka till nu med nya försök med justerad behandling!

Mikes Bride: Har ni pratat om eventuell behandling vid en kommande graviditet tidigare? Det skulle jag fråga om, om läkaren är villig att behandla med blodförtunnande typ Tormbyl och/eller Heparin oavsett om provresultaten är normala (om du själv är inne på att du vill testa det förstås). Har det gjorts någon undersökning av din livmoder tidigare förrutom VUL. Om inte kan kanske en HSG-undersökning vara bra att få gjord.

LillaD: Hur är det med dig?

Kram alla!

• mammawannabe

a80: Aha Motala. Då var det ju inte underligt att jag inte såg dig då . Själv var jag på onkologen med min kompis när hon fick sin första cellgiftsbehandling.

Vad bra att du ska börja på Psyk då vet jag att jag skulle vara i trygga händer om uti fall att, är ju inte stabil direkt efter det här härliga MF-året så man vet ju aldrig .

Spökveckor låter INTE kul och usch för svettningar . Har inte några egna psoitiva erfarenheter av det, hoppas trådens mammor/gravida har bätre koll. Klart ni vågar använda ert Angelsound! *lätt att sitta här i soffan o vara tuff*.

Stella: Min läkare har sagt att blödningen oftast kommer 2 till 4 dygn efter sista tabletten men att det kan ta upp till en vecka också.

Stackars Vida, krya på sig-kram till lilltjejen!

• mammawannabe

Halloj Idun!

Hänger symtomen i sig för dig? *hoppas*

Ego: Ska till Sthlm och Lucina imorrn och kolla cystan och sen HSG-röntgen på eftermiddan på nåt ställe på Odenplan. Sen får vi se när vi kör på, tror att det blir nov kanske.

Gärna trådträff!

• mammawannabe

Hej Poppy!

Tackar som frågar, inga direkta förbättringar än tror jag, men det kanske tar ett tag till. Är bra ca 1,5 vecka sen jag började. Lite varmare i kroppen kanske och det är skönt.

• mammawannabe

Hej girls!

Idun: Stor lyckatill-kram till dig idag! Hoppas dagen och besöket inte bjuder på fööör mycket anspänning. Djupandas! Tänker på dig 16 idag!

Håller med, synd att vi inte skulle till Lucina samma dag. Vi kunde haft en minitrådträff i väntrummet .

Babblar: Ang vitamintillskott använder jag Mivitotal. Är i flytande form och köps på hälsokost. Innehåller inget järn vad jag kan se och täcker in alla andra vitaminer och mineraler.

Ego: Lucinabesöket gick bra. Dr B såg betydligt piggare ut än senast vi var där. Han måste haft jätteont av sitt bråck senast stackarn.

Cystan tror jag är borta. Helt sjukt men det blev så mkt annat vi pratade om under VUL:et så den sas det inget om. Kom på det när jag satt på bussen in till stan igen . Men tror att den är det. Hoppas Dr B skulle ha sagt om den inte varit borta och vad jag minns såg jag den inte själv heller på VUL (och den gick inte att missa tidigare om man säger så). Vi säger att den är borta. .

HSG gick bra. Fria passager och inga skiljeväggar eller polyper. Mkt häftig röntgenbild man fick se efter undersökningen som läkaren tog sig tid att förklara. Plus till väldigt bra läkare!

Om HSG var bra tyckte Dr B att vi kunde börja försöka typ NU. Har enligt hans beräkning ÄL i helgen. Shit, jag är inte redo känner jag. Kommer vänta till nästa månad iaf.

Ska också öka dosen Levaxin till 50 mikrogram och han hade ändrat sig när det gällde behandling. Fortfarande gäller 150 mg T fram till plus men vid plus ville han nu sätta ut T och gå över till Heparin istället för att bara fortsätta med 1 T till vecka 12.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7