• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

a80: Yes!! Så underbart härligt med en liten räka med pickande hjärta, grattis! Nu ska det gå hela vägen!!

Poppy: Hoppas din pappa kryar på sig bra nu!

Grynet: Ja, bekymmersnivå är ju alltid relativt. Vad trött man kan bli på folk .

• mammawannabe

Long time.... och det är till stor del FL´s fel ! Det är ju omöjligt att komma in långa perioder. Gissar att det har med överbelastning av servern att göra. Ska skriva en fråga till supporten och undra om de jobbar på att fixa tillgängligheten, arrrrg! Är det någon mer som frågat/klagat via supporten?

DND: Oj, du fick antibiotika ändå. Så skönt att du känner dig bättre. Spännande att akupunktören verkar bra . Vill gärna höra mer. Är det ok om jag inboxar dig lite frågor? *jättenyfiken*

Mamarazzi: Aj för hörselgångsinflammation . Vet hur det känns, brukar ha det OFTA (senast när jag skulle ta min MF-utredn.prover och fick vänta för jag ätit voltarenen). Börjar det gå över? Gissar att du redan har koll på att bomull fuktad med alsolsprit i örat brukar funka bra och snabbar på tillfrisknandet. Blåsa med varm fön på/in i örat lättar på värken, i alla fall för mig .

Ego: Var på återbesök hos gyn nu på morgonen. Några fler provsvar på MF-utredningen hade kommit. Det viktigaste var väl kromosompanalysen som var normal på oss båda. Cystan var kvar och i samma storlek som senast. Bäst att bara vänta ut den tyckte läkaren och jag ska tillbaka om 8 v, suck. Vid blödningen efter progesteronkuren kom det ut gravrester (på dagen 3 månader efter Cytotecen ) så hon tyckte också att vi inte skulle köra bäbistillverkning den här månaden utan vänta till nästa att försöka. Där rök den chansen att surfa på höga proghormonnivåer .

Kramar alla!

• mammawannabe

*Vinkar till Krusbär"

Hej pco-kompis . Hur mår du? Det var några dagar kvar till dina provresultat eller hur var det?

Du som verkar ha koll på FSH och LH, vet du om man kan ha för lågt LH och vad det har för påverkan i så fall? Jag hade 2.7 idag och läkaren kommenterade inte det alls. I boken vi båda har "Förbättra...." ligger lägsta-nivån på 5 men det står inget om låga nivåer i texten.

• mammawannabe

Krusbär: Hmm, jobbbigt med dina konstiga symtom . Den cykel då cystan upptäcktes hade jag också mkt ÄL-sekret (kanske lite mer trögflytande än vanligt) typ dag 14-15 sen fick jag spottings från dag 23 och sen var jag hos gyn dag 28 och då såg hon cystan. Jag kände också av äggstockarna till och från ÄL och framåt och ömma bröst. Hade också som innan menskänning, lite molande mensvärk som kom och gick och lite illamående och svettningar från och till. Men jag fick inte ngt ÄL-sekret igen som du fått.

Hoppas att du faktiskt fick en ÄL nu och att kroppen lyckats fixa det på egen hand. Har du någon gyntid inbokad eller är det "bara" teltid den 27:e? Kan kanske vara bra att få kollat ang ev cysta ändå.

Har du koll på hur man räknar ut LH/FSH-kvoten? Är det bara LH-värdet dividerat med FSH-värdet?

• mammawannabe

Hej söt Monchichi ! What´s up? Hur går det med enheter och ayurvedan? Vi har varit lite dåliga på enhetsrapporteringen på sistone eller hur?!

För egen del kör jag lite GI/LCHF-inspirerad diet just nu. Vikten händer det inte så mkt med, just det! skriver in mig på BMI-listan med 21.8, men humöret tycker jag faktiskt blivit lite bättre, inte så låg som jag kan vara ibland annars.

Krus: Hittade lite info om LH-tröskel-värde och LH-tak-värde. Ska fortsätta efterforskningarna..

Hej Cia: Heter Pyret Pyret fortfarande?

• mammawannabe

Krus: Japp, FSH 8.0, så då blir kvoten i så fall 0.34 ! Ojdå, är det konstigt att mina graviditeter inte lyckas? Jag är väl man eller nåt .

• mammawannabe

Och just det Krus: visst kan träningen och kost påverka tänker jag. Jag hade börjat med min diet förra cykeln och är lite orolig för att det kan ha påverkat så att cystan bildades MEN som LillaD är inne på är det kanske helt normalt att kroppen strular efter tre täta MF som vi haft. Man ska inte skuldbelägga sig själv och sina handlingar så snabbt något inte funkar, fast det är lätt att hamna där känner jag.

• mammawannabe

Nu är utredningen i alla fall igång Bling!

Visst är det sååå segt att det ska ta så lång tid mellan varje steg men på något konstigt sätt går tiden ändå (hur var det nu, var det du som hette otålig i mellannamn? ). Ska alla proverna tas på dag tre för att de SKA tas då eller är det för att det är smidigt att ta alla på samma gång? Tänker på t ex kromosom, koagulation och immunologi som tar lite längre tid att få svar på. De är ju inte cykeldagberoende och de kan ju tas tidigare för att snabba på lite, eller det kanske är olika beroende på vilket lab det är?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7