• Eisa

Är förlossningen den värsta smärta du känt?

Ja, var den? Jag tycker inte den gjorde så fasligt ont. Ont, visst, men aldrig så att jag ville ge upp, skrika eller trodde jag skulle dö/gå av eller nåt sånt.

Inte den värsta smärtan jag känt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?
  • Jordgubbsflickan

Absolut. Jag vet att jag tänkte att "kan jag inte bara svimma eller något, och vakna och allt är över..."

Tyckte att det var en "nära döden upplevlese" :-]

Iof så har jag tränat hela livet + ridit så mina muskler i bäckenet är väldigt starka...vilket har betydelse säger läkarna, men jag vet inte....

• tre blir fler

nja, förlossningen var inte så farlig, (sov mellan värkarna)..

men jag tycker att det gjorde jätte ont EFTER förlossningen..

(blev sydd i 40min, men dom berättade inte hur många stygn det blev) så jag var nog rätt så "trasig".. :(

• Lilith74

Ni får ursäkta med jag tror att rätt många här GLÖMT hur förbannat ont det gör...
    Jag läste i en amerikansk tidning att 97% av kvinnor som fött vaginalt, femton minuter efter förlossningen svarar att de aldrig mer tänker föda barn och att det ojämförligt var den värsta smärtan.
    Två veckor senare är det nere i typ 67% och två år senare säger bara 40% att det var den värsta smärtan och många är gravida eller har fått barn igen.
    Hade vi kommit ihåg exakt hur ont det gör hade de flesta bara skaffat ett barn, är min övertygelse.

Jag sade till min man att han får skaffa en annan fru om han ska ha fler barn - då var ändå vår dotter ganska liten och förlossningen gick fort - 6 timmar från första riktiga värken ungefär. Men nu ska jag föda igen vilken dag som helst!

• Tessieh78

Ja klart den värsta smärtan, men oxå den häftigaste upplevelsen...

• Mosaik

ni som inte tycker det var den värsta smärtan, kan ni kanske berätta vilken smärta som varit värre för er? nyfiken..

tycker själv att det var den värsta smärtan jag kännt, men tycker ändå de var överkommligt.. har bara aldrig haft så ont innan eftersom jag inte utsatt mig/blivt utsatt för nån annan riktig smärta

• Moosan

Missförstå mig rätt nu men jag skulle vilja säga att det var den BÄSTA smärta jag varit med om...för inte av någon annan smärta kommer nåt så underbart efteråt som en liten gosig bebis som dessutom varar hela livet till skillnad från den korta tiden smärtan av det varar!...det kallar jag värt smärtan!

kram på er

fd majbarn
  • Rulltrappa

icke. finns massor som känns värre.

slå tån i tröskeln
    migrän
    inflammerat muskelfäste
    riktigt kraftigt håll
    magsmärtorna som kommer vid för stort laktosintag

ja, kommer inte på mer nu, men men.

• Rulltrappa
    Lilith74 skrev 2008-06-18 19:36:52 följande:
    Ni får ursäkta med jag tror att rätt många här GLÖMT hur förbannat ont det gör... Jag läste i en amerikansk tidning att 97% av kvinnor som fött vaginalt, femton minuter efter förlossningen svarar att de aldrig mer tänker föda barn och att det ojämförligt var den värsta smärtan. Två veckor senare är det nere i typ 67% och två år senare säger bara 40% att det var den värsta smärtan och många är gravida eller har fått barn igen. Hade vi kommit ihåg exakt hur ont det gör hade de flesta bara skaffat ett barn, är min övertygelse. Jag sade till min man att han får skaffa en annan fru om han ska ha fler barn - då var ändå vår dotter ganska liten och förlossningen gick fort - 6 timmar från första riktiga värken ungefär. Men nu ska jag föda igen vilken dag som helst!
    nej, jag har vittnen på att jag mitt under utdrivningen förvånat undrade om bebisen verkligen var på väg ut nu, det kändes ju knappt (där det skulle kännas, i andra delar av kroppen var man kanske inte helt avspänd och nystretchad...) men då bortser jag ju från kroppens naturliga smärtlindring, hade jag inte varit så adrenalinpumpad kanske det hade gjort skitont, det får jag ju aldrig veta.
  • Avelyn

En hel del gör ondare enligt min mening: En inflammerad visdomstand, magsjukesmärtor, ryggskott, missfallsmärta och lagning av tand utan bedövning.

• emmizenma

Nej inte den värsta smärtan och då sprack jag ändå en del och de fick hjälpa till med tång och syddes i 2 timmar.
    Den absolut värsta smärtan jag har uppleft var när jag hade njurbäckeninflamation, den smärtan var så intensiv och höll i sig hela tiden och jag kunde varken gå, stå eller ligga.

Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?