• Eisa

Är förlossningen den värsta smärta du känt?

Ja, var den? Jag tycker inte den gjorde så fasligt ont. Ont, visst, men aldrig så att jag ville ge upp, skrika eller trodde jag skulle dö/gå av eller nåt sånt.

Inte den värsta smärtan jag känt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?
  • Jenny26

Nä, förlossningen var inte i närheten av hur ont jag hade när jag blev riktigt sjuk i njurbäckeninflamation 4 dagar efter förlossningen. Jag var helt säker på att jag skulle dö då, hade aldrig känt sådan smärta förrut i hela mitt liv 

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • Upia

Ja, det är det enda tillfället då det enda jag kunnat göra var skrika rakt ut. Jag kunde inte ens ta lustgasen.

• snillis

Ja, under den andra förlossningen då jag inte hade smärtlindring och förlossningen gick FORT (2 timmar). DÅ skrek jag - Jag döööööör! vilket jag också trodde. Fan i helvete vad ont det gjorde.

Men visst - det gör jävligt ont att bränna sig också
  • Galadriel

Det var en otroligt stark smärta, jag röstade ja på frågan. Dock är det ju en speciell typ av smärta på något vis. Att fläka upp tånageln mot en vass dörrkant gör ju enligt mig ondare just en oerhört kort sekund, men förlossningssmärtan är mer utdragen och kraftfullare. Det är faktiskt svårt att jämföra olika typer av smärta, tycker jag.

Jag trodde aldrig jag skulle dö, men det var oerhört plågsamt och långdraget för min del. Just den här mentala biten att inte veta hur lång tid det var kvar tyckte jag var jobbig. Värk på värk på värk och ändå hände det inte så mycket. Jag använde bara lustgas, men den funkade inte alls för min del.

• Galadriel

Jag kunde också i princip bara skrika räakt ut, som Upia skrev. Men jag är inte rädd för att göra om det! Man glömmer fort...

• Coolamorsan

OM?? Japp... helt klart. På sjukhuset höll vi på i 22 timmar och innan det låg jag hemma med värkar i över ett dygn. Så trots EDA och försök till sömn på sjukhuset så var det helt klart värre än något annat... inkluderat njursten =)

MEN... det där är glömt och förlåtet nu när min lilla sessa är här.

• dragon06

ont gjorde det och tid tog det oxå (71h),
    men njurstenen tidigare under grav var värre tycker jag.

• LickMeUp

nej för fan.. gör sjukt mycket ondare att stuka en söndertrasad fot

Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • H  e  l  e  n  a

Japp, utan tvekan! För mig var smärtan vansinnig!

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • Milda79

JA! Vet inte vad som skulle va ondare. Har inte upplevt något sådant i alla fall. Vad har ni andra upplevt som varit ondare än förlossning? (inte läst hela tråden!)

Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?