• Eisa

Är förlossningen den värsta smärta du känt?

Ja, var den? Jag tycker inte den gjorde så fasligt ont. Ont, visst, men aldrig så att jag ville ge upp, skrika eller trodde jag skulle dö/gå av eller nåt sånt.

Inte den värsta smärtan jag känt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?
  • Goliz
    elviselin skrev 2008-06-18 21:31:29 följande:
    ni som svarat, har ni haft bedövning?
    Först värmekuddar, sen lustgas...det var då det gjorde så ont.
    Sen fick jag EDA, och då gjorde det inte alls ont längre...och så sa det plopp och han var ute.
  • KaffeSandra

Jag fick endast lustgas, men jag tror inte den gjorde någon större nytta eftersom jag inte fick ha den under krystvärkarna. Förlossningen gick väldigt snabbt, så det blev inte så mycket lustgas om man säger så.. Nästa gång ska jag försöka klara mej helt utan istället..

Underbara lilla Alice 070926
  • londonkarin

JA!! helt klart det ondaste jag upplevt. Trodde nog att jag skulle do. Men trots allt sa vill jag ha fler barn!

• Lillan7704
    elviselin skrev 2008-06-18 21:31:29 följande:
    ni som svarat, har ni haft bedövning?
    Hade lite lustgas med Wilmer, annars inget.. Hann inte med det, två snabba förlossningar.
  • moosen

nej. Alltså, det är ju en smärta utan dess like, men jag tyckte smärtan efteråt var värre. Jag kunde knappt gå ut ur bilen.
    Skulle göra om förlossningen 10ggr om om jag bara slapp helvetet efteråt.

• ALisaE

Ja. Den värsta känslan jag känt. MEN jag har aldrig brutit ett ben eller nåt sånt, så jag har inte behövt uppleva så mycket smärta i mitt liv Jag tyckte inte att nån av mina förlossningar har varit särskilt jobbig (haft tur ), men det har helt klart ändå varit den värsta känslan.

• mammaspyre
    moosen skrev 2008-06-18 21:49:43 följande:
    nej. Alltså, det är ju en smärta utan dess like, men jag tyckte smärtan efteråt var värre. Jag kunde knappt gå ut ur bilen. Skulle göra om förlossningen 10ggr om om jag bara slapp helvetet efteråt.
    säger detsamma och inkluderar läkningen av stygnen EFTER förlossningen somm en VÄRRE smärta än själva förlossninen, dock svårt att jämföra då det senare är mer koncentrerat
    -2 förlossningar
    -bara lustgas
  • moosen
    mammaspyre skrev 2008-06-18 21:52:55 följande:
    säger detsamma och inkluderar läkningen av stygnen EFTER förlossningen somm en VÄRRE smärta än själva förlossninen, dock svårt att jämföra då det senare är mer koncentrerat-2 förlossningar-bara lustgas
    ja, jag menade ju eftervärkar, läkning av stygn osv.... ett rent helvete!!
Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?