• Eisa

Är förlossningen den värsta smärta du känt?

Ja, var den? Jag tycker inte den gjorde så fasligt ont. Ont, visst, men aldrig så att jag ville ge upp, skrika eller trodde jag skulle dö/gå av eller nåt sånt.

Inte den värsta smärtan jag känt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?
  • CarpeNoctem

Nej, trots två förlossningar så slår smärtan inte en kraftig infektion i en tand som höll på att rofyllas. Tandläkaren gav mig bedövning och tryckte in en lång fil rätt in i tanden och ville få proceduren avslutad vid andra besöket, för inte trodde hon på mig när jag sa att smärtan jag fått var onormal och smärtsam..och ut kom en jävla massa var och smärtan jag utsattes för slog upp i huvudet och varade resten av dagen. Bedövning? Jovisst. Fy fan..kommer aldrig glömmas.

• miniskrutten

Nja, förlossning är den näst värsta smärta jag känt. Värsta var att fastna med foten under bilen vid en bilolycka.

• linda194

Ja dom sista 10 min innan krystandet var inte roliga :)

• 3kidz4ever

Ja!,Fick dödsångest min tredje gång med killen på 5280 g och 41,5 cm huvud men det gick envist bra Flört 

• Pampim

Nä, öroninflammation tills trumhinnan spricker är värre. STACKARS små barn som drabbas av det.

• 5by5

Nja, foglossningen var värre. Förlossningsvärkarna var ju över på 20 h medan foglossningen satt i i ett halvår...

• Lyckan 382

Ja, öppningsvärkarna är det värsta jag varit med om (krystvärkarna var nästan sköna). Och då har jag lidit av svår migrän under ett antal år, och även varit med om en olycka och sytts i pannan utan bedövning. Men min förlossning tog 31 timmar och öppningsskedet var riktigt segt så det påverkar nog min allmänna bedömning av hur ont det gjorde.

• power

de flesta har väl bedövning ändå.

nämen oj då, ignorerade jag precis dig? Det är för att du är en idiot, förstår du.
  • chobokid

Jag hade sagt 'ja' efter första förlossningen men nu har jag tre barn och svaret är 'nej'. Jag har fött alla mina barn utan smärtlindring. 

• Valente

Har haft två snabba förlossningar, en utan smärtlindring och en med lustgas. Smärtan de sista cm av öppningsskedet och när huvudet skär igenom är nog den värsta fysiska smärtan jag upplevt, men samtidigt har förlossningarna varit det häftigaste jag någonsin varit med om! Har aldrig haft riktig tandvärk, njursten eller gallsten. Det är säkerligen mycket jävligare!

• Lyckan 382
    power skrev 2013-11-04 14:39:23 följande:

de flesta har väl bedövning ändå.

nämen oj då, ignorerade jag precis dig? Det är för att du är en idiot, förstår du.
    Förstår inte vad du menar? Om du syftar på mitt inlägg och att sys i pannan utan bedövning så var det för 16 år sedan under en semester på Cypern. Om du menar att bedövning skulle döva smärtan vid förlossning tillräckligt för att det inte ska kunna vara det värsta man upplevt så konstaterar jag att förlossningar kan vara väldigt olika...
  • Maroschka

Nej nej.

Det var fasen så mycket värre att ha dubbelsidig öroninflammation som vuxen.

• power
    Lyckan 382 skrev 2013-11-04 20:26:58 följande:
    Förstår inte vad du menar? Om du syftar på mitt inlägg och att sys i pannan utan bedövning så var det för 16 år sedan under en semester på Cypern. Om du menar att bedövning skulle döva smärtan vid förlossning tillräckligt för att det inte ska kunna vara det värsta man upplevt så konstaterar jag att förlossningar kan vara väldigt olika...

förlossningar kan vara olika ja. har det nåt att göra med det jag skrev?
  • Emy88

Nej, det gjorde betydligt ondare att amma än att få ut dottern.

• Lyckan 382
    power skrev 2013-11-05 09:46:27 följande:

förlossningar kan vara olika ja. har det nåt att göra med det jag skrev?
    Nej, det kanske det inte har. Jag förstod bara inte vad du menade, - inte meningen att bråka! :)
  • power
    Lyckan 382 skrev 2013-11-05 11:50:18 följande:
    Nej, det kanske det inte har. Jag förstod bara inte vad du menade, - inte meningen att bråka! :)
    Absolut ngen fara, jag fattade bara inte vad du menade.
Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?