Är förlossningen den värsta smärta du känt?
Ja, var den? Jag tycker inte den gjorde så fasligt ont. Ont, visst, men aldrig så att jag ville ge upp, skrika eller trodde jag skulle dö/gå av eller nåt sånt.
Inte den värsta smärtan jag känt.
Ja, var den? Jag tycker inte den gjorde så fasligt ont. Ont, visst, men aldrig så att jag ville ge upp, skrika eller trodde jag skulle dö/gå av eller nåt sånt.
Inte den värsta smärtan jag känt.
har aldrig kännt nåt liknande och tvivlar starkt på att jag vill vara med om det igen.
Njo, det var det nog. Sugklockan som skulle in "åt andra hållet" gjorde nog det hela lite värre
Det var värsta smärtan. Tatuerat å piercat mig har jag gjort utan bekymmer men föda barn gör jag inte om.....
Jag tycker att tatuera sig eller pierca sig är som ett myggbett i jämförelse med att föda barn.
Njursten var mycket värre än att föda barn. Föda barn kan jag göra hur många gånger som helst, men aldrig att jag vill uppleva njursten igen!
Smärtan i snittet var värre än min vaginala förlossning. Om jag fick välja vilket sätt jag skulle föda på nästa gång, om det nu blir fler gånger, skulle jag helt klart välja en vaginal förlossning. Utan tvekan.
Alltså, himla ont men under begränsad tid och sedan var allt som bortblåst när älsklingen väl ploppade ut. Man glömmer ju...som tur är...
Fast njurstenen var nog nästan eller så gott som jämförbar med förlossningssmärtan.
Men jag gör ju om samma sak 1,5 år efter första förlossninge så det positiva överväger ju och man känner sig ju fatiskt himla bra som fixade det!!
Jag blev igångsatt och det visade sig att min dotter inte ville komma ut på rätt sätt utan med bakhuvudet först istället, de värkarna som jag hade under de timmarna när jag försökte få ut henne med bl a sådan där tång var fördjävliga, men sedan gick hjärtljuden ner och det blev akutsnitt och då insåg jag att smärtan jag kände under värkarna var ingenting jämfört med hur ont det gjorde när de försökte bända ut hennes axlar genom det för lilla hålet de skurit upp i magen.
Det var den absolut värsta smärtan jag har varit med om.
japp!