Är förlossningen den värsta smärta du känt?
Ja, var den? Jag tycker inte den gjorde så fasligt ont. Ont, visst, men aldrig så att jag ville ge upp, skrika eller trodde jag skulle dö/gå av eller nåt sånt.
Inte den värsta smärtan jag känt.
Ja, var den? Jag tycker inte den gjorde så fasligt ont. Ont, visst, men aldrig så att jag ville ge upp, skrika eller trodde jag skulle dö/gå av eller nåt sånt.
Inte den värsta smärtan jag känt.
Nej, absolut inte.
njurstensanfall ar varre tycker jag. Forlossningen var allt annat an smartfri da jag blev igangsatt omogen men njursten ar varre. det gor sa ont att man kippar efter luft
Nej,det är ju lite paus mellan värkarna och även om smärtan är intensiv och brinnande så tyckte jag att den var hanterbar och det gick att anda sig igenom värkarna. Och lite lustgas på det
(Dock så verkar jag glömma smärtan mer och mer ju fler år som går,haha)
Tycker det är värre att tatuera mig. Älskar tatueringar men får ångest innan. Bränner,svider och gör allmänt jävla ont. Även om jag får nåt fint i slutändan där så är det inte samma positiva smärta som att föda barn :-P
Nej, inte värsta smärtan jag känt. Mest intensiva när det gjorde ont, men inte den värsta.
Den värsta smärtan jag känt var när de drog en av mina visdomständer (underkäken). Den var krokig nertill och hade hakat fast ordentligt i käkbenet. Han drog och slet som en tok för att få ut den, tog t o m paus i allt rotande. Fy fan vad ont det gjorde....
Ja förlossningssmärtan är den mest onda av alla smärtor jag upplevt.
Jag har fött 3 barn, varav ett för 2 dygn sedan. Smärtan är stark men endorfinerna och föträmgandet efter och den stora belöningen med bebis gör att man accepterar detta. har provat med epidural men mest kört naturligt...
Så en oerhörd men nödvändig smärta från en positiv & urgammal kraft.
Jag är frisk o har haft tur med det...så inte andra sjukdomar el skador.
Har fött med ks så jag svarar amningen, fick sån fruktansvärd ångest av den överjävliga smärtan så fort mitt barn blev hungrigt. O alla omkring sa bara "amma MER amma MER" fy farao nära döden upplevelse.
Nej absolut inte. Hade ett x för några år sedan och det gjorde väldigt ont när äggledaren brast. Den värsta smärtan var dock när det blev akut operation i Grekland och bedövningen inte tog så jag kände när dom skar i mig men var förlamad så kunde inte meddela det. Det var värst. Just därför var jag inte orolig inför förlossningen för jag tänkte att inget kan vara värre. Jag hade rätt.
Nej, det är det inte. Gallsten tycker jag gjorde mycket ondare. Hade knappt några värkpauser men då kunde jag ändå bara blunda och andas bort smärtan, det kunde jag absolut inte när jag fick ett gallstensanfall.
Förlossningen gjorde ont, medges, som värst när huvudet skulle ut. De blev tvungna att göra ett klipp. Efteråt hade jag väldigt ont när jag satt, men den värsta smärtan var när jag kissade. Det sved och gjorde sjukt ont. Fick kissa i duschen med kallt vatten i flera veckor.
Ja, men jag har aldrig upplevt några större smärtor, inga brutna ben, inga gallstenar eller liknande. All smärta är individuell.