• Eisa

Är förlossningen den värsta smärta du känt?

Ja, var den? Jag tycker inte den gjorde så fasligt ont. Ont, visst, men aldrig så att jag ville ge upp, skrika eller trodde jag skulle dö/gå av eller nåt sånt.

Inte den värsta smärtan jag känt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?
  • Liiza
    Goliz skrev 2008-06-19 15:45:33 följande:
    Man kan vara glad att man inte läste en sån här tråd innan man skulle föda, då hade man nog blivit onödigt orolig...Men å andra sidan kanske det hade varit bra iallafall för min del trots allt, för jag tänkte; "äsch, varför ska man lära sig att andas?" "Jag tar det som det kommer, jag tror jag har hög smärttröskel" "Det löser sig på något sätt" osv...så tänkte jag innan min förlossning. Hade jag läst den här tråden då så kanske jag hade funderat lite mer på hur man kan tänka sig att hantera smärtan, tex med andningsteknik, men jag tänkte då istället, äsch det löser sigDet finns ju smärtstillande...Ja, ja man vet ju mer till nästa gång hur som helst, på både gott o ont.
    haha, sant!

Jag läste inte heller så mycket innan, förväntade mig inte så mycket heller..

Det va ju tur, eftersom det inte alls blev som i böckerna

MEN
    nu ska jag ju göra om det,
    och tänker inte läsa denna gången heller.

Det fixar sig, jag är ju liksom inte den första kvinna som ska få barn,
    har alla andra fixat det, så är det väl självklart att jag gör det
  • x karin76

Det gjorde nåt så VANSINNGT ont att jag ville ge upp... Har aldrig känt någon smärta som gjort ens hälften så ont någon gång, möjligtvis kanske någon jobbig mensvärk i tonåren, men det gick ju över med en ipren.

Vill dock göra om det åtminstone en gång till.

• glad i livet

Nej, urinvägsinfektion och tandvärk var värre för mig.

• Rödstrumpa

Nä, migrän är värre i mitt tycke.

• vinylblomma

Jag är osäker, det var en fruktansvärd smärta och jag fick fullständig panik. Men var ingen normal förlossning utan fick pinvärkar utan att öppnas.
    Men gallstensanfall ligger ungefär i samma liga vad det gäller smärta.

• PetraD

ja
    men sen så har jag inte haft några andra direkt jättestora smärtor.
    men det var en bra smärta

• MARIA99

Nja det eller njurstensanfallen..

• Hannnas

Oj JAAAA värsta jag varit med om jag öppnade mig från 4-10cm på mindre än 15minuter.... o DET var det värsta genom tiderna...

Livrädd inför en ev nästa förlossning....

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • B Rus

Osäker: vet inte vilket som var värst: som fotgängare bli påkörd av en bil i 70 km/h eller föda barn. Svårt det här...

Stolt och lycklig mamma
Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?