• Lilith74

Är förlossningen den värsta smärta du känt?

Ni får ursäkta med jag tror att rätt många här GLÖMT hur förbannat ont det gör...
    Jag läste i en amerikansk tidning att 97% av kvinnor som fött vaginalt, femton minuter efter förlossningen svarar att de aldrig mer tänker föda barn och att det ojämförligt var den värsta smärtan.
    Två veckor senare är det nere i typ 67% och två år senare säger bara 40% att det var den värsta smärtan och många är gravida eller har fått barn igen.
    Hade vi kommit ihåg exakt hur ont det gör hade de flesta bara skaffat ett barn, är min övertygelse.

Jag sade till min man att han får skaffa en annan fru om han ska ha fler barn - då var ändå vår dotter ganska liten och förlossningen gick fort - 6 timmar från första riktiga värken ungefär. Men nu ska jag föda igen vilken dag som helst!

• Lilith74
    Rulltrappa skrev 2008-06-18 19:52:00 följande:
    nej, jag har vittnen på att jag mitt under utdrivningen förvånat undrade om bebisen verkligen var på väg ut nu, det kändes ju knappt (där det skulle kännas, i andra delar av kroppen var man kanske inte helt avspänd och nystretchad...) men då bortser jag ju från kroppens naturliga smärtlindring, hade jag inte varit så adrenalinpumpad kanske det hade gjort skitont, det får jag ju aldrig veta.
    Coolt.
  • Lilith74
    Rulltrappa skrev 2008-06-18 20:05:35 följande:
    däremot var jag minst lika förvånad efteråt över hur jävla ont det gjorde i musklerna, för att inte tala om hur förvånad och besviken jag blev när jag fick jättetuttar som dessutom gjorde skitont dagen efter förlossningen. så summan av kardemumman blir väl att ynklig blir man förr eller senare. :)
    Blev du besviken på jättetuttar
    Jag var också förvånad över hur ont det gjorde efteråt, att amma var ju inte direkt skönt tex och fy fan för att kissa första dagarna... Jag bad om epidural men de fick aldrig in nålen, men jag hade otroligt ont där de försökt med nålarna i ryggen.
  • Lilith74

Nu måste jag sluta läsa här för jag ska föda typ idag eller på fredag och jag blir nervös nu.
    Hejhej!

Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?