Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)
Jag röker o e gravid o skäms.... givetvis....
Men ni som har rökt hur har de gått för era barn.... hur blev graviditeten....
Lyckades ni sluta....
Jag röker o e gravid o skäms.... givetvis....
Men ni som har rökt hur har de gått för era barn.... hur blev graviditeten....
Lyckades ni sluta....
Min mamma rökte när hon var gravid med mig och jag får lätt lunginflammation och långa förkyldningar. Mitt immunförsvar är inte det bästa om man säger så. Jag har själv aldrig rökt och tar hand om min kropp så bra jag kan. Man vet inte om det beror på att hon rökte när hon var gravid med mig att jag har så kasst immunförsvar, men det finns ju en möjlighet. Var försikig med era små bebis i magen bara!
Jag har INTE rökt under mina graviditeter. (inte annars heller) Jag har också varit noga med att inte utsätta vare sig mig själv eller barnen för passiv rökning, men de har alla olika allergier och två har astma. Jag tror mer på ärftliga faktorer än rökning när det gäller astma och allergier på barn. Att den som själv röker kan få astma är en annan sak.
TS: Bra att du fixat att dra ner i alla fall.
Jag rökte när jag väntade min pojk. han är nu 3,5år och vägde 3680g när han föddes 5 dagar innan bf.
Han har ett grymt bra imunförsvar och inga tecken på allergier trots att hans pappa är allergisk mot det mesta.
Är absolut inte stolt över det men kan man inte slut så dra ner på det så mycket att det känns bra för dig själv.
Ingen annan kan påverka det, bara du.
usch tycker det är hemsk med gravid kvinnor som röker!
också männen som står bredvid sina gravida kvinnor och röker!
skäms på er, förstår ni inte hur era barn mår??
en läkare beskrev till min gravida vän att hon skulle tänka sig själv ligga inne i en trång garderob och så kom det insprutandes rök/nicotin in och du kan inte göra ett dugg bara ligga där och andas in giftet!
tycker det är lika hemskt att röka som att knarka eller dricka.
hur kan man göra så mot sina älskade barn?
kan man titta in i sin bebis ögon sen och inte må skit övet det?
en fråga bara, skulle ni kunna stå och andas röken i ansiktet på dom när dom är nyfödda???
jag förstår att det är svårt, men tänk på era barns hälsa!
LYCKA TILL ALLA!
vill bara få er att tänka på era bebisar =(
Varför ska man INTE säga ifrån när man hör sånt här??? GAAAH jag blir galen på folk som AKTIVT SKADAR SINA BARN.
Två barn som rökande, inga problem. Båda stora friska, över normal-kurvan. Den äldsta är en av de bästa i sin klass (mellanstadiet). Är i princip aldrig sjuk.
Den yngste har varit förkyld till och från mest hela tiden.
Är gravid med nr tre, har nu slutat röka. Är sinnessjukt svårt, men går att härda ut. Du kan ju ge det ett försök, trappa ut på superduperlight-cig i några månader så blir det lättare.
Alla som kampanjar mot gift, ta er en titt på McDonalds vid lunchtid på helgerna och se vilka stackare som sitter där med pommes i de små händerna, med sina späda magar fyllda med transfetter och salt. Och då rekommenderar och/eller propagerar bvc ändå mot saltintag för spädisar.
Jag vet att det ena giftet inte rättfärdigar det andra, men alla som är så jäkla snabba på att döma och uttala sig kan ju gå till macD och föra veckans kampanj där för att få utlopp för sin propaganda-iver.
Anonym (så mkt) skrev 2008-04-15 14:29:07 följande:
me mina 2 första barn rökte jag inte födde första sonen 3v över tiden 3600g andra barnet ett par dagar över tiden 2700g
mina 2 sista graviditeter rökte jag ca 10cigg/dag
3an vägde 3400g 2v över tiden,4an lite över 3kg dagen efter BF
hade inga kompikationer under graviditeterna men barn nummer 3 har atopisk eksem vet ej om de har med rökningen och göra eller om man ärver det typ ALLA i min släkt har atopisk eksem