Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)
Jag röker o e gravid o skäms.... givetvis....
Men ni som har rökt hur har de gått för era barn.... hur blev graviditeten....
Lyckades ni sluta....
Jag röker o e gravid o skäms.... givetvis....
Men ni som har rökt hur har de gått för era barn.... hur blev graviditeten....
Lyckades ni sluta....
Både min mor och min far rökte (sammanlagt ca 3-4 pkt/dag inomhus) jag och min syster är normala.
Något låg födelse-vikt (2700 resp 2800) min son vägde 3000 och då har jag aldrig rökt.
Det enda jag kan tänka mig kan vara en effekt är dålig grundkondition.
Hon hade dock 2 missfall utöver oss, och orsaken till det kan man ju bara spekulera i.
Hon höll heller inte igen med alkoholen under graviditeterna.
känner mig så kass.... men de e så svårt... jag har dragit ner ordentligt... genomgår just nu en seperation som inte gör saken lättare...
Anonym (rökare) skrev 2008-04-15 13:12:41 följande:
När jag fick mitt första barn 91 och var 17 år slutade jag tvärt med både snus och cigg samma dag jag gjorde testet.
Resultat: En liten kille född i vecka 28. 1485 gr och 41 lång.
Andra graviditeten 97-98 slutade jag först tvärt, fick sedan missfall i vecka 9, 1,5 vecka senare var jag gravid igen och slutade aldrig röka utan rökte värre än en borstbindare över 2 paket om dan.
Resultat: En flicka född i vecka 38. 3675 gr och 49 lång.
Vad kan man utläsa av de då?
Så ni som röker och är gravida, de är väl ok om man skäms men måste alla hela tiden tjata om de, man vet ju att man gör fel.
jag har rökt under alla mina grav
barnen är friska och graviditeten har varit utan problem..
har inte lyckats sluta..
men bara för att mina barn (än så länge) är friska och inte fått några men av det så är det ju långt i från alla som har det så
Må så hända, men nu rökte jag mig igenom min graviditet och mitt barn är fullt normalt.
Min mamma rökte när hon väntade mig och jag är kärnfrisk.
Må folk tycka att rökare är egoister, men det finns mycket som är farligt här i livet. Och skulle man avstå från allt kan man ju inte leva.
Att röka genom sin graviditet är något man själv väljer. Och jag valde att röka mig igenom den för att jag inte hade viljan att sluta röka. Är jag en sämre människa för det?
Och visst kan min bm ha fel, men ibland litar man på dem eftersom de sägs vara utbildade. Men alla kanske inte är det....
Men det vet man inte förens efteråt....
Till TS: Du bestämmer givetvis över din egna kropp och gör precis som du själv känner är rätt...Grattis till magen och hoppas din graviditet blir bra....
Anonym (rökan) skrev 2008-04-15 13:16:34 följande: