Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)
Jag röker o e gravid o skäms.... givetvis....
Men ni som har rökt hur har de gått för era barn.... hur blev graviditeten....
Lyckades ni sluta....
Jag röker o e gravid o skäms.... givetvis....
Men ni som har rökt hur har de gått för era barn.... hur blev graviditeten....
Lyckades ni sluta....
Min vän är gravid med sitt första barn och har haft det jättetungt med rökningen. Hennes BM sa också detta klassiska att stressen från att sluta är värre än att fortsätta röka.
Min vän blev jättebesviken för hon hade hoppats på att BM skulle vara jättehård och säga att slutar du inte röka så tänker jag inte vara din BM längre... Hon behövde höra att det inte fanns något annat allternativ än att sluta. Min vän ville inget annat än att någon auktoritär person som hon hade respekt för sa åt henne att sluta röka nu för fan. Hon ville kunna hata BM istället för sig själv när det var som svårast att hålla sig ifrån ciggen.
VIsst det är en ursäkt för min vän att fortsätta röka men man undrar ju även vad som kunde ha kommit ur att BM inte curlat...
Har rökt med alla mina fyra och det är inget fel på dom,hela graviditeten gick bra o dom vägde som man ska o mådde bra vid födslen t.o.m moderkakan såg jätte bra ut och dom säger att när man röker så märks det skillnad då..
BM har aldrig predikat mig för min rökning,ända hon sa är så länge jag mår bra så mår bebisen oxå bra..
Jag tror att många inte har fattat vad tråden är till för utan hela tiden försöker piska upp hatstämmning mot dem som röker. TS ville ha åsikter från de som rökt eller röker under graviditeten och inte hur farligt det är. DET VET HON REDAN!