• fia sthlm

Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?

Har nu fått veta att man på sjukhusen räknar att förlossningen börjar när man är öppen 3-4 cm.
    Nu vet ju inte alla från vilken exakt tid man varit öppen 3 cm, men ni som vet kan ju svara, och ni som vet på ett ungefär med så klart

Jag var öppen 3 cm när jag kom in till förlossningen hade då haft regelbunda värkar i 5 h.
    Därifrån tog det 12 timmar till min dotter föddes.

Men frågan gäller alltså hur lång tid förlossningen tog EFTER att ni var öppna 3-4 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-28 19:37
    Tillägg.
    Räkna från att ni var öppna 3-4 cm och hade regelbunda värkar
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?
  • candyheart
    candyheart skrev 2008-03-29 13:27:53 följande:
    från 4,5 timmar tog det 36 timmar att öppna mig till 8 cm, då beslutades ett akut snitt, då hjärtljuden blev monotona och huvudet sjönk inte. Från 2-4,5 cm tog det ca 3 dygn, med pinvärkar som de var tvugna att stoppa med bricanyl och ge mig morfin mot.Det visade sig att skrutt satt fast med huvudet. Hon hade aldrig kommit ut den normala vägen.Vi var inskrivna 5 dygn på förlossningen och det var en långdragen förlossning, men ändå positiv tack vare den underbara personalen!
    Det ska vara från 4,5 CENTIMETER
  • Emerald88

När jag kommer till förlossningen vid halv fem på eftermiddan är jag öppen 3 cm, har haft oregelbundna värkar i cirka 12 timmar.
    Värkarna blev regelbundna runt 03:00 och dottern föddes 06:30. Så, ja latensfasen tog väl runt 13 timmar.

• Pshevil

Vet inte när jag var öppen 3-4 cm, men jag var öppen 8 cm när jag kom in, det tog ändå 8 timmar innan sonen var ute. 

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Jordbubben

40 min med första sen 5 krystvärkar på 25 min totala 65 min
    22 min sammanlagt med andra

• Helen H 79

Med första barnet tog det 10 timmar och med andra barnet 3-4 timmar

~~Berikad med två underbara barn - Jonathan o Olivia!! ~~
  • LAA

Ca 17 timmar med första barnet, betydligt snabbare med andra. (Jag var 5 cm öppen när vi kom till förlossningen och knappt två timmar senare tittade han ut.)

• jessy71

ca 7,5 timme från öppning 3-4 cm....

• Milla med killar

Nu med fjärde barnet endast 30 minuter

• Erica med c

När jag kom in var jag öppen 7 cm,
    sen tog det 55 minuter så var han ute..

Svar på tråden Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?